سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از جامعه دانشگاهی آزادیخواه و معترض آمریکا و اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی و در محکومیت موج سرکوب، بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس و دولت این کشور، پس از برگزاری نماز ظهر و عصر با برگزاری راهپیمایی از محل مسجد دانشگاه تهران تا سردر این دانشگاه، مقابل سردر دانشگاه تهران تجمع کردند.

 حاضران در این تجمع که با حضور رئیس دانشگاه، هیئت‌رئیسه و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه و دانشجویان همراه بود، با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی در حمایت از مردم غزه و دانشگاهیان و پرچم ایران و فلسطین و با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات را محکوم کرده و از آزاد‌اندیشی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی جامعه دانشگاهی در سراسر دنیا حمایت کردند.

رئیس دانشگاه تهران نیز در این تجمع به بیان سخنانی پرداخت و به برخورد دوگانه دولت‌های غربی در مقوله آزادی بیان اشاره کرد.

دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در این تجمع حضور داشتند.

در روزهای گذشته دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در حمایت از مردم فلسطین تجمعات گسترده‌ای برگزار کرده‌اند که با سرکوب نیروهای نظامی آمریکا مواجه شد.

دانشجویان آمریکایی: فلسطین باید آزاد شود

به گزارش فارس، این تجمعات در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و‌ هاروارد برگزار شد و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفته که با ورود نیروهای نظامی به درگیری شدید کشیده شده است.

دانشجویان خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند.

در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌ دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌ شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

اگر غفلت کنید بعد از اسرائیل، نوبت شماست!

آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا حامیان اصلی رژیم جنایتکار اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.