سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گزارش هفته نامه آمریکایی «نیشن» درباره دروغ بزرگی که بایدن درباره یمن گفت

گزارش هفته نامه آمریکایی «نیشن» درباره دروغ بزرگی که بایدن درباره یمن گفت

هفته‌نامه آمریکایی نيشن به وعده‌های توخالی دولت بايدن درباره پایان دادن به جنگ یمن و ادامه بحران انسانی در اين كشور پرداخته و اين وعده‌ها را بي‌سرانجام توصيف كرد.

همه سياستمداران غربي مانند هم هستند. آنها وقتي به راي مردم نياز دارند، از حقوق بشر و پايان دادن به جنگ‌ها سخن مي‌گويند و وقتي به قدرت مي‌رسند خودشان شريك جنگ‌ها مي‌شوند. اين داستان تكراري براي «جو بايدن»، رئيس جمهور فعلي آمريكا نيز تكرار شده است. بايدن كه در زمان تبليغات انتخاباتي خود از ضرورت و فوريت پايان دادن به جنگ در يمن سخن مي‌گفت، اكنون در حالي به پايان سومين سال حضورش در كاخ سفيد نزديك مي‌شود كه براي پايان جنگ در يمن طي دو سال و نيم گذشته هيچ كاري نكرد. هفته نامه آمریکایی نيشن (The Nation) نيز در گزارشی با ‌اشاره به اوضاع یمن نوشت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، در کمپین‌های انتخاباتی خود، وعده می‌داد که جنگ یمن را به پایان خواهد رساند؛ جنگی که محصول حمایت این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی به شمار می‌رود.

در این گزارش آمده است: «یک سال قبل، بایدن وعده پایان حمایت از عملیات تهاجمی علیه یمن از جمله فروش تسلیحات به عاملان حمله به این کشور را داده بود، اما این وعده نیز محقق نشده است. طی سال گذشته، آمریکا صدها میلیون دلار تسلیحات به ائتلاف سعودی فروخته و از این ائتلاف حمایت نظامی و لجستیکی به عمل آورده است.»

بر اساس این گزارش، ائتلاف متجاوز سعودی، تحت حمایت آمریکا، بیمارستان‌ها و زیرساختهای غیرنظامی یمن را هدف قرار داده و نابود کرده است. دولت بایدن، هیچ اقدامی در قبال توقف این حملات انجام نداده است. این در حالی‌است که عربستان، بنادر یمن را تحت محاصره قرار داده و این اقدام عامل اصلی به‌وجود آمدن بحران انسانی در این کشور است. ممکن است تعداد قربانیان جنگ در یمن در کنار قربانیان بیماری‌ها و قحطی در این کشور به صدها هزار نفر برسد. در این گزارش آمده است: «در حال حاضر تنها ۳ پرواز به صورت هفتگی از صنعا پایتخت یمن انجام می‌شود؛ این در حالی‌است که ۷۱ هزار بیمار سرطانی در این کشور نیاز به درمان‌های پزشکی خارج از یمن دارند. نگرانی‌های بایدن درخصوص رنج‌های مردم یمن چیزی جز سخنان پوچ و بی‌معنی به شمار نمی‌رود.»

جنگ عليه يمن فاجعه‌ای را به وجود آورد که به اعتراف سازمان ملل به «حادترین بحران انسانی در جهان» تبدیل شد. اکنون پس از هشت سال از جنگ در یمن، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند، تعداد زیادی از فقر و گرسنگی رنج می‌برند، غیرنظامیان و به ویژه کودکان بسیاری قربانی حملات عربستان و نیروهای ائتلاف شده‌اند و حیات ۸۰ درصد مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه وابسته شده است.

روز گذشته نيز، «حسین العزی»، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخناني گفته بود كه آمریکا نمی‌خواهد جنگ در یمن متوقف شود و دیگر طرف‌های بین‌المللی همچنان نقش منفی در اوضاع یمن دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.