سرخط خبرها

انقلاب نورانی آمریکا

خدای خالق هستی، خالقِ عوالمِ غیب و شهود، خالق آسمانها و زمین و انسانها، مخلوقاتش را عبث و بیهوده نیافریده، بلکه از خلقت، هدفی داشته! أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ {مؤمنون۱۱۵}

خوشا آنهایی که، هدف را نیک شناخته و بر آن صراط، گام برمی‌دارند تا به رشد و فلاح رسند، نه اینکه از مغضوبان و ضالین گردند!

در عصرِحاضر، سرعت تحولات جهانی، بخصوص در۵۰ سال گذشته، بقدری چشمگیر است که هرآن، منتظر خبر و حادثه‌ای شگفت‌انگیز هستیم!

    ۱) مثلا در میهن خودمان، شاهِ منتخبِ دشمنانِ ایران، سرمست از اقتدار و قدرتش در منطقه، در اوج ثِروت و سِلاح بود!

ابرقدرت‌های شرق و غرب مانند اتحاد جماهیر شوروی و چین همچنین ایالات متحده آمریکا و اروپا، نیز برای دوستی و همکاری با شاهِ عاری از مهر، برهم سبقت می‌گرفتند تا بیش از دیگران بهره‌مند از ثروت ایرانیان گردند و بیشتر چپاول کنند، و هرگز باور نمی‌کردند که با نازل گشتنِ بیشترِ نورِ الهی، در اندک زمانی، شاه‌شان با خفت از کشور فرارکند و بجایش یک تبعیدیِ روستاییِ باتقوایِ متوکل به خالقِ آسمانها و زمین، بدونِ سلاح و ثروت و رسانه، و بی‌حمایتِ شرق و غرب، به قدرت رسد!

و هرچه ابرقدرتهایِ متکبرِ دنیا، تلاشِ تخصصی و تشکیلاتی می‌کردند تا بوسیله‌ای، رهبری نهضت را آرام یا گمراه یا همراه یا ترور کنند، شکست و وحشت بیشتری در صحنه، عایدشان می‌شد…

دشمنانِ رنگارنگِ انقلابِ نورانیِ ایرانِ موحد، با حسرت و حسادت، نظاره‌گر پیروزی سریع و چشم‌گیرِ مردمِ خدا جویِ خود جوشی بودند که بدون داشتن حزب و تشکیلات مرسوم در جهان، یا حمایت و هدایت کشوری، جشن انقلابِ‌شان را شادمانه صادر هم می‌کردند؛ و ملل بسیاری، شگفت زده و شیفتۀ رهبریِ انقلابِ الهی، همسویی و خرسندی خود را به طریقی اعلام می‌کردند و آرزو داشتند آنان نیز به آزادی و استقلال حقیقی برسند و پیروزی‌شان را موحدانه‌ جشن بگیرند!

مشکلِ اساسیِ دشمنانِ انقلابِ خمینیِ متوکل این بود که، از بنیان نمی‌توانستند انقلابِ نورانی، و نورانیتِ ولایت فقیه را فهم و تحلیل کنند، تا براساسِ آموزه‌هایِ خود، علیه آن، ساز و کاری مؤثر بکارگیرند!

چیزی که واقع شده بود، همانند نداشت! از جنس انقلابهای شناخته شده جهان هم نبود! رهبریش، چیزی برای خود نمی‌خواست! فقط در پی رضایت مولایش عج بود!

و تودۀ عظیم مردم، به نایب امام زمان‌شان چنان خالصانه عشق می‌ورزیدند که عملا در مواقع لزوم، بی‌باکانه و مقدس، جانِ شیرین خود و خانواده‌شان را دلاورانه و مسرورانه، تقدیم صراط عشق‌شان می‌کردند و فقط، نگران بودند که آیا مولایشان مهدی، منجی بشریت، عج از آنها راضی هستند؟!

اینان نه تنها طلبکار نبودند، بلکه همواره خود را بدهکار انقلاب الهی‌شان می‌پنداشتند!

