سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انتشار فهرست‌های نهائی از سوی سلیقه‌های مختلف سیاسی

انتشار فهرست‌های نهائی از سوی سلیقه‌های مختلف سیاسی

به جز طیفی از را تحریم کردند و گفتند فهرست ارائه نمی‌کنند، سلیقه‌های سیاسی مختلف فهرست نهائی خود را اعلام کرده‌اند. جریان‌های سیاسی مختلف در انتخابات حضور دارند و بستر مشارکت آنها فراهم است.

چهار روز به انتخابات باقی مانده و شور انتخاباتی کشور را فراگرفته است. در شهرهای مختلف تجمعات انتخاباتی برپاست و مردم علاقه خود را برای حضور در این امر عمومی و سرنوشت‌ساز نشان می‌دهند. انتخابات یک میدان سیاسی است و حضور مردم را می‌طلبد. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رأی مردم تعیین‌کننده است و آینده کشور را رقم می‌زند. جمعه همین هفته موعد برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و تدارک انتخاباتی از سوی نهادهای مسئول و جریانات سیاسی اوج گرفته است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور می‌گوید؛ مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند. سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا نیز از تأمین امنیت انتخابات با به‌کارگیری 190 هزار نیرو و با کمک سایر دستگاه‌های امنیت‌ساز از جمله بسیج و آماده‌باش کامل در مرزها خبر داده است.

در عرصه تحرکات انتخاباتی جریانات سیاسی نیز، به‌جز طیفی از اصلاح‌طلبان که انتخابات را تحریم کردند و گفتند فهرست ارائه نمی‌کنند، سلیقه‌های سیاسی مختلف فهرست نهائی خود را اعلام کرده‌اند. جریان‌های سیاسی مختلف در انتخابات حضور دارند و بستر مشارکت آنها فراهم است. علاوه‌بر لیست‌های اعلام شده قبلی، شماری دیگر از تشکل‌های سیاسی نیز از فهرست‌های نهائی خود رونمایی کردند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و جبهه پایداری به فهرست واحد رسیدند، ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) نیز از فهرست خود رونمایی کرد. قبلا هم شورای وحدت اصولگرایان فهرست خود را اعلام کرده بود. لیست صدای ملت اصلاح‌طلبان هم پیش از این منتشر شده بود.

سخنگوی ستاد انتخابات:

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

نگاهی به اخبار دستگاه‌های مسئول در برگزاری انتخابات بیندازیم؛ محسن اسلامی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین تمهیدات این ستاد برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته است: بر اساس ماده 78 قانون انتخابات مجلس، باید یک ستاد انتخاباتی تبلیغاتی مجازی در اختیار نامزدها قرار بگیرد. در این ماده از قانون آمده که هر نامزد می‌تواند یک ستاد انتخاباتی مجازی به‌صورت تارنمای اینترنتی داشته باشد و باید نشانی، مشخصات دقیق و مسئول آن را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه اعلام کرده و پیوند آن را در سامانه وزارت کشور ثبت نماید.

وی افزود: ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زندگینامه، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی هر نامزد را در هر حوزه ببینند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرده است: این امکان کمک خواهد کرد تا شناخت بیشتری نسبت به نامزدهای انتخاباتی صورت بگیرد.

اسلامی همچنین درباره نظارت بر تبلیغات نامزدها و اینکه آیا تاکنون تخلفی رخ داده است؟ بیان کرد: هم‌اکنون در موعد زمانی تبلیغات هستیم و تا پنجشنبه ادامه دارد، نامزدها هم مشغول فعالیت تبلیغاتی هستند.

وی بیان داشته است: هیئت‌های اجرائی و نظارت در حوزه‌ها بر اساس دستورالعمل تبلیغات هیئت اجرائی و نظارت عمل می‌کنند؛ نامزدها نیز باید طبق این دستورالعمل فعالیت کنند و تا روز یک‌شنبه، الحمدلله مورد خاصی گزارش نشده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان می‌کند: در برخی حوزه‌ها فضای رقابت و تبلیغاتی بالا بوده و شور و نشاط و هیجان بالایی در شهرستان‌ها وجود دارد و هیئت‌های اجرائی و فرمانداران مراقبت دارند که تخلف رخ ندهد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

