سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / شب عید فطر _ لیلة الجوائز

شب عید فطر _ لیلة الجوائز

 دانلود

 

سوره نوح آیه ۱۵- أَ لَمْ تَرَوْا کَيْفَ خَلَقَ اللّهُ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقًا

مگر ملاحظه نکرده ‏ايد که چگونه خدا هفت آسمان را تُو بر تُو آفريده است‏؟

فضیلت ماه رمضان:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَى آخِرِ لَيْلَةٍ مِنْه‏

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.أ

سوره عراف۴۰ – إِنَّ الَّذينَ کَذَّبُوا بِآياتِنا وَ اسْتَکْبَرُوا عَنْها لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ السَّماءِ وَ لا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتّي يَلِجَ الْجَمَلُ في سَمِّ الْخِياطِ وَ کَذلِکَ نَجْزِي الْمُجْرِمينَ

در حقيقت‏، کساني که آيات ما را دروغ شمردند و از [پذيرفتن‏] آنها تکبّر ورزيدند، درهاي آسمان را برايشان نمي‏ گشايند و در بهشت درنمي‏ آيند مگر آنکه شتر در سوراخ سوزن داخل شود. و بدينسان بزهکاران را کيفر مي‏ دهيم‏.

در روایتی طولانی در فضیلت ماه رمضان، از پیامبر اعظم(ص) نقل شده است:

«چون شب عید فطر که شب جوایز نام دارد فرارسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد.

و چون صبح روز عید فرارسد خداوند فرشتگان را به همه‏ شهرها بفرستد.

پس در زمین فرود آیند و سر کوچه‏ها و گذرها بایستند و با صدایى که آن را همه‏ آفریده ‏هاى خدا جز جن و آدمیان می‏شنوند گویند: اى امّت محمّد! به سوى پروردگار کریم (براى نماز عید) بیرون شوید که او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد.

و چون سوى محل برگزارى نماز عید روند خداوند عزوجلّ به فرشتگان فرماید: اى فرشتگان من! مزد کارگر چون کار خود را انجام دهد چیست؟

عرضه دارند: معبودا و سیّدا! این‌که مزدش را کامل پرداخت کنی.

خداوند عزوجلّ فرماید: شما را گواه مى‏ گیرم که من پاداش روزه‏ رمضان و نمازشان را خشنودى و آمرزش خود از ایشان قرار دادم.

و خداوند(خطاب به بندگان خویش) مى‏ فرماید: اى بندگان من! (هر چه مى‏ خواهید) از من بخواهید که به عزت و جلال خودم سوگند که امروز در این اجتماع خویش، هر چه براى دنیا و آخرت خود بخواهید عطا مى‏ک نم و به عزت و جلال خودم سوگند تا وقتی که مرا مراقب خود بدانید(و از من بترسید) شما را در پناه مى‏گیرم و نزد کسانى که در دوزخ جاودانند رسوایتان نسازم.

بازگردید که آمرزیده شدید همانا مرا خشنود کردید و من از شما خشنود شدم. در ادامه می‏فرماید: پس فرشتگان به خاطرآنچه که خداوند در روز عید فطر به این امت ارزانى فرموده است شاد مى ‏شوند و به یکدیگر بشارت داده و تبریک گویند.

(امالی مفید مجلس ۲۷  ص۲۳۲.)

دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رژیم خبیث اشتباه کرد؛ باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد

آهنگ/ دلارام

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.