آری چنین امت الهی، هرگز مهار شدنی و شکست پذیر نیست!

پس از تجربۀ انقلابِ نورانیِ ایرانِ الهی، باز جهانِ آشفته و سرگردان، در قبالِ پدیده‌ای عجیب‌تر، متحیر واماند!

     ۲) اربعین‌های نورانی، انسانهای مستعد در هرگوشه‌ی جهان را متوجه خود کرد! و روح‌های‌شان بسوی کربلا کشانده شد!

هرچند مشتاقانِ بسیاری در سرتاسر گیتی که دل به اربعین می‌سپردند، و نمی‌توانستند به کربلا بیایند، سرشار از نورانیت و سلوک معنوی اربعینِ امام حسین ع، حَظِ وافر می‌بردند و اطرافیان‌شان هم این تغییر را می‌فهمیدند!

البته در این وادی نیز اربعین های نورانی، در ظاهر خودجوش بود و شخص یا حزب یا گروه و سازمانی در حیطۀ منطقه یا جهان، نتوانست بگوید که اربعین‌ها حاصل تلاشهایش بوده!

    ۳) حال، در عصرحاضر، شاهد سفاکانه‌ترین قتل‌ِعام و نسل‌کشی در غزه هستیم!

یهودِ لعن شده از سوی خدا، با نقابِ صهیونیسم، خردمندان و مردمان جهان را سالها چنان فریب داد و دیگران را به خدمت گرفت، که طی ده‌ها سال، پلشتی‌ها و قصابی‌هایش به چشم نیامد و بمباران‌هایش در لبنان و سوریه و غزۀ مظلوم، عادی جلوه‌گر شد! اما خونهای پاک کودکان بی‌گناه غزه، وسیله‌ای شده تا کم‌کم، خفتگانِ دنیا، تکانی خورده، بیدارشوند! در حالیکه صهیونِ وحشیِ مکارِ درنده، به پشتیبانی آمریکا و اروپایِ خبیثِ جنایتکار، بی‌وقفه کشتار می‌کند!

همگان، حیرانند که چه خواهد شد؟! تا کی مظلومانه تکه تکه شدن؟ بدون آب و غذا و دارو و مسکن ماندن؟!

اما این بار هم نورِالهی کار خود را کرد و از طریقی که کسی باورنمی‌کرد، از درونِ کفر و شرک و نفاق، عیان‌شد و دلها را عاشق خود کرد! این بار اساتید دانشگاه‌ها که سالها توجیه‌گر نظریات اربابان مکارِ سلطه بودند، مومنانه به صحنه آمدند! و تا جبهۀ باطل به خود آید، دانشجویان پاک، از هر سو به حرکت در آمده‌، صحنۀ کارزار، از دلِ شیطان بزرگ، آمریکا، به اروپا و آسیا و آفریقا و اقیانوسیه کشیده شده! و الحمدلله همبستگیِ زیبایی، خودجوش در پهنۀ جهان شکل گرفته!

براستی این بار هم چه کسی قلبها را در سطحِ وسیعی منقلب کرده؟ مردمان مستعد جهان را به حرکت و به صحنه درآورده؟ درحالیکه معترضانِ به ظالمان، می‌دانند جلادانِ جبهۀ استکبار، انتقام سختی از این به هوش آمدگان خواهند گرفت!

اما تجربه نشان داده، ایادی شیاطین انسی و جنی، هرگز نورخدا را نمی‌توانند خاموش‌کنند!

يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ {صف ۸}

آری دست خدای قادر و مهربان بر بالای همه دستهاست! يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ {فتح ۱۰}

انوشه گیلانی نژاد  

۱۴۰۳/۰۲/۱۵

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت مردم دنیا از ملت مظلوم فلسطین

ويدئو/

طنز/ شایعه!

