سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۲ از آمریکا، چین و آلمان بیشتر بوده است

رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۲ از آمریکا، چین و آلمان بیشتر بوده است

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود رقم رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را به ۳.۵درصد افزایش داد و از پیش‌بینی رشد ۲.۵درصدی اقتصاد ایران در سال جاری خبر داد.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود به ارزیابی از رشد اقتصادی ایران پرداخته و پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ رشد ۲.۵درصدی را تجربه کند.

این نهاد بین‌المللی در گزارش جدیدش پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی ایران افزایش داده است. این نهاد در گزارش ماه آوریل خود رشد ۲درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جاری پیش‌بینی کرده بود که در گزارش جدید خود این رقم را ۰.۵ درصد افزایش داده است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین رقم برآوردی خود از رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را افزایش داده است. در گزارش ماه آوریل، رشد اقتصادی ایران برای سال گذشته بر اساس برآوردی بدبینانه ۲.۵ درصد اعلام شده بود اما در گزارش جدید این نهاد از رشد ۳.۵درصدی اقتصاد ایران طی سال گذشته خبر داده شده است.

رشد ۳.۵درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ برابر با متوسط رشد اقتصاد جهان در این سال بوده و از رشد اقتصادی کشورهای بسیاری از جمله کانادا، چین، آلمان، کره جنوبی و آمریکا بیشتر بوده است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.