سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / آمریکایی‌ها در برابر ایران همیشه مغلوب بوده‌اند

آمریکایی‌ها در برابر ایران همیشه مغلوب بوده‌اند

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طول ‌۴۵ سال گذشته آمریکایی‌ها حتی نمی‌توانند یک پیروزی بر انقلاب اسلامی را شمارش کنند و این روند ثابت بوده و وعده خداوند در قرآن است. اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت سرلشکر شهید زاهدی در اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق و با تشکر و قدردانی از حضور پرشکوه مردم اصفهان در مراسم تشییع پیکر شهید والامقام زاهدی، شهادت را بالاترین افتخار دانست که خداوند به انسان عنایت می‌کند و اظهار داشت: در سخت‌ترین شرایطی که در مکه وجود داشت و کفار بیشترین فشار را بر پیامبر(ص) وارد کرده بودند، سه جوانمرد داخل کعبه عهد و پیمان بستند که در هر شرایطی تا آخر پای پیامبر(ص) بمانند و به عهد و پیمان‌شان وفادار بودند و عمل کردند امیرالمؤمنین(ع)، حضرت حمزه(ع) و حضرت جعفر(ع)؛ روزهای سخت به پایان رسید و حضرت حمزه(ع) و حضرت جعفر(ع) به شهادت رسیدند و حضرت امیرالمؤمنین(ع) پس از شهادت این دو بزرگوار بارها بر سینه می‌زدند و می‌فرمودند که؛ “منم منتظر!”؛ پاسداران جمهوری اسلامی این رویه زندگی امیرالمؤمنین(ع) را در طول 45 سال گذشته سرلوحه قرار داده‌اند.

وی افزود: اگر کسی بر عهد و پیمان با خداوند برای انجام تکالیفی که خداوند مشخص کرده است، وفادار باشد، این عنایت نصیب او خواهد شد که به فیض انتظار و شهادت برسد؛ به‌ویژه کسانی که در دوران دفاع مقدس هم‌رزمان‌شان شهید شده‌اند و سال‌های طولانی در انتظار بودند و بر عهد و پیمان‌شان وفادار ماندند. درست است که در دوران دفاع مقدس بی‌نظیرترین بی‌نظیرها به شهادت رسیدند اما کسانی هستند که با همان صورت و کیفیت شهدای دوران دفاع مقدس، منتظرند و خوشا به حال شهید زاهدی که استمرار طولانی در این انتظار داشتند و در تمام دوران انتظار با بالاترین وجه ممکن به تکالیف‌شان عمل می‌کردند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه مردم اصفهان در روز جهانی قدس و مراسم تشییع پیکر مطهر شهید زاهدی حضور بی‌نظیری داشتند، خاطرنشان کرد: اصفهانی‌ها مثل قدیم حماسه آفریدند و در اصفهان دل‌های بی‌شماری وجود دارند که یا به خیل شهدا پیوسته‌اند و یا منتظرند و در انجام تکالیف‌شان مصر‌ّند، چه افتخاری بالاتر از این برای مردمی که همیشه در صحنه حضور داشتند و سربه‌زنگاه، بصیرت‌شان را فریاد زدند؟ مردم اصفهان در طول سالیان گذشته همیشه وجه سرافرازی جمهوری اسلامی را فریاد زدند و این رویه بارها در اصفهان تکرار شده است.

وی با بیان اینکه شهید زاهدی دلداده انقلاب اسلامی بودند، ادامه داد: خوشا به حال مردمی که عنایت داشتند و سربه‌زنگاه، افتخار آفریدند؛ همه کسانی که در اصفهان نبودند و تصاویر مراسم تشییع پیکر سردار زاهدی را می‌دیدند، از سیل عظیم جمعیت تعجب می‌کردند؛ در طول دوران پیروزی انقلاب، افراد تکلیف‌مداری که به انجام تکالیف‌شان اصرار داشتند و از مسئولیت‌هایشان مراقبت می‌کردند، زیباترین و خوشحال‌ترین جمع‌ها را تشکیل دادند.

سردار فدوی گفت: به‌حسب ظاهر جنگ سخت است؛ جنگ، شهادت و ناراحتی دارد و همیشه با غم همراه است اما رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدا خوشحال بودند چون به تکلیف‌شان برای اعتلای اسلام عزیز و دفاع از سرزمین‌های اسلامی عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: این تکلیف توسط امام و نایب امام زمان(عج) مشخص شده بود، خوشحالی بالاتر از این وجود دارد؟ این رویه 45 سال تداوم داشته است‌، بسیاری از فیلم‌های زمان جنگ نشان داده نشده است و بسیاری از روایت‌ها گفته نشده است و خوشحال‌ترین جمع‌هایی که در دنیا می‌شد پیدا کرد، رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند چون اطمینان داشتند که به تکلیف‌شان عمل می‌کنند و پیشِ‌روی آن‌ها شهادت وجود دارد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: یک روز قبل از شهادت شهید زاهدی، از صبح تا غروب باهم بودیم و جلسات مهمی داشتیم و بعد از آن ایشان راهی مشهد مقدس شدند تا از آنجا به سوریه بروند؛ فرح و شادی که در دل رزمندگان اسلام است تا بهشت ادامه دارد و این بسیار مهم است؛ انسان نهایت 60 یا 70 سال عمر کند و این زمان کمی است اما همین زمان کم، آن ابدیت را می‌سازد و شهید زاهدی چقدر آن ابدیت را زیبا ساخت‌.