دزد‌های سر گردنه شبه رسانه ‌اینترنشنال

4 دیدگاه

  1. تاریخ گواه است که کفر متحرک به اسلام می رسد در حالی که اسلام راکد خودش پدر بزرگ کفر است!
    این روزها کفر متحرک در آمریکا و اروپا در حمایت از مظلومان غزه به اسلام گرویده است ولی حکام وابسته و مرتجع عرب علیرغم پیوند دینی و نژادی با کودکان بی پناه فلسطین به کفر و حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل رسیده اند
    فاعتبروا یا اولی الابصار

    • حکام عرب فاسق
      همان یهود امت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم.
      هنوز بعد از طوفان الاقصی
      اصرار دارند …
      با رژیم خبیث غاصب اسرائیل رابطه داشته باشند
      از تشکیلات خودگردان فلسطین…
      محمود عباس یهودی تا پادشاهان یهودی عرب همه
      اصرار بر کفر ونفاق و اجدر دارند…
      این ها همان تفاله های جمل نشین هستند..
      .
      آیه ۹۷ سوره توبه
      الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقاً وَ أَجْدَرُ أَلاَّ يَعْلَمُوا حُدُودَ ما أَنْزَلَ اللهُ‌ عَلى رَسُولِهِ وَ اللهُ‌ عَليمٌ حَكيمٌ

      باديه‌نشينان عرب، كفر و نفاقشان شديدتر است و به ناآگاهى از حدود احكامى كه خدا بر پيامبرش نازل كرده، سزاوارترند و خداوند دانا و حكيم است.

      ۱(توبه/ ۹۷)
      الصّادق (علیه السلام)- عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَهًَْ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) یَقُول تَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ یَتَفَقَّهْ مِنْکُمْ فَهُوَ أَعْرَابِیٌ إِنَ اللَّهَ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ یَقُولُ فِی کِتَابِهِ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُون.

      امام صادق (علیه السلام)- ابوحمزه گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود: «دین خدا را بفهمید، زیرا کسی که از شما در دین تفقه نکند اعرابی است و خداوند در قرآن فرموده است: لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ».

      تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۲۹۸ بحار الأنوار، ج۲۲، ص۹۶/ القمی، ج۱، ص۳۰۲
      .
      از میان کفر و شرک غرب وحشی و باغ اروپای وحشی خونریز..
      مردم پاک طینت متوجه نور خدا شدند علیه حکومت شان حرکت کردند… دانشجویان هم …
      اما اعراب بادیه نشین.. وحشی ادکلن زده دست در دست صهیونیست ها..
      با آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل همراه هستند
      ..

      • دول عربی فاسق و مرفح و سعودی یهودی
        و دولت های به ظاهر مسلمان ..وکشورهای هم سایه ترک
        هم پیمانان رژیم خبیث غاصب صهیونیستی.
        جنایات صهیونیست شیطان پرست بین الملل را بر سر
        کودکان و مادران و بیماران و مجروحین غزه
        می بینند..
        عملیات تنبیهی وعده صادق سپاه را دیدند.. دفاع ده لایه پدافند هوایی ده کشور نفاق و خون آشام، علیه ایران را دیدند..
        باز دل در گرو شیطان بزرگ و اذنابشان دارند…
        این یهودی مسلکان فاسق…
        شبانه روز در حال قسم خوردن هستند که از مظلومان غزه دفاع می کنند..
        و در مقابل خدا و رسول الله صل الله علیه و آله و سلم
        ایستاده‌اند..
        واز شیطان وجنودش حمایت و پشتیبانی می‌کنند…
        هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ ۖ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ، ۴ منافقون
        .
        قسم و اشک تمساح عرب فاسق و همکاری دول اروپایی با صهیونیست ها رو شده..
        برای مدافعان حقوق مردم فلسطین برحذر باشیم از فاسقان عرب..
        حقانیت رسول خدا و زنده بودن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم..وفاعل بودن ایشان در ماجرای غزه و حامیان غزه.. از همه ایام در این دوران آشکار تر است
        ودست نورانی ایشان قلوب مردم مظلوم غزه را بیش از ۷ ماه است که محکم کرده .. ودر میدان علیه صهیونیست‌ها
        نگاه داشته.. این دست بوسیدنی است..
        وجای شکرالله دارد و حمد فراوان…
        صلوات الله وملائکه بر رسول خدا..وصلوات و سلام مومنین بر رسول خدا
        آیه ۹۶ سوره توبه
        يَحْلِفُونَ لَكُمْ لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنْ تَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنَّ اللهَ‌ لا يَرْضى عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقينَ

