سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تجربه تلخ سیاسی برای پرفسور غیرسیاسی

تجربه تلخ سیاسی برای پرفسور غیرسیاسی

در روز‌های اخیر ویدئویی از حضور پرفسور سمیعی در کنسرت یکی از خواننده‌های لس آنجلسی جنجالی شده است.

 پرفسور مجید سمیعی در ایران حضور ندارد، اما به دلیل رفت و آمدهایش به ایران و به دلیل آنکه پیوند خود را با سرزمین مادری قطع نکرده و از همه مهم‌تر، به دلیل اصالت ایرانی بودن مورد تکریم و افتخار و احترام مردم ایران است. او یک پزشک و جراح معروف ایرانی در سراسر جهان است و برخی حتی او را برترین جراح مغز و اعصاب جهان می‌دانند. او ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده‌است.

در روز‌های اخیر ویدئویی از حضور پرفسور سمیعی در کنسرت یکی از خواننده‌های لس آنجلسی جنجالی شده است. او که در کنسرت ابی حضور یافته، در میانه کنسرت به روی سن دعوت می‌شود تا هم مورد تقدیر قرار گیرد و هم دقایقی صحبت کند، اما با حضور او در سن، کم کم صدا‌هایی از حضار بلند می‌شود، باورکردنی نیست، اما پرفسور سمیعی را هو می‌کنند! و بعد هم شعار‌هایی علیه مقامات جمهوری اسلامی سر می‌دهند و اجازه نمی‌دهند پرفسور صحبت کند. حتی فریاد می‌زنند برو بیرون!

در این میان خواننده مذکور هم که سلطنت‌طلب و مخالف جمهوری اسلامی است، هیچ تلاشی برای آرام کردن فضا و ممانعت از توهین به مهمانی که خودشان روی سن دعوت کرده‌اند، نمی‌کند و بی‌اعتنا مشغول نوشیدن آب می‌شود! پرفسور سمیعی سن را ترک می‌کند و حاضران مکرر فریاد «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند.

براندازان معتقد هستند جمهوری اسلامی قدر نخبگان ایران را نمی‌داند و در خارج از کشور آن‌ها بیشتر تکریم می‌شوند. با این حال مواجه خودشان با یک نخبه تمام و کمال ایرانی با ۸۷ سال سن این‌گونه است و دلیلش هم آن است که برخی مقامات جمهوری اسلامی جزو انبوه بیماران پرفسور سمیعی بوده‌اند.

یعنی انتظار داشته‌اند این جراح به خاطر دل براندازان دست از معالجه برخی بیماران خود بکشد و بگوید شما را درمان نمی‌کنم! از سویی ابراز ارادت او به امام رضا علیه‌السلام هم در برنامه دورهمی به مذاق براندازان خوش نیامد.

پرفسور سمیعی همچون قریب به اتفاق پزشکان و بر مبنای سوگند پزشکی خود، اعلام کرده که «مداوای بیماران بدون توجه به مذهب و نژاد و پیشینه، وظیفه هر پزشکی است.» با این حال، عقل برانداز به چنین اموری قد نمی‌دهد و برای هر کاری تفتیش عقاید می‌کند.

پرفسور سمیعی هیچ گاه سیاسی نبوده است. از خواننده تا مقام سیاسی را معاینه یا درمان کرده است و طبعاً وظیفه پزشکی‌اش همین است.

اما حالا در کنسرت کسی حضور یافته که به نظر می‌رسد تعمداً او را به روی سن دعوت کرده تا ناسزا بشنود!

و مانع این ناسزاگویی هم نمی‌شود. این اتفاق تجربه تلخی را برای او رقم می‌زند، اما عبرت‌آموز است و در واقع براندازان و از جمله خواننده مذکور، خود را این‌گونه به پرفسور سمیعی و مردم ایران معرفی کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقلال سیاسی کشور یکی از نتایج انقلاب اسلامی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

کاریکاتور/ رأی دادگاه لاهه اهرم فشاری بر نسل‌کشی رژیم اسرائیل/ آمریکا پشتیبانی‌نکند جنگ متوقف می‌شود

دادگاه لاهه اهرم فشاری سیاسی و دیپلماتیک بر رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.