سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تیر خلاص به مجروحان جنگی روی تخت بیمارستان!

تیر خلاص به مجروحان جنگی روی تخت بیمارستان!

«گروهی با لباس‌های پزشک و ‌پرستار و سرایدار وارد بیمارستان ابن‌سینا در جنین شدند، بالای تخت سه مجروح جنگی مستقر و… شلیک کردند.» تصاویر این جنایت هولناک صهیونیست‌ها در رسانه‌ها به شکل گسترده‌ای منتشر شده، تا مردم دنیا ببینند که چرا این رژیم در دادگاه لاهه، در حال محاکمه به جرم «جنایت جنگی» و «نسل‌کشی» است.

صهیونیست‌ها همواره در طول تاریخ بنا به دلایل مختلف «منفور» بوده‌اند. این نفرت تاریخی، امروزه روز نیز مشهود است. همین حالا اگر به قوانینی که در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا وضع شده رجوع کنید، شاهد وضع قوانینی سختگیرانه با هدف حمایت از این قوم منفور خواهید بود. این که چرا دنیا از صهیونیست‌ها متنفر است، دلایل زیادی دارد. نزدیک‌ترین دلیلی که وجود دارد، شرایطی است که آنها امروز در فلسطین به وجود آورده‌اند. قتل‌عام نزدیک به 27هزار نفر طی کمتر از 120 روز- که بنابر اعلام سازمان ملل، دست‌کم 80درصد آنها غیرنظامی و 11هزار نفرشان هم کودک و نوزادند- دلیل خوبی برای نفرت از رژیم است. ریختن ده‌ها هزار تُن بمب و موشک بر سر ساکنان «غزه»، متراکم‌ترین زندان رو باز جهان-که قدرت تخریب آنها بارها از بمب‌های اتمی که بر هیروشیما و ناکازاکی ریخته شد بیشتر است-هم دلیل خوبی است برای نفرت از این رژیم. رژیمی که مدتی است به خاطر همین جنایات در دادگاه‌های بین‌المللی و به جرم «نسل‌کشی» در حال محاکمه است.

دیروز عصر گوشه دیگری از این جنایات منتشر شد. بر اساس تصاویری که دوربین‌های مداربسته بیمارستان ثبت کرده‌اند، شماری از صهیونیست‌های مسلح که لباس‌های مبدل به تن کرده‌اند، وارد بیمارستان «ابن‌سینا» در جنین، واقع در کرانه باختری می‌شوند به 3 جوان فلسطینی مجروح و بستری تیر خلاص زده و از محل می‌گریزند! کشتار مجروحین جنگی در بیمارستان! آیا قوانینی که همین غربی‌ها آن را وضع کرده‌اند، اجازه چنین جنایاتی را می‌دهد؟ حتی اگر مجروحین نظامی باشند، هیچ قانونی چنین اجازه‌ای جنایت عُریانی را نمی‌دهد.

حماس: انتقام‌شان را می‌گیریم

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای جنایت وحشیانه امروز اشغالگران اسرائیلی در جنین را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که «ترور 3 شهروند فلسطینی در داخل بیمارستان ابن‌سینا در جنین در حالی که بستری بودند، جنایتی به تمام معناست که در ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و جنین انجام می‌گیرد… ما ضمن تسلیت شهادت محمد ایمن الغزاوی یکی از بنیان‌گذاران گردان جنین وابسته به گروهان‌های قدس، مجاهد باسل ایمن الغزاوی و محمد ولید جلامنه، تاکید می‌کنیم که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند… مقاومت که با ملت خود بر جهاد تا بیرون راندن اشغالگران و بازپس‌گیری تمامی حقوق این ملت عهد بسته، هرگز از ترور نمی‌هراسد و جنایات دشمن بزدل و ترسو آن را تضعیف نخواهد کرد.» دیروز پیکرهای این سه شهید طی مراسمی تشییع شد. برخی منابع خبری نوشته‌اند، یکی از این 3 شهید مجروح ِبستری و دو نفر دیگر از او محافظت می‌کردند.

گورکن!

اگر می‌خواهید بدانید، چرا صهیونیست‌ها در دنیا این‌قدر منفورند، و چرا کشورهای غربی برای حفاظت از جان چنین موجودات منفوری، مجبور می‌شوند قوانین بسیار سختگیرانه‌ای وضع کنند، خبر بعدی را هم که مهر منتشر کرده است بخوانید. طبق این گزارش، صهیونیست‌ها در غزه، گورهای شهدای فلسطینی را هم نبش و بعضا، اعضای بدن آنهائی را که مدت زیادی از مرگ‌شان نگذشته می‌دزدند: «شواهد و مستندهای زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات زمینی در غزه تلاش کرده قبرستان‌ها در این نوار جغرافیایی را تخریب کند و پیکر شهدای فلسطینی را مورد هتک حرمت قرار دهد… در یکی از موردها که به چند روز گذشته برمی‌گردد، نیروهای صهیونیستی هنگام عقب‌نشینی خودروهای زرهی خود از اطراف مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه اقدام به تخریب قبرستان این شهر و نبش قبرهای موجود در آن کردند… پیش‌تر نیز سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه، ارتش رژیم صهیونیستی را به سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی در نوار غزه متهم کرده و خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل در این‌باره شده‌ بود.»