        براى شما قسم ياد مى‌كنند تا از آن‌ها راضى شويد، اگر شما از آن‌ها راضى شويد، خداوند [هرگز] از گروه فاسقان راضى نخواهد شد.

        ۱(توبه/ ۹۶)
        أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ أَمِیرِ‌الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) إِلَی أَهْلِ الْکُوفَهًِْ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُسْلِمِینَ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ دَارَ الْهِجْرَهًِْ تَقَلَّعَتْ بِأَهْلِهَا فَانْقَلَعُوا عَنْهَا فَجَاشَتْ جَیْشَ الْمِرْجَلِ وَ کَانَتْ فَاعِلَهًًْ یَوْماً مَا فَعَلَتْ وَ قَدْ رَکِبَتِ الْمَرْأَهًُْ الْجَمَلَ وَ نَبَحَتْهَا کِلَابُ الْحَوْأَبِ وَ قَامَتِ الْفِتْنَهًُْ الْبَاغِیَهًُْ یَقُودُهَا رِجَالٌ یَطْلُبُونَ بِدَمٍ هُمْ سَفَکُوهُ وَ عِرْضٍ هُمْ شَتَمُوهُ وَ حُرْمَهًٍْ هُمُ انْتَهَکُوهَا وَ أَبَاحُوا مَا أَبَاحُوا یَعْتَذِرُونَ إِلَی النَّاسِ دُونَ اللَّهِ یَحْلِفُونَ لَکُمْ لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنْ تَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنَّ اللهَ لا یَرْضی عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقِینَ اعْلَمُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ أَنَّ الْجِهَادَ مُفْتَرَضٌ عَلَی الْعِبَادِ وَ قَدْ جَاءَکُمْ فِی دَارِکُمْ مَنْ یَحُثُّکُمْ عَلَیْهِ وَ یَعْرِضُ عَلَیْکُمْ رُشْدَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ أَنِّی لَمْ أَجِدْ بُدّاً مِنَ الدُّخُولِ فِی هَذَا الْأَمْرِ وَ لَوْ عَلِمْتُ أَنَّ أَحَداً أَوْلَی بِهِ مِنِّی مَا قَدِمْتُ عَلَیْهِ وَ قَدْ بَایَعَنِی طَلْحَهًُْ وَ الزُّبَیْرُ طَائِعَیْنِ غَیْرَ مُکْرَهَیْنِ ثُمَّ خَرَجَا یَطْلُبَانِ بِدَمِ عُثْمَانَ وَ هُمَا اللَّذَانِ فَعَلَا بِعُثْمَانَ مَا فَعَلَا وَ عَجِبْتُ لَهُمَا کَیْفَ أَطَاعَا أَبَابَکْرٍ وَ عُمَرَ فِی الْبَیْعَهًِْ وَ أَبَیَا ذَلِکَ عَلَیَّ وَ هُمَا یَعْلَمَانِ أَنِّی لَسْتُ بِدُونِ أَحَدٍ مِنْهُمَا مَعَ أَنِّی قَدْ عَرَضْتُ عَلَیْهِمَا قَبْلَ أَنْ یُبَایِعَانِی إِنْ أَحَبَّا بَایَعْتُ أَحَدَهُمَا فَقَالا لَا نَنْفَسُ ذَلِکَ عَلَیْکَ بَلْ نُبَایِعُکَ وَ نُقَدِّمُکَ عَلَیْنَا بِحَقٍّ فَبَایَعَا ثُمَّ نَکَثَا وَ السَّلَامُ عَلَی أَهْلِ السَّلَامِ.

