سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حملات یمن به ناو آمریکایی، کشتی انگلیسی و مواضع اسرائیل

حملات یمن به ناو آمریکایی، کشتی انگلیسی و مواضع اسرائیل

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که امروز با استفاده از موشک و پهپاد، اهداف مختلف متعلق به رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش»، یک کشتی انگلیس در خلیج عدن و یک ناو آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که در راستای حمایت از مردم فلسطین و پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن، نیروهای صنعاء، سه عملیات نظامی انجام داده‌اند.
به گفته سریع، در عملیات نخست که از طریق موشک و پهپاد صورت گرفت، اهداف مختلف متعلق به رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» واقع در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت.
در عملیات دوم که در خلیج عدن صورت گرفت، نیروی دریایی یمن، یک کشتی انگلیسی را با چند موشک دریایی هدف قرار داد که باعث آتش‌سوزی در آن شد.
سریع درباره عملیات سوم هم گفت که در جریان آن یک ناو آمریکایی در دریای سرخ، هدف حمله چند پهپاد قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه عملیاهای یمن در راستای وطایف دینی، اخلاقی و انسانی در قبال ملت فلسطین است و ادامه خواهد داشت، گفت که این عملیاتها فقط با توقف حمله به غزه و شکست محاصره آن متوقف خواهد شد.
به رغم ادامه تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به یمن برای توقف حمایت یمنی‌ها از غزه، لندن از وقوع یک «حادثه امنیتی» جدید در منطقه خبر داد.
بنا بر اعلام مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس، این نهاد یک گزارش درباره وقوع حادثه در 70 مایلی جنوب شرق بندر عدن در یمن دریافت کرد.
یمن در حمایت از مردم غزه، هفته‌ها است که در دریای سرخ و خلیج عدن به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی حمله کرده و خبر داده تا زمان توقف جنگ اسرائیل و ورود کمک‌ها، به این حملات ادامه می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بچه‌هایی که با ایران همدردی کرده بودند، شهید شدند…

عراق، سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، چاد، کنیا، میانمار و... فعالیت‌های حمایتی برای کودکان دارند

جدیدترین آمار از جنگ 9 ساله علیه یمن؛ 18 هزار شهید و 31 هزار زخمی

مرکز حقوق بشری عین الانسانیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.