سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آزار و اذیت پناهجویان در آمریکا صدای اعتراض عفو بین‌الملل را درآورد

آزار و اذیت پناهجویان در آمریکا صدای اعتراض عفو بین‌الملل را درآورد

سازمان عفو بین‌الملل دولت آمریکا را به آزار و اذیت حامیان مهاجران و پناهجویان در مرز‌های این کشور متهم کرد.

آزار و اذیت پناهجویان و حامیان آنها در مرزهای آمریکا با مکزیک صدای عفو بین‌الملل را نیز درآورد و این سازمان  با انتشار گزارشی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم به آزار و اذیت حامیان مهاجران در مرز‌های این کشور کرد. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد دولت ترامپ یک کمپین غیرقانونی را  با انگیزه‌های سیاسی برای ارعاب، تهدید و حتی تحقیقات قضایی علیه همه کسانی که از حقوق مهاجران و پناهجویان حمایت می‌کنند، به راه انداخته است.

یک مقام عفو بین‌الملل گفت آنچه برای این مدافعان شجاع حقوق بشر، اتفاق می‌افتد این است که از سوی دولت آمریکا با خشونت به روش‌های مختلف روبه‌رو هستند. این مقام عفو بین‌الملل افزود: آن‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این راهی برای ساکت کردن آن‌ها در مقابل کاری است که انجام می‌دهند. در گزارش عفو بین‌الملل آمده است وزارت امنیت میهن و وزارت دادگستری آمریکا مدافعان حقوق مهاجران را متهم به جرایمی از جمله توطئه، تقلب و قاچاق مهاجران و پناهجویان کردند. پیش‌تر نیز سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به مرگ دلخراش پدر و دختر مهاجر السالوادوری در مرز آمریکا در حساب توئیتر خود نوشته بود‌: انتشار تصویر دلخراش مرگ یک کودک به همراه پدرش در مرز آمریکا باعث وحشت از سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ شده است.در این پیام توئیتری همچنین آمده بود: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مقامات، سیاست‌های شرم‌آوری را اتخاذ می‌کنند و کودکان به اجبار دچار مشقت و رنج می‌شوند.

در خبری دیگر نشریه هیل گزارش داد دولت ترامپ، در نظر دارد مهاجران غیرقانونی که قصد ترک خاک آمریکا را ندارند، حدود ۵۰۰ هزار دلار جریمه کند و در هفته‌های اخیر هم نامه‌هایی را در این خصوص به تعدادی از مهاجران غیرقانونی ارسال کرده است.وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است که این جریمه‌ها به دلیل «ممانعت مهاجران غیرقانونی از ترک خاک آمریکا» اعمال می‌شود. آن دسته از مهاجران غیرقانونی که چنین نامه‌هایی را از سوی سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دریافت کرده‌اند ۳۰ روز فرصت دارند به این نامه‌ها پاسخ دهند؛ در غیر این صورت یک تصمیم جدی در خصوص اینکه آیا آن‌ها موظف به پرداخت جریمه هستند یا خیر، اتخاذ خواهد شد.«یاهو نیوز» نیز گزارش داد مأموران مرزی آمریکا در گروهی که در شبکه «فیس‌بوک» تشکیل داده بودند، مرگ یک نوجوان مهاجر در بازداشت آمریکا را به تمسخر گرفتند. در یکی از این پست‌هایی که در فیس بوک قرار گرفته بود، گروه متشکل از مأموران کنونی و سابق گشت مرزی به روایت خبری درباره نوجوان 16 ساله اهل «گواتمالا» اشاره کردند که در بازداشت گشت مرزی آمریکا جان خود را از دست داده و در زیر این پست اظهارنظرات تمسخر‌آمیزی همچون: «اوه خب» و «حالا مرده که مرده» نوشتند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.