        امام علی (علیه السلام)- [نامه‌ی امام علی (علیه السلام) به مردم کوفه:] علی (علیه السلام) عماربن‌یاسر و پسر خویش حسن (علیه السلام) را فرستاد و نامه‌ای همراه ایشان فرستاد که در آن چنین نوشته بود: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ. از بنده‌ی خدا علیّ‌بن‌ابی‌طالب امیرالمؤمنین (علیه السلام)، به مؤمنان و مسلمانان کوفه. امّا بعد، سرای هجرت [مدینه] از اهل خود خالی شد و مردم از آن بیرون آمدند و همچون دیگ به جوش آمد. عایشه آنچه می‌خواست کرد، اکنون هم بر شتر سوار شده است و سگ‌های حوأب بر او پارس کردند و فتنه سرکشان برپا شده و او آن را درپی خود می‌کشد و رهبری می‌کند. اینک آنان خون و آبرویی را که خود ریخته [قتل و خلع عثمان] بر باد داده‌اند و حرمتی را که دریده‌اند، مطالبه می‌کنند و حال آنکه خود بسیار نارواها را روا داشتند و اینک پیش مردم بهانه می‌آورند و پوزش می‌خواهند بدون اینکه از خداوند پوزش بخواهند. یَحْلِفُونَ لَکُمْ لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنْ تَرْضَوْا عَنْهُمْ فَإِنَّ اللهَ لا یَرْضی عَنِ الْقَوْمِ الْفاسِقِینَ. بدانید و خدا شما را رحمت کند که جهاد بر بندگان واجب است و اکنون کسی به خانه‌ی شما آمده است تا شما را بر آن تشویق کند و راه سعادت را بر شما عرضه دارد. خدا می‌داند که من از ورود در این جنگ چاره نداشتم و از پذیرفتن حکومت ناچار بودم و اگر می‌دانستم کس دیگری از من برای آن شایسته‌تر است، هرگز آن را نمی‌پذیرفتم و گام پیش نمی‌نهادم و همانا طلحه و زبیر هر دو با میل و بدون زور و اجبار با من بیعت کردند و سپس برای خونخواهی عثمان خروج کردند و حال آنکه آن دو نسبت به عثمان چنان کردند که کردند و من از آن دو در شگفتم که چگونه از ابوبکر و عمر فرمانبرداری کردند و بر بیعت خود پایدار ماندند و از انجام این کار در مورد من سرباز زدند و حال آنکه هر دو می‌دانند که من از آنان فروتر نیستم و با وجود آنکه پیش از بیعت با من پیشنهاد کردم که اگر دوست می‌دارند با یکی از ایشان بیعت کنم، گفتند ما در این مورد نظری ندوخته‌ایم بلکه با تو بیعت می‌کنیم و تو را به حق بر خود مقدم می‌داریم و بیعت کردند و سپس بیعت خود را شکستند.
        تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۲۹۶ الجمل، ص۲۵۹

  2. ضمن تشکر از آقای انوشه

    خدا حافظ شما باشه متشکر از مقاله
    ارائه شده، تقبل الله

    فرمودید 💓 قلب ها متوجه کیست؟

    یاد فرازی از فرموده ‌‌‌حضرت آقا افتادم .
    .
    قدرت ها متعلّق به خدا است،
    دل ها متعلّق به خدا است،
    دل ها «بَینَ اِصبَعَیِ الرَّحمٰن»(۱) -لابه‌لای اراده‌ی الهی- است؛ دل ها دست خدا است.
    مردم ایران با اتّکاء به لطف الهی این راه را با قدرت طی کرده‌اند، بعد از این هم ان‌شاءالله طی خواهند کرد.
    و در میان ملّت ایران، جوانان نقش برجسته‌تری دارند، و در میان جوانان، شما جوان‌های عزیز خصوصیّتی دارید؛ این را قدر بدانید، خدای متعال را شکرگزار باشید.