برگزاری کارناوال و میتینگ‌ خیابانی برای تبلیغات انتخابات ممنوع است

سید مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور نیز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تمهیدات ستاد امنیت انتخابات برای برگزاری انتخابات یازدهم اسفند، گفته است: برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، یک ستاد اجرائی تشکیل شده که مسئولیت اجرای انتخابات را دارد و توسط معاون سیاسی وزارت کشور مدیریت می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار ستاد اجرائی، ستاد امنیت انتخابات هم تشکیل شده که زیر نظر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور است. این دو ستاد، زیر نظر وزیر کشور، امنیت و اجرای انتخابات را راهبری ‌و مدیریت می‌کنند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با اشاره به امنیت انتخابات، گفت: ما تاکنون بیش از ۱۲ جلسه ستاد امنیت انتخابات را با حضور فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات فراجا، دستگاه قضائی و سایر مجموعه‌هایی که در امر انتخابات مسئولیت دارند، از جمله ارتش جمهوری اسلامی که در پشتیبانی هوائی و ترابری هوائی کمک می‌کنند، برگزار کردیم.

میراحمدی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سراسر کشور را سازماندهی کردیم. این افراد شامل نیروهای فراجا، سپاه و بسیج هستند. بخشی هم مربوط به پشتیبانی هوائی و ترابری هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند. علاوه ‌بر اینها، دستگاه‌های اطلاعاتی که مسئولیت اشراف اطلاعاتی در حوزه تهدیدات مربوط به امنیت انتخابات را برعهده ‌دارند.

وی تاکید کرده است: هیچ نگرانی خاصی از بعد امنیتی نداریم و به فضل الهی انتخابات در یک فضای امن و سالم برگزار خواهد شد. البته در بعضی از

۲۸ شهرستان ما رقابت‌های قومی شدیدی وجود دارد که معمولا در این شهرستان‌ها از زمان برگزاری انتخابات یا هنگام اعلام نتایج انتخابات با بی‌نظمی‌های شهری مواجه می‌شویم که جنبه امنیتی ندارد و بیشتر جنبه اعتراضی هواداران را دارد.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور خاطرنشان کرد: برای چند شهرستان هم تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ و اقدامات پیشگیرانه‌ای در نظر گرفته شده است. نامزدهای انتخاباتی هم توجیه شدند و اگر چنانچه تخلفی در این حوزه‌ها صورت بگیرد، طبق قانون انتخابات، در سرنوشت نامزدهایی که تخلف کردند و موجب بی‌نظمی شدند، تاثیر خواهد داشت.

میراحمدی یادآور شد: برگزاری میتینگ‌ها و کارناوال‌های خیابانی طبق قانون تبلیغات انتخابات، ممنوع است؛ اما تجمعات هواداران داوطلبان بر اساس ضوابط و مقررات مشخص شده هیچ مانعی ندارد.

لیست نهائی شورای ائتلاف و جبهه پایداری اعلام شد

فعالیت انتخاباتی تشکل‌های سیاسی نیز به‌شدت افزایش یافته است. یک خبر مهم همان‌طور که اشاره‌ای شد، این است که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و جبهه پایداری پس از برگزاری جلسات متعدد، به لیست واحد و مشترک رسیدند.

ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهائی و مشترک «شورای ائتلاف» و «جبهه پایداری» را به شرح زیر اعلام کرد:

۱. محمدباقر قالیباف

۲. حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی

۳. حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی

۴. زهرا قلن‌بر

۵. فاطمه قاسمپور

۶. فاطمه حائری شیرازی

۷. الهه عطایی

۸. زهره‌سادات لاجوردی

۹. زهره طبیب‌زاده

۱۰. اسماعیل کوثری

۱۱. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی

۱۲. حسن خجسته باقرزاده

۱۳. حسین نجابت

۱۴. امیرابراهیم رسولی

۱۵. رضا تقی‌پور

۱۶. عبدالحسین روح‌الامینی

۱۷. علی‌اصغر پورمحمدی

۱۸. سعید احدیان

۱۹. مالک شریعتی نیاسر

۲۰. بابک نگاهداری

۲۱. حجت‌الاسلام محمود نبویان

۲۲. علی خضریان

۲۳. مرتضی کامل نواب

۲۴. غلامحسین رضوانی

۲۵. مجتبی صفایی

۲۶. مصطفی غفاری

۲۷. سعید آجرلو

۲۸. مجتبی زارعی

۲۹. مهدی شریفیان (اسلامشهر)

