سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نویسنده مشهور جهان عرب: غرب پیام‌آور قتل ویرانی و جنایت است

نویسنده مشهور جهان عرب: غرب پیام‌آور قتل ویرانی و جنایت است

سردبیر روزنامه رأی الیوم در تحلیلی نوشته که وزارت خارجه آمریکا این روزها از طریق شبکه‌های تلویزیونی عربی و شبکه‌های اجتماعی کارزار بیرحمانه‌