سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز در گفت‌وگوی «هنرآنلاین» با پیشکسوت هنر نقاش

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیر گذارتر است

بیان دغدغه‌های الهی و انسانی جامعه‌ی ایرانی برای جلوگیری از دروغ پراکنی‌های خبرگزاری‌های صهیونیست و القای ایران هراسی تاثیر بسیار خوبی در تغییر نگرش ملت‌ها خواهد داشت.

چهره هنر انقلاب گفت: استفاده از هنر در جامعه جهانی حتی از اقداماتی که دستگاه دیپلماسی ما انجام می‌دهد، می­‌تواند تاثیرگذارتر و ماندگارتر باشد.

عبدالحمید قدیریان، هنرمند پیشکسوت نقاش، طراح صحنه سینما و چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰، از جمله  هنرمندانی است که در پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصتمین بینال ونیز حضور دارد.

قدیریان در خصوص اهمیت و جایگاه این رویداد هنری گفت: به طور کلی مجامع هنری و فستیوال‌هایی که بشود در آنها دغدغه‌های ایران و نگاه جامعه ایرانی را مخصوصاً با آثار هنری و فرهنگی به کشورهای دیگر منتقل کرد، می‌تواند نگاه جامعه جهانی به ایران و ایرانی را ارتقا دهد و این امر بسیار اهمیت دارد.

قدیریان با اشاره به اینکه مدیران فرهنگی ایران تصمیم گرفته ­اند که با پنج تابلوی نقاشی و آثاری از استاد محمد احصایی در بینال ونیز حضور یابند، گفت: در فضای کنونی جهان که ایران به عنوان یک بازیگر جدی در منطقه و شاید در جهان مطرح است، حضور فرهنگی ایران مهم است.

بیان دغدغه‌های الهی و انسانی جامعه‌ی ایرانی برای جلوگیری از دروغ پراکنی‌های خبرگزاری‌های صهیونیست و القای ایران هراسی تاثیر بسیار خوبی در تغییر نگرش ملت‌ها خواهد داشت.

این هنرمند تاکید کرد:

هنر ایران بسیار متنوع، گسترده و عمیق است و با پنج اثر یا ۱۰  اثر نمی‌توان هنر ایران را نمایندگی کرد، اما آن چیزی که در این نمایشگاه خیلی مهم است این است که با انتخاب این پنج اثر نقاشی دغدغه عموم جامعه ایرانی که دغدغه‌ای انسانی است به جهانیان منتقل می‌شود چون موضوع همه این تابلوها درباره کودکان غزه است.

وی اضافه کرد: اینکه ایران با این موضوعات وارد میدان شده هم یک حرکت به روز است و هم بیانگر دغدغه جهانی است و نگرش بسیاری از هنرمندان در رابطه بحث غزه و اتفاق ضدانسانی که  آنجا می‌افتد را به تصویر می‌کشد و جامعه جهانی را به استفاده از هنر برای بیان دغدغه‌های انسانی دعوت می‌کند.

این استاد پیشکسوت  تصریح کرد:

این آثار می‌تواند و جدان عمومی ایرانیان را نمایندگی کند که دلسوزانه با جنایت و کشتاری که در غزه برای کودکان اتفاق افتاد همدردی می‌کنند و جامعه جهانی هم متوجه می‌شوند که هنرمند ایرانی نسبت به این وقایع بی‌تفاوت نیست و همیشه نگاه انسانی‌اش را مطرح و با وجدان انسانی جهانی همراهی می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نحوه انتخاب ۵ اثر ایرانی حاضر در بینال ونیز هوشمندانه بود

عواطف ایرانیان در حمایت از مردم مظلوم غزه

شهیداحمد پلارک / راز شهادت «شهید عطری» چه بود؟

شهید سید احمد پلارک از مزار این شهید بوی گلاب به مشام می‌رسد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.