سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ثبت رکورد جدید کودک‌کشی در آمریکا دو سوم مرگ‌ها به شکل قتل صورت می‌گیرد

ثبت رکورد جدید کودک‌کشی در آمریکا دو سوم مرگ‌ها به شکل قتل صورت می‌گیرد

شبکه خبری آمریکایی در گزارشی با ‌اشاره به وضعیت وخیم استفاده از سلاح در آمریکا به آمار خیره‌کننده تلفات در بین نوجوانان در سایه آزادی حمل اسلحه در این کشور پرداخته است.

استفاده آزاد و بدون محدودیت از انواع و اقسام اسلحه در آمریکا-که ارتباط مستقیمی به قدرت بالای لابی‌های اسلحه در این کشور دارد- هر از گاهی یک فاجعه در گوشه و کنار این کشور خلق می‌شود. مراجعه به یک مغازه فروش اسلحه و تهیه سلاح در ایالت‌های آمریکا، مثل خرید شکلات یا یک بیسکوییت، کار بسیار آسانی است و در چنین شرایطی یک بگومگوی بسیار سطحی می‌تواند به یک کشتار بینجامد. در مهمانی‌های شبانه، در مواجهه با نیروی پلیس و حتی در مدارس، استفاده از سلاح سنگین و سبک، سال‌هاست که تبدیل به یک ناراحتی و نگرانی بزرگ برای مردم آمریکا شده است. این بار اما، شبکه خبری«ان‌بی‌سی‌نیوز» طی گزارشی به وضعیت مرگ و میر کودکان آمریکا در سایه تیراندازی و شلیک مستقیم گلوله پرداخته و نوشته است که آمار مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی به دلیل استفاده از اسلحه بیشتر از مرگ ناشی از تصادف با خودرو و یا مصرف مواد مخدر و حتی بیماری سرطان است.

اطلاعات تازه منتشره‌شده و تحلیل آنها از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که مرگ‌و‌میر ناشی از اسلحه در میان کودکان آمریکایی رکوردی تازه در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسانده است. اسلحه در این کشور جان چهار هزار و ۷۵۲ نفر از آمریکایی‌ها را گرفته است. آماری که به اذعان کارشناسان آمریکایی، از رکورد ثبت‌شده در سال اول همه‌گیری ویروس کرونا فراتر رفته است. کارشناسان آمریکایی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت به‌وجود آمده، تاکید می‌کنند که خشونت ناشی از تیراندازی وخیم است و هر روز بدتر هم می‌شود.

در ادامه گزارش این رسانه معتبر آمریکایی تصریح شده است: «آمارها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد از مرگ‌های ناشی از اسلحه در میان مردان ۱۹ ساله و کمتر بوده است. در این میان احتمال قتل کودکان پسر سیاه پوست در رده سنی کمتر از ۱۹ سال نیز به طرز نگران‌کننده‌ای بیشتر است». دکتر چتان ستیا متخصص اطفال در نیویورک، درخصوص نتایج تحقیقی اخیر تاکید می‌کند: «محتمل‌ترین دلیلی که فرزندان ما در این کشور می‌میرند، سلاح گرم است و این موضوع اصلا قابل قبول نیست». وی همچنین خاطرنشان کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی برکندشدن و یا مهار این روند وجود ندارد.گفتنی است، طبق تحقیقات به‌عمل آمده، نزدیک به دوسوم مرگ‌های نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۱ در سایه قتل بوده است. بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های موجود، ۶۴ درصد مرگ و میر

کودکان در سال ۲۰۲۱ ناشی از قتل، ۲۹ درصد خودکشی بوده است. مثلا و به‌عنوان نمونه، یک کودک ۳ ساله به تازگی در فلوریدا به سمت خود شلیک کرده است. یا نمونه دیگر در کالیفرنیا، یک کودک ۳ ساله خواهر ۱ ساله خود را با اسلحه به قتل رساند. یک کودک ۲ ساله در میشیگان هم پس از پیدا کردن یک اسلحه گرم و مشغول‌شدن به بازی جان خود را از دست داد. هفته گذشته، یک کودک ۶ ساله در فلوریدا توسط یک کودک ۹ ساله به ضرب گلوله کشته شد. در این میان اما آمار کشته‌های سیاه‌پوست قابل توجه و دردناک است. کودکان سیاه‌پوست ۶۷ درصد از قتل‌های مربوط به اسلحه را تشکیل می‌دهند. این آمار نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش دو برابری را نشان می‌دهد. تحلیلگران آمریکایی، نابرابری ساختاری، نژادپرستی نظام‌مند و ناامنی غذایی را از عوامل مهم و موثر در نرخ بالاتر مرگ و میر کودکان سیاه پوست عنوان می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.