۳۰. میلاد میرزایی (شهرری)

قالیباف و حجت‌الاسلام آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری  گفته است: بعد از گفت‌وگوهای پایانی با دوستان خود در شورای ائتلاف، موارد سلبی و ایجابی بر اساس شاخص‌های گفتمانی را بررسی کردیم و در نهایت به یک لیست واحد رسیدیم.

وی درباره سرلیست این فهرست انتخاباتی خاطرنشان کرد: لیست واحد ما 2 سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

اسامی نهائی ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در انتخابات تهران اعلام شد

سید نظام‌الدین موسوی، دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا)  اسامی فهرست ۳۰ نفره نامزدهای این ائتلاف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران را اعلام کرد که به این شرح است:

۱- حمید رسایی

۲- سید نظام‌الدین موسوی

۳- سید محمود نبویان

۴- بیژن نوباوه

۵- ابراهیم عزیزی

۶- مهدی شاه‌آبادی

۷- ابوالقاسم جراره

۸- مجتبی رحماندوست

۹- سمیه رفیعی

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- پریسا دانشجو

۱۲- زینب قیصری

۱۳- طهورا نوروزی

۱۴- مهدی کوچک‌زاده

۱۵- امیرحسین ثابتی

۱۶- صالح اسکندری

۱۷- روح‌الله ایزدخواه

۱۸- احمدعلی یوسفی

۱۹- حسین صمصامی

۲۰- احمد نادری

۲۱- پیمان فلسفی

۲۲- ابوالفضل ظهره‌وند

۲۳- محمد رویانیان

۲۴- سید مجید موسویان

۲۵- سیدمحمود ابوالمعالی

۲۶- محمد سراج

۲۷- کامران غضنفری

۲۸- مقداد ذکی‌زاده

۲۹- سعید کرمی (اسلامشهر)

۳۰- سید علی یزدیخواه (شهرری)

دبیر شورای مرکزی ائتلاف امنا با تشریح فرآیند رسیدن به لیست ۳۰ نفره نامزدهای این ائتلاف در تهران، گفت: اضلاع ائتلاف، از میان صدها کاندیدایی که به آنها مراجعه کرده بودند، هر کدام ۴۰ نفر را به شورای مرکزی ائتلاف معرفی کرد و این شورا این تعداد نامزد حدودا ۲۰۰ نفره را با بررسی‌های خود به ۱۰۰ نفر رساند. از این تعداد، پس از مصاحبه‌های تخصصی ابتدا ۵۰ و نهایتا ۳۰ نفر انتخاب شدند که ترکیب نامزدهای ائتلاف امنا در تهران را تشکیل می‌دهند.

به گفته موسوی، از بین ۳۰ نامزد معرفی شده، یک نفر به عنوان نامزد اختصاصی شهرری و یک نفر به عنوان نامزد اختصاصی اسلامشهر در نظر گرفته می‌شوند.

نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف در کرمان مشخص شدند

  حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان  نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف در کرمان را اعلام کرد. وی اظهار داشت: بر اساس رای‌گیری انجام شده، در مرکز استان و حوزه کرمان و راور گزینه اول و دوم ما به ترتیب محمدمهدی زاهدی و محمدرضا باهنر هستند.

وی افزود: ما چهار گزینه بر اساس اولویت رأی‌گیری به شورای ائتلاف مرکزی در تهران معرفی کردیم و تهران سه نفر را به استان اعلام کرد که نظر شورای ائتلاف استان اعلام اسامی ۲ نفر بر اساس اولویت و نتیجه رای‌گیری به شرح مذکور بوده است.

حجت‌الاسلام عرب‌پور گزینه مورد حمایت این شورا در حوزه رفسنجان و انار را حجت‌الاسلام حسین جلالی معرفی و بیان کرد: البته ما گزینه را به تهران اعلام کرده‌ایم و منتظر تایید و اعلام مرکز هستیم که احتمال دارد به‌زودی اعلام شود.