    ۱۳۹۶/۰۲/۲۰بیانات در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام)

    ۱ ) تنزيه ‏الأنبياء(ع)، سید مرتضی علم الهدی، ص ۱۲۵ ؛

    إن قلوب بني آدم كلها بين إصبعين من أصابع الرحمن كقلب واحد يصرفه حيث يشاء ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم اللهم مصرف القلوب صرف قلوبنا على طاعتك.
    ترجمه:
    براستی که تمام قلب های مردم بسان یک قلب میان دو انگشت از انگشتان خدای بخشنده است، هر گونه تصرفی که بخواهد در آن می کند سپس رسول خدا (ص) فرمودند: خدایا، ای گرداننده قلب ها، قلب مرا به سوی اطاعت خویش بگردان.
    .
    یا فرمودند
    قدرت خدا پشت سر ملّت ایران است

    قدرت خدا پشت سر آدمهای تنبل نمی‌آید؛ پشت سر ملّت هایی که حاضر نیستند فداکاری کنند نمی‌آید.
    قدرت خدا پشت سر آن کسانی می‌آید که وارد میدان میشوند، حرکت میکنند، تلاش میکنند، خودشان را برای همه کار آماده میکنند؛ اینها متّکی‌اند به قدرت الهی.
    . ذلِکَ بِاَنَّ اللهَ مَولَی الَّذینَ ءامَنوا وَ اَنَّ الکٰفِرینَ لا مَولی‌ لَهُم؛(۱) این آیه‌ی قرآن است؛ خدا، مولای شما است؛ شما مولایی دارید که همه‌ی عالمِ وجود تحت قدرت او است؛ این مولای شما است و کافرین ندارند.

    در جنگ بدر وقتی‌که کفّار بنا کردند شعار دادن و بتهای خودشان را اسم آوردن، پیغمبر فرمود به مسلمانها بگویید: اَللهُ مَولانا وَ لا مَولی‌ لَکُم؛(۲) خدا مولای ما است، پشتیبان ما است، قدرت ما متّکی به قدرت او است و شما ندارید این را؛ همین‌جور هم شد.

    الان ۳۷ سال، ۳۸ سال است که دارند از همه‌ی امکانات استفاده می‌کنند برای اینکه این رویش مبارک را، این جمهوری اسلامی را، این انقلاب مجسّم را شکست بدهند و نتوانسته‌اند؛ اَللهُ مَولانا. ملّت ایران در صحنه است؛ به یک عدّه آدمهای کنارنشسته‌ی نق‌زنِ غُرزن یا پیرو شهوات نگاه نکنید؛ ملّت در صحنه است، ملّت در میدان است. در میان این ملّت، زمره‌ی عظیمی حضور دارند که حاضرند جانشان را فدا کنند؛ این همان چیزی است که قدرت خدا را می‌آورد پشت سرِ انسان؛ این یعنی جنگ نامتقارن.

    .۱۳۹۵/۰۳/۰۳بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام
    دست قدرت الهی, جنگ نامتقارن, حضور مردم در صحنه
    قرآن
    ۱ ) سوره مبارکه محمد آیه ۱۱
    ذٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ مَولَى الَّذينَ آمَنوا وَأَنَّ الكافِرينَ لا مَولىٰ لَهُم
    ترجمه:
    این برای آن است که خداوند مولا و سرپرست کسانی است که ایمان آوردند؛ امّا کافران مولایی ندارند!

    یافرمودند
    .
    خدا؛ متوجه کننده دل ها به سمت اهداف والا…

    یاد خدا را نباید از قلم انداخت. ما هرچه داریم، از توسل و توجه به حضرت ربوبیت است؛ اوست که دلها را به سمت اهداف والا متوجه میکند؛ اوست که دلها را قرص میکند؛ اوست که دل ها را بر روی یک نقطه‌ی ویژه مجتمع می‌کند.
    انسانها با هیچ ترفندی نمی‌توانند دلها را جذب و مجتمع کنند؛(۱) این دست قدرت الهی است، این کار خداست.

