سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / پرهیز از مصرف گوشت برای حفظ طولانی مدت وزن

پرهیز از مصرف گوشت برای حفظ طولانی مدت وزن

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب در دراز مدت مفید هستند.

بینکای لیو، نویسنده اصلی این تحقیق از بخش تغذیه دانشگاه هاروارد گفت: ما دریافتیم همه رژیمهای کم کربوهیدرات در مورد مدیریت وزن در طولانی مدت یکسان نیستند.

در این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۱۲۳ هزار بزرگسال سالم را که بخشی از مطالعات تحقیقاتی بزرگ بین سالهای ۱۹۸۶ و ۲۰۱۸ بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان هر چهار سال یکبار رژیم غذایی و وزن خود را گزارش کردند و بر اساس پایبندی به پنج نوع رژیم کم کربوهیدرات امتیاز گرفتند. این رژیمها شامل پروتئین‌های حیوانی، پروتئین‌های گیاهی و پروتئین‌هایی بودند که بر پروتئین‌های حیوانی، چربیهای ناسالم و غلات فرآوری شده تأکید داشتند.

رژیمهای کم کربوهیدرات سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات از منابع گیاهی سالم با افزایش کُندتر وزن در طولانی‌ مدت مرتبط بودند.

شرکت‌کنندگانی که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا حیوانی را دنبال می‌کردند، به‌طور میانگین اضافه وزن بیشتری نسبت به افرادی که یک برنامه غذایی سالم کم کربوهیدرات را دنبال می‌کردند، در طول زمان داشتند.

این مطالعه نشان داد که این ارتباط برای شرکت‌کنندگانی که اضافه وزن داشته یا چاق بودند، جوان‌تر از ۵۵ سال بوده و یا فعالیت بدنی کمتری داشتند، قوی‌تر بود.

بینکای لیو گفت: یافته های ما می‌تواند طرز فکر ما را در مورد رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات متحول کند و نشان دهد که ابتکارات بهداشت عمومی باید به ترویج الگوهای غذایی که بر غذاهای سالم مانند غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب تأکید دارند، ادامه دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نوسان اندک قیمت دام در بازار افغانستان

قیمت گوسفند زنده و گوشت گوسفند در بازارهای افغانستان

تاثیر رژیم غذایی روی سیستم ایمنی

میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌ها، غذاهای گیاهی و حیوانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.