سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جدیدترین آمار از جنگ 9 ساله علیه یمن؛ 18 هزار شهید و 31 هزار زخمی

جدیدترین آمار از جنگ 9 ساله علیه یمن؛ 18 هزار شهید و 31 هزار زخمی

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» (وابسته به دولت صنعاء) امروز دوشنبه جدیدترین آمار از تلفات ناشی از حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به مردم یمن را منتشر کرد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی این مرکز حقوقی، در جریان 9 سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، 18 هزار و 381 نفر شهید و 31 هزار و 644 نفر هم زخمی شدند.

در جریان این حملات، چهار هزار و 123 کودک شهید و 4 هزار و 992 کودک هم زخمی شدند.

به گفته مرکز عین، در جریان حملات این ائتلاف، 15 فرودگاه، 16 بندر و 354 نیروگاه برق هدف قرار گرفته است.ائتلاف سعودی-آمریکایی همچنین 613 هزار و 992 منزل مسکونی، 186 مرکز دانشگاهی، هزار و 843 مسجد، 393 مرکز گردشگری و 427 بیمارستان را هدف قرار داده است.

سرتیپ «یحیی سریع»سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم اسفند ماه گذشته، آماری از جنایات ائتلاف مذکور ارائه کرد و گفت: شمار حملات صورت گرفته از سوی جنگنده‌های ائتلاف به بیش از ۲۷۴۳۰۲ حمله می‌رسد که ۵۹ حمله آن در طول یک سال اخیر صورت گرفته‌است.

آغاز حملات گسترده موشکی و پهپادی انصارالله یمن علیه اسرائیل+ فیلم/باقی ماندن پیکر هزاران شهید زیر آوارها در نوار غزه/کشته شدن 11 نظامی اسرائیل در غزه - تابناک | TABNAK

سریع همچنین خبر داد: نیروهای ما نیز طی این نبرد، بیش از ۱۳۲۲۹ عملیات نظامی انجام داده‌اند که از این میزان، ۶۷۰۲ عملیات تهاجمی و ۶۵۲۷ عملیات برای مهار و شکست حملات تهاجمی و پیشروی‌های دشمن صورت گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطر نشان کرد: نیروی موشکی ما ۱۸۲۸ عملیات نظامی انجام داد که از این میزان، طی ۱۲۳۷ عملیات، تجمع‌های دشمن در داخل خاک یمن هدف قرار گرفت

. ۵۸۹ عملیات موشکی نیز برای هدف قرار دادن اهداف دشمن در خارج از جغرافیای یمن و در عمق خاک سعودی و اماراتی صورت گرفت

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز پاورقی / آزادی بیان آمریکایی

کنگره آمریکا

این‌بار کوه حتی موش هم نزایید!

وحوش آمریکایی و اروپایی‌

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.