سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

همزمان با حمله نیروهای امنیتی آمریکا به محوطه دانشگاه‌هایی که در آنها، تجمعات اعتراضی علیه نسل‌کشی در غزه برگزار می‌شود، خبر رسیده است، اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده است.

چند روزی است که تحولات مرتبط با جنگ غزه به سمت «دانشگا‌های معتبر آمریکا» و «اعتراض‌هایی که در آنها» برگزار می‌شود، چرخیده است. ماجرا از این قرار است که، پس از ورود نیروهای امنیتی آمریکا به محوطه دانشگاه‌هایی مثل «کلمبیا» در نیویورک، و ضرب و شتم و دستگیری شماری از دانشجویان معترض، این اعتراض‌ها هم در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شد، هم به سایر دانشگاه‌های آمریکا سرایت کرد. دیروز نام دانشگاه‌های و دانشکده‌هایی که در آمریکا به صحنه «اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه» تبدیل شده است، معلوم شد: استنفورد، کلمبیا، ییل، کالج ویتمن(واشنگتن)، میشیگان، وندربیلت و یوان‌سی چپل هیل. در برخی از این دانشگاه‌ها مثل کلمبیا چیزی بالغ بر 133 دانشجو دستگیر شده‌اند و برخی اساتید نیز در اعتراض به این دستگیری‌ها، در تجمعات شرکت می‌کنند. دیروز همچنین در خبرها آمده بود، از 3 روز قبل «صدها» نفر از فعالان دانشجویی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به نسل‌کشی در غزه تجمع کرده و در محوطه این دانشگاه چادر زده‌اند. معترضان خواستار قطع همکاری و سرمایه‌گذاری دانشگاه در «اسرائیل» هستند و اداره پلیس نیویورک هم تایید کرده است که ۱۳۳ دانشجو به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه‌های دادگاهی برای آنها آزاد شده‌اند. بر اساس اعلام پلیس ایالت «کنتیکت» که دانشگاه ییل در آن واقع است، دانشجویان بازداشتی این دانشگاه پس از آنکه پلیس دانشگاه دستور توقف اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین را صادر کرد، بازداشت شدند.

اف‌بی‌آی

همزمان با بالا گرفتن تظاهرات دانشجویان آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه و حمایت دولت بایدن از این جنایات، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا « اف‌بی‌آی» اعلام کرد: این نهاد برای مقابله با «تهدیدهای یهودی‌ستیزانه و خشونت‌های احتمالی» در حال هماهنگی با دانشگاه‌های این کشور است! غربی‌ها اعتراض علیه نسل‌کشی در غزه را با عناوینی چون «اعتراض به جنگ» و شعارهای علیه این جنایت را «یهودی‌ستیزی» جا می‌زنند تا ضمن تبرئه رژیم صهیونیستی، سرکوب معترضان را «توجیه» کنند.

کریستوفر رای مدیر اداره فدرال آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز، گفت: «اف‌بی‌آی در حال هماهنگی با دانشگاه‌ها است تا آنها را از تهدیدهای یهودی‌ستیزانه و خشونت‌های احتمالی در ارتباط با موج تظاهرات اعتراضی بر سر جنگ اسرائیل و حماس آگاه کند… اف‌بی‌آی به شدت بر همکاری با مجریان قوانین ایالتی و محلی و همچنین مجریان قوانین دانشگا‌ه‌ها متمرکز است تا مطمئن شود که پیشاپیش هر تهدید خشونت‌آمیزی قرار دارد.

گفتنی است در نخستین هفته‌های آغاز جنگ در غزه هم دانشگاه‌های آمریکا شاهد تظاهرات علیه جنایات اسرائیل بود اما اکنون صدای معترضانی که آمریکا را شریک جرم اسرائیل در این جنگ می‌دانند، بلندتر شده است.

بازداشت ده‌ها معترض تسلیح اسرائیل

نزدیک خانه سناتور آمریکایی

اعتراض‌ها علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دانشگاه‌های آمریکا محدود نمانده است و گزارش‌هایی از تجمع مردم عادی مقابل خانه سیاستمدارانی که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، منتشر شده است. پس از تصویب بسته کمک به رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، ده‌ها تن از حامیان فلسطین مسیرهای خانه رهبر اکثریت سنای آمریکا را مسدود و خواستار پایان تأمین مالی نسل‌کشی در غزه شدند. برخی از رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دست‌کم ۱۰۰ معترض در این تجمعات دستگیر شده‌اند.