وی سایر اسامی در دیگر حوزه‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

بافت، رابر و ارزوئیه: صمدالله محمدی

شرق استان (بم، فهرج، ریگان، نرماشیر، گنبکی): حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی

زرند و کوهبنان: امین باقی‌زاده

سیرجان و بردسیر: محمد معتمدی

جیرفت و عنبرآباد: بهنام سعیدی و محمدعلی بهروز

جنوب کرمان (کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، رودبارجنوب، منوجان و جازموریان): حجت‌الاسلام محمدرضا امیری

شهربابک: غلامرضا نویدی

حجت‌الاسلام عرب‌پور درباره وضعیت سایر ائتلاف‌های جبهه اصولگرایی استان نیز گفت: با توجه به اعلام اسامی به نظر می‌رسد غیر از یک حوزه زرند، نامزدهای ما با شورای وحدت استان یکسان باشد که البته منتظر اعلام رسمی از سوی آن تشکل هستیم.

وی تصریح کرد: فهرست مورد حمایت شورای ولایی و اصولگرایان نیز بزودی اعلام خواهد شد اما در مورد جبهه پایداری منتظر تصمیم این دوستان در استان هستیم که به جمع‌بندی درباره نحوه ائتلاف یا اعلام اسامی برسند.

علی مطهری: به‌شدت معتقدم

باید در انتخابات مشارکت کنیم

  علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» عصر پنج‌شنبه در نشست انتخاباتی ستاد «صدای ملت» گفت: من نه حزبی دارم و نه چندان مصمم به فعالیت در این انتخابات بودم. حتی در ابتدا تصمیمی به نامزدی نداشتم اما با اصرار تعدادی از نمایندگان ادوار و شخصیت‌ها کاندیدا شدم. در ابتدا فکر می‌کردم ردصلاحیت می‌شوم و تصورم این بود که پاسخی برای مردم خواهم داشت که ما آمدیم ولی رد صلاحیت شدم و امکان حضور نبود اما تایید شدیم و این راه را ادامه دادیم.

 ، وی تاکید کرد: من در این دوره به‌شدت معتقدم که حتما باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم و شرکت کنیم چرا که در شرایط ویژه‌ای هستیم. من نظر آنان که می‌گویند شرکت نکنیم تا پیام خود را به نظام برسانیم و از این راه بخواهیم نظام را اصلاح کنیم قبول

ندارم.

مطهری گفت: مسئله مشارکت بسیار مهم است به ویژه نسبت به انتخابات قبلی که ما گاهی مشارکت‌های بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد را داشته‌ایم بنابراین غربی‌ها منتظر هستند ببیند که در این دوره مردم ایران چه می‌کنند.

حرف از کنار زدن این نظام، خیال است

وی اظهار داشت: کسانی که می‌گویند این نظام را کنار بزنیم و یک نظام دیگر برپا کنیم، بدانند چنین حرف‌هایی همه خیال است.

مرعشی: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه

جریان یکدستی نبوده‌اند

سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران نیز   اظهار داشت: حزب کارگزاران سازندگی ایران در طول سال و درباره تحولات مختلف با جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی همسو و غیرهمسو گفت‌وگو و تعامل دارد. با این مقدمه، اینکه تعامل چند حزب سیاسی عضو جبهه اصلاحات، به جدایی از این جبهه و جمع شدن حول محور آقای مطهری تعبیر شود، قطعا کج‌فهمی

است.

وی گفته است: اساسا سنت سیاسی کارگزاران، شخص‌محوری را برنمی‌تابد.

مرعشی می‌گوید: این ویژگی اصلاح‌طلبان است که هیچ‌گاه جریان یکدستی نبوده‌اند که اگر بودند نیازی به تشکیل جبهه وجود نداشت. سازوکار تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات هم اجماع نیست. هرچند ممکن است به آیین‌نامه‌های جبهه انتقاداتی وارد باشد، اما اکثریت، مبنای تصمیم‌گیری است. ما هنوز با این نقطه که امکان اثرگذاری در جبهه وجود ندارد، فاصله زیادی داریم.

