سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سرنگونی پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

سرنگونی پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

در ادامه ضربات وارد شده به آمریکا در آبهای منطقه‌ای یمن، یک مسئول آمریکایی خبر داد که یک پهپاد «ام‌کیو-۹» این کشور در سواحل یمن سرنگون شده است.

یک مسئول آمریکایی به شبکه «سی بی اس» گفت که یک پهپاد «ام‌کیو-۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مسئول آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرده و نگفته به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.

.این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

به گزارش این شبکه، بال‌های این پهپاد ۲۰ متر طول دارند و وزن آن ۲۲۲۰ کیلوگرم است. طبق گفته شرکت سازنده، این پهپاد می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۷۵ مایل در ساعت حرکت کند.

برخی از مدل‌های این پهپاد قادر به پرواز مداوم تا ۳۴ ساعت هستند.

با وجود آنکه این نوع پهپاد می‌تواند بمب و موشک را رها کند اما به‌دلیل سرعت پایین و نداشتن قابلیت‌های دفاعی در برابر حمله آسیب‌پذیر است.

در خصوص حملات نیروهای مسلح یمن نیز، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کرده است..

سنتکام اما مانند ادعاهای کذب گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده‌ است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.