    .۱۳۹۰/۰۱/۱۵بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت و هیأت رئیسه مجلس
    ذکر خدا, دست قدرت الهی
    قرآن
    ۱ ) سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۳
    وَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِهِم ۚ لَو أَنفَقتَ ما فِي الأَرضِ جَميعًا ما أَلَّفتَ بَينَ قُلوبِهِم وَلٰكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَينَهُم ۚ إِنَّهُ عَزيزٌ حَكيمٌ
    ترجمه:
    و دلهای آنها را با هم، الفت داد! اگر تمام آنچه را روی زمین است صرف می‌کردی که میان دلهای آنان الفت دهی، نمی‌توانستی! ولی خداوند در میان آنها الفت ایجاد کرد! او توانا و حکیم است!
    .
    یافرمودند:
    همه‌ی تحولات عالم و تکوین در اختیار خداست

    همه‌ی قوانین طبیعی و تکوینی که شما می‌بینید که گردش این عالم متوقف بر آن قوانین هست و اگر آن قوانین نباشد، این عالم حرکتی نخواهد داشت، همه‌ی آن قوانین را خدا به وجود آورده و خود پروردگار میتواند خاصیت آن قوانین را از آنها بگیرد، مثلاً سوزندگی را از آتش.
    آن وقتی که خدای متعال اراده بکند، آتش که بر طبق قانون تکوینی و طبیعی سوزنده است و می‌سوزاند هرگاه خدا اراده بکند، اختیارش دست خود اوست، سوزندگی از آتش گرفته میشود.
    «یا نار کونی برداً و سلاماً علی ابراهیم»(۱) ای آتش، خنک باش برای ابراهیم. برای غیر ابراهیم در همان حال همان آتش خنک نیست اما برای ابراهیم چرا. این ملک و قدرت و سلطنت تکوینی است.
    انسان‌ها را به وجود میآورد، انسان‌ها را از بین می‌برد، انسان‌ها را بیمار می کند، انسان‌ها را رشد می دهد، فضا را دگرگون می‌کند
    و همه‌ی تحولات عالم و تکوین در اختیار خداست و اراده‌ی الهی است که ذره ذره و دانه دانه‌ی این تغییرات و تحولات و گردش‌ها و حرکت‌ها را به وجود میآورد.
    حرکت این عالم دست خداست….
    ۱۳۶۳/۰۸/۱۸
    تفسیر سوره ملک (آیات ۱ و ۲)
    سنت‌های الهی, دست قدرت الهی
    قرآن
    ۱ ) سوره مبارکه الأنبياء آیه ۶۹
    قُلنا يا نارُ كوني بَردًا وَسَلامًا عَلىٰ إِبراهيمَ

    (سرانجام او را به آتش افکندند؛ ولی ما) گفتیم: «ای آتش! بر ابراهیم سرد و سالم باش!»
    .
    باتشکر مجدد.. از مقاله تون
    قلب طبق آیه ۴۶ حج جایگاهش در روح انسان است
    و فقط عقلا با قلب شأن تعقل می‌کنند..
    دوران دوران ازدیاد نور خدا در عمق عالم است ..
    وطلیعه اش از سال ها قبل با ولادت مولودی مطهر بنام سید روح‌الله موسوی الخمینی..
    شروع شد…و با ایجاد انقلاب نورانی از وجود زلال امام خمینی..این نورانیت شدت داده شد..

    ومایعقلها الا العالمون
    نورالله در حال تام شدن است از مجرای مطهر سید رسولان الهی و در حال اعمال امر عدالت بر سر قوم یهود فاسق ..
    اکنون نورالله به مرحله ای رسانده شده ..
    بوی . «کونوا انصار الله» به نشان می رسد..
    انقلاب نورانی آمریکا
    و نورانیت در دیگر کشورها..
    متاثر از فطرت الله التی فطرالناس..
    باید دیده شود یک نور خدایی .قلوب پاک طینت تان را در دست دارد
    که فاعلش خداست به واسطه …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.