سعی خواهیم کرد پس از انتخابات

جبهه اصلاحات را اصلاح کنیم

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته سیاسی، حزب کارگزاران سازندگی ایران عضو جبهه اصلاحات است و هرچند مشکلاتی وجود دارد اما سعی خواهیم کرد پس از انتخابات و با استفاده از سازوکارهای دموکراتیک، جبهه اصلاحات را اصلاح کنیم.

به گفته مرعشی، جبهه اصلاحات تنها جبهه‌ای است که کارگزاران عضو آن است و هیچ پیشنهاد دیگری هم مطرح نشده است.

نامزدهای حزب ندای ایرانیان

در سراسر کشور مشخص شدند

حزب ندای ایرانیان فهرست نامزدهای خود برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

سخنگوی حزب ندا: به جبهه اصلاحات

انتقادات جدی داریم اما جدا نشدیم

باید از درون اصلاح کنیم

سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان  درخصوص برخی تحلیل‌ها در مورد جدا شدن حزب ندا از جبهه اصلاحات گفت: حزب ندای ایرانیان با وجود انتقادات جدی که به جبهه اصلاحات دارد همچنان عضو این جبهه سیاسی است و بنای جدا شدن از آن را ندارد.

نورمحمدی تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان، و احزاب کارگزاران و اعتماد ملی بنای جدایی از جبهه اصلاحات را ندارند.

حزب اعتدال و توسعه

از لیست علی مطهری حمایت کرد

خبر دیگر اینکه، حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی صدای ملت با سرلیستی علی مطهری حمایت کرد.

عضو حزب اعتماد ملی: در تهران

از لیست صدای ملت حمایت می‌کنیم

فهرست شهرستان‌ها منتشر می‌شود

همچنین، مازیار بالایی، عضو حزب اعتماد ملی  اظهار داشت: با احترام به مصوبه جبهه لیست نمی‌دهیم اما از لیست صدای ملت حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این حزب از جبهه اصلاحات خارج نشده گفت: با توجه به مصوبه جبهه اصلاحات، در تهران هیچ لیستی نداریم.

بالایی اضافه کرد: برای حوزه انتخابیه تهران از لیست صدای ملت علی مطهری حمایت می‌کنیم. کاندیداهای تاییدصلاحیت شده خود در تهران را به مطهری معرفی کرده و وی بعد از مصاحبه تعدادی را برگزید.

وی با اشاره به برنامه حزب اعتماد ملی برای کشور نیز گفت: به زودی لیست مورد حمایت حزب اعتمادملی که متشکل از نیروهای حزبی، اصلاح‌طلبان و مستقلین است را منتشر می‌کنیم.

حمایت اصلاح‌طلبان از لیست صدای ملت

علاوه‌ بر حمایت 4 حزب اصلاح‌طلب از لیست صدای ملت، روزنامه‌های این طیف نیز در صفحه نخست روز شنبه خود، از فهرست یادشده حمایت کردند.

روزنامه اعتماد با تیتر یک «رأی اعتراضی «صدای ملت» و انتشار تصاویر اعضای این لیست، روزنامه آرمان ملی با تیتر یک «صدای ملت درآمد» و همچنین روزنامه هم‌میهن با تیتر «میانه‌روها با یک لیست آمدند» و انتشار تصویری از نشست خبری اعلام این لیست، حمایت خود را از فهرست صدای ملت اعلام داشتند. از این رو، اصلاح‌طلبان باید مسئولیت پشتیبانی و هواداری خود از لیست صدای ملت را همواره بپذیرند و پاسخگو باشند.

این طیف قبلا خود را تضمین روحانی اعلام کرد و پست‌های اجرائی کشور را گرفت اما وقتی با بی‌تدبیری، ناکارآمدی و سوءمدیریت عمدی، کشور را درگیر نابسامانی‌های اقتصادی کرد، به جای پذیرش مسئولیت حمایت از دولت روحانی و عاملیت فجایع اقتصادی، ادعا کرد که این دولت ما نبوده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفراندوم ۱۲ فروردین در اسناد لانه جاسوسی آمریکا؛ “بی‌شک خمینی رفراندوم را خواهد بُرد!”

لانه جاسوسی آمریکا در حدفاصل ۱۵ بهمن ۵۷ الی ۱۲ فروردین ۵۸

قدردانی وزیر کشور از رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.