راز این همه وحشی‌گری

این که چرا صهیونیست‌ها این طور وحشیانه دست به جنایت می‌زنند، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد از جمله این که آنها رژیمی «آپارتاید» و «نژادپرست» هستند. یک دلیل دیگر می‌تواند، در شرایط موجود در میادین جنگ باشد. صهیونیست‌ها در میادین جنگ ضربات بی‌سابقه‌ای از جوانان مسلح فلسطینی خورده‌اند. همین دیروز یکی دیگر از رسانه‌های عبری‌زبان نوشت، شمار زیادی از نظامیان این رژیم پس از بازگشت از غزه، دچار مشکلات روحی و روانی جدی شده‌اند. شمار تلفات، مجروحین و معلولین دائمی این رژیم نیز، آن‌قدر زیاد هست که تل‌آویو را مجبور کرده، عدد دقیق را اعلام نکند. اقتصاد این رژیم نیز کاملا فلج شده طوری که بدون کمک‌های پیدا و پنهان چند کشور مرتجع عربی و غرب، نمی‌تواند نفس بکشد. شکارچی‌های باتجربه می‌گویند، وقتی شکار گیر افتاده و راه نجاتی نیابد، برای رهایی، به هر چیزی چنگ می‌اندازد. این جنایات‌های عریان و وحشیانه، همان چنگ انداختن‌هاست. این که صهیونیست‌ها جنگ میدانی را مثل جنگ افکار عمومی باخته‌اند، حرف و تحلیل ما نیست. اظهارات رسمی خودشان است. مثلا در تازه‌ترین نمونه «بتسییل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که با به گوش ‌رسیدن زمزمه توقف جنگ، بوی شکست این رژیم به مشام می‌رسد. اشاره او به خبرهایی است که می‌گویند، صهیونیست‌ها آماده آتش‌بس می‌شوند.

زمزمه‌های آتش‌بس

دیروز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم اعلام شد، احتمال برقراری آتش‌بس در غزه تقویت شده است. خبرنگار تلویزیون العالم در رفح اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با ورود هیئت سازمان ملل به شمال غزه موافقت کرده است مشروط بر اینکه، این هیئت در ابتدا به همراه یک شخصیت آمریکایی از غلاف غزه بازدید کند و خواستار بازگشت ساکنان غزه به شمال نشود. کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی بعد خبر فوق را این‌طور تکمیل کرد: «اسرائیل با معامله تبادل اسرا که در نشست پاریس پیشنهاد شده بود موافقت کرد و پیش‌نویس توافق امروز برای دریافت پاسخ به حماس ارائه خواهد شد. کابینه جنگ اسرائیل ساعت 19:30 امشب تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد کلیات قرارداد مبادله گفت‌وگو کند.» چند ساعت بعد هم اعلام شد، صهیونیست‌ها طرح آتش‌بس خود را به حماس رسانده‌اند و حماس نیز اعلام کرده، تا پایان همین هفته، نظر خود را در این‌باره اعلام خواهد کرد.

آن‌طور که خبرگزاری ایرنا نوشته است، «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به نشست محرمانه اخیر تعدادی از کشورها به همراه رژیم صهیونیستی در پاریس به منظور دستیابی به یک توافق برای آتش‌بس در غزه، اعلام کرد که پایان هفته جاری به توافق‌های صورت‌گرفته پاسخ خواهیم داد. به گفته «محمد نزال» از رهبران حماس، «پاریس میزبان نشستی درباره پایان دادن به جنگ علیه غزه و موضوع اسرا بود که شرکت‌کنندگان در آن به یک دیدگاه مشترک رسیدند و ظرف چند ساعت به دست ما رسید که درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.» «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفت که این گروه پیشنهاد نشست پاریس درخصوص آتش‌بس در غزه را دریافت کرده و در حال بررسی آن برای پاسخ است و به زودی به قاهره نیز می‌رود. «زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز شروط خود را برای آزادی اسرای صهیونیست این طور اعلام کرد: که «ما بر موضع ثابت خود پایبند هستیم و بدون تضمین آتش‌بس، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازسازی این باریکه و همچنین ایجاد راه‌حل سیاسی وارد هیچ تفاهمی نخواهیم شد.»

سایر رویدادها

فارس: یک مقام ارشد در جنبش حماس اعلام کرد فرانسه هم برای آتش‌بس، طرحی 3مرحله‌ای ارائه کرده است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است و مرحله سوم شامل تحویل پیکر کشته‌شدگان خواهد بود.

هلال‌احمر فایل صوتی دختربچه فلسطینی را منتشر کرده است که در حال گفت‌و‌گو با آنها برای دریافت کمک است اما سوی صهیونیست‌ها عمدا مورد هدف قرار گرفته و کشته می‌شود. این دختر 15ساله بود. در این فایل صوتی دختر فلسطینی می‌گوید داخل خودرو هستند و صهیونیست‌ها در حال تیراندازی به سمت آنهاست و یک تانک صهیونیستی نیز در نزدیکی‌شان قرار دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حزب‌الله کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد «961 عملیات علیه اسرائیل در 120 روز»

961 عملیات علیه مواضع ارتش اسرائیل و شهرک‌های صهیونیست‌نشین

 خط و نشان جنگی ونزوئلا برای انگلیس در ماجرای «گویان»

ونزوئلا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.