سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / کاهش عفونت ریه با خوردن سبزیجات

کاهش عفونت ریه با خوردن سبزیجات

پژوهشگران در مطالعات جدید خود نشان دادند، مولکول‌های موجود در سبزیجاتی همچون کلم بروکلی و گل کلم، به حفظ سلامت ریه و کاهش عفونت کمک می‌کند.

، به نقل از وبگاه مجله مجله Nature، پژوهشگران موسسه فرانسیس کریک در مطالعات جدید خود دریافتند، گیرنده آریل هیدروکربن (AHR)، پروتئینی است که در اندام‌های روده و ریه یافت می‌شود. مولکول‌های طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی از جمله کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکلی یا کلم، منجر به فعال شدن AHR به منظور هدف قرار دادن برخی ژن‌ها می‌شوند.

این سبزیجات، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که با خواص ضد سرطانی مرتبط هستند. علاوه بر این، به عنوان ضد باکتری و ضد ویروس عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تنظیم می‌کنند.

مطالعات پیشین، نقش AHR بر سلول‌های ایمنی را نشان داده بودند، اما تحقیق اخیر نشان داده است، AHR، در سلول‌های اندوتلیال که رگ‌های خونی در ریه را می‌پوشانند نیز بسیار فعال است.

ریه بخش اصلی دستگاه تفسی جانداران محسوب می‌شود و وظیفه تامین اکسیژن برای بافت‌ها و سلول‌های بدن را بر عهده دارد؛ علاوه بر این، ریه‌ها باید مانع ورود آلودگی، ویروس و باکتری‌ها به بدن شوند.

پژوهشگران، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی موش‌ها انجام دادند تا تاثیر AHR بر موانع ریوی را بهتر درک کنند.

این تیم تحقیقاتی نشان داده؛ هنگامی که موش‌ها به ویروس آنفولانزا مبتلا شدند، خون به درون کیسه‌های هوایی در ریه‌ها نشت کرد. سپس محققان نشان دادند که AHR قادر به جلوگیری از این پدیده است و از نشتی سد ریوی جلوگیری می‌کند.

دانشمندان اظهار داشتند: یافته‌های ما نشان داده اند که AHR، یک نقش محافظتی در سد ریوی دارد که تحت تأثیر عفونت آسیب می‌بیند، اما می‌توان با رژیم غذایی مناسب آن را بهبود بخشید.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

راه‌های طبیعی کاهش قند خون با مواد غذایی

اگر در معرض دیابت قرار دارید و می خواهید قند خونتان کاهش یابد نوع تغذیه تان را اصلاح کنید

تاثیر رژیم غذایی روی سیستم ایمنی

میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌ها، غذاهای گیاهی و حیوانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.