وی با ابراز اینکه شهادت عنایت ویژه خداوند است و طبق حدیث پیامبر(ص) مقامی بالاتر از آن وجود ندارد، افزود: خداوند به هر کس بخواهد این مقام را عنایت می‌کند و شهدا به آن‌ مقام و سرافرازی رسیدند؛ خداوند سبحان به‌دنبال بهانه است تا به بندگانش عنایت کند و ما باید مراقبت کنیم تا آن بهانه را به خداوند بدهیم؛ شهید زاهدی نیز به بالاترین مقامی که یک غیرمعصوم می‌تواند دست پیدا کند، رسیدند.

سردار فدوی با یادآوری اینکه امام(ره) نهضت اسلامی را در سال 1343 آغاز کردند، گفت: در طول این سال‌های طولانی که از شروع نهضت اسلامی گذشته، با سرعت روند رو به رشد و بالایی را طی کرده، اول برای ملت ایران و بعد از آن دائماً در حال گسترش بوده است. امام(ره) کاری را انجام دادند که بعد از معصومین صورت نگرفته‌ بود و حتی در ذهن علما جایگزین نشد.

وی با بیان اینکه امام(ره) حکومت اسلامی را براساس تمام مبانی اسلام تشکیل دادند و این کار بسیار مهمی بود، اظهار داشت: به همین دلیل خداوند در امام(ره) و انقلاب اسلامی اثری گذاشت که همه عالم را در بر گرفت و این مهم دائماً در حال گسترش است و مقام معظم رهبری نیز این روند را در طول 35 سالی که از ارتحال امام(ره) می‌گذرد، ادامه دادند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اما شیاطین هم فعال هستند؛ در طول 6 ماه گذشته بیش از 92 درصد کشورهای جهان همان حرف‌هایی را تکرار کردند که امام(ره) در سال 1342 زده بودند و گفتند که آمریکا مستکبر است و صهیونیست‌ها تجاوزگر و اشغالگرند و درباره رژیم منحوس صهیونیستی 75 سال دروغ شنیدیم.

وی بیان کرد: پیکان حمله امام(ره) در سال 1342 به‌سمت آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و این افتخار بزرگی است که فکر درست اسلام، هر روز گسترش پیدا می‌کند؛ حضرت امام(ره) مراقبت بسیاری کرد که اسلام و مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم در قانون اساسی ما تجلی پیدا کند و جهان به این سمت خواهد رفت و به‌برکت انقلاب اسلامی این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند تا این جمله امام(ره) که فرمودند؛ “ان‌شاءالله پرچم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان(عج) خواهیم داد.”، به سرانجام برسد و تجلی پیدا کند.

سردار فدوی تأکید کرد: این روند دائم وجود داشته و خواهد داشت؛ خباثت‌ها و دشمنی‌ها زیاد است چون از دشمن انتظاری جز دشمنی نمی‌رود و نهضت حق و انقلاب اسلامی از همان لحظه اول دشمن داشته است؛ جبهه انقلاب اسلامی در یک سو و دشمنان آن که آمریکا و استکبار جهانی هستند در طرف مقابل قرار دارند‌ و بر حسب ظاهر دشمنان انقلاب اسلامی، ضعیف نیستند و بر حسب دنیایی و مادی، خیلی توان دارند و همه توان‌شان را علیه انقلاب اسلامی به‌کار گرفته‌اند اما در طول این 45 سال آمریکایی‌ها حتی نمی‌توانند یک پیروزی بر انقلاب اسلامی را شمارش کنند و این روند ثابت بوده و وعده خداوند در قرآن است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن تضمین کرده که طرف جبهه حق است، گفت: خداوند در قرآن فرموده که جبهه حق همیشه پیروز است و این وعده خدا شامل همه موضوعات می‌شود و تنها موضوعات سخت را در بر نمی‌گیرد بلکه در امور غیرسخت مثل جنگ فرهنگی، اقتصادی، و رسانه هم وعده خداوند محقق خواهد شد، مهم این است که بدانیم همه وعده‌های خداوند که حق است و تخلفی در آن نیست و شرط دارد. این شرط‌ها نه برای زحمت ما بلکه برای سربلندی و بزرگ کردن ماست و در این 45 سال سربلندی ما تکرار شده است و می‌بینیم که انقلاب ما صادر شده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران اضافه کرد: در 6 ماه گذشته دیدیم که جبهه مقاومت به تکالیف خود عمل کردند و شهید شدند اما در سایر نقاط جهان سخنان امام ما تکرار می‌شود و این روند ادامه خواهد یافت، بنابراین باید از خود مراقبت کنیم چرا که شیطان می‌خواهد همراهان خود را در جهنم زیاد کند و بر این موضوع قسم خورده است، اما ما باید روند انقلاب را بر اساس مبانی دینی خود و شهدا ادامه دهیم.

وی با ابراز اینکه شهیدان زاهدی، خرازی و ردانی‌پور از بلندترین فریادهای اصفهان هستند که به اعلی علّیّین رسیدند، به برگزاری مراسماتی که برای گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در سراسر جهان انجام شده بود، اشاره و خاطرنشان کرد: این مراسمات نشان‌دهنده اثرات انجام تکالیف است و شهید زاهدی که بود باید به نوشته رهبری درباره او مراجعه کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.