30 ژنرال و افسر صهیونیست در اسارت حماس

در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز مدت‌هاست تجمعاتی در اعتراض به ناتوانی نتانیاهو در آزادی اُسرای صهیونیست برگزار می‌شود. برخی معترضان حتی می‌گویند، نتانیاهو می‌خواهد این اُسرا کشته شوند تا جنگ پایان نیابد چراکه تمام شدن جنگ را مساوی با آغاز محاکمه خود می‌داند. در چنین فضائی خبر رسید 30 نفر از 110 اسیری که در دستان حماس است، ژنرال و افسران بلندپایه هستند. یک رهبر حماس در گفت‌وگو با العربی‌الجدید تاکید کرد که دولت رژیم صهیونیستی عملیات گمراه‌سازی هدفمندی را در میان اسرائیلی‌ها و خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در پیش گرفته تا از آزادی این اسرا طفره برود. وی اخبار منتشر شده در رسانه‌های عبری‌زبان مبنی بر پیشنهاد حماس برای آزادی 20 اسیر به‌جای 40 اسیر در مرحله نخست توافق مبادله اسرا که اخیرا در قاهره مطرح شده بود، را رد کرد و گفت: در پی انتشار این خبر، رسانه‌های عبری‌زبان نوشتند که تعداد اسرای زنده در اختیار مقاومت از 20 نفر بیشتر نیست که این خلاف واقعیت است. منبع مذکور اشاره کرد که مسلماً نمی‌توان تعداد دقیق اسرای زنده اسرائیلی را مشخص کرد اما قطعا تعداد آنها بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند. وی فاش کرد که تنها جنبش متبوعش حدود 30 ژنرال و افسر شاباک را در جریان حمله هفتم اکتبر به برخی پایگاه‌های حساس و مهم به اسارت گرفته است و آنها اکنون در مناطقی تحت تدابیر امنیتی شدید و کاملاً دور از دسترس رژیم صهیونیستی هستند و این رژیم تحت هیچ شرایطی قادر به رسیدن به آنها نخواهد بود.

این رهبر حماس بیان کرد که نتانیاهو و برخی وزرای اسرائیلی اطلاعات زیادی را در مورد بعضی از نظامیان اسیر در غزه پنهان می‌کنند تا این‌گونه مانع از خشم نیروهای جنگی خود شوند و شاید بخش زیادی از مواضع تند و خشمناک سرلشکر نتسان الون نماینده ارتش صهیونیستی در هیئت مذاکره‌کننده این رژیم به تعلل و بی‌خیالی نتانیاهو در قبال پرونده مبادله اسرا برمی‌گردد. وی گفت: تنها راه آزادی اسرای اسرائیلی، مذاکرات جدی و به تبع آن توقف کامل جنگ و بازسازی نوار غزه است. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: ازسرگیری عملیات‌های نظامی ارتش صهیونیستی در شمال و مرکز نوار غزه در حالی که قبلاً مدعی نابودی مقاومت در آنجا شده بود، بیانگر کذب ادعاهای قبلی این رژیم است.

یحیی سنوار در غزه

این رهبر حماس همچنین بیان کرد که یحیی سنوار رهبر این جنبش در غزه علی‌رغم جنگ جاری و عملیات‌های اطلاعاتی گسترده و شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی، از واقعیت موجود به دور نیست و اینکه گفته می‌شود در تونلی منزوی و پنهان شده، صرفاً ادعای نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی او برای سرپوش نهادن بر شکست خود در تحقق اهداف اعلام‌شده در برابر جامعه صهیونیستی و همپیمانان‌شان است. وی تاکید کرد که سنوار به عنوان فرمانده میدان نبرد، وظایف خود را انجام می‌دهد. او همچنین تاکید کرد که سنوار اخیراً از مناطقی که شاهد درگیری‌های شدید بین مقاومت و نیروهای اشغالگر بود، بازدید کرده و با شماری از مجاهدان نیز خارج از تونل‌ها دیدار کرده و اخیراً نیز رهبران حماس در خارج را در جریان وضعیت مقاومت در نوار غزه قرار داده است.

احتمال دستگیری نتانیاهو

دیروز اما رسانه‌ها در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی نوشتند، کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرده است: «پیام‌هایی که به اسرائیل می‌رسد حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیل از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است؛ اقدام برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاده است…» در بخش دیگری از این گزارش‌ها می‌خوانیم: «مقامات اسرائیلی نگران این موضوع هستند و نتانیاهو از وزرای خارجه انگلیس و آلمان درخصوص پرونده دادگاه کیفری بین‎المللی درخواست کمک کرده است.» در صورت صحت این خبر به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها برای نجات خود و رژیم صهیونیستی ممکن است نتانیاهو را قربانی کنند چون او نه در سرزمین‌های اشغالی و نه در میان رهبران حتی غرب، محبوبیتی ندارد و چنین موجود منفوری را برای «اسرائیل» و «خود» خطرناک می‌دانند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت دانشجویان دانشگاه کمبریج از غزه

دانشجویان دانشگاه کمبریج انگلیس در صف حامیان فلسطین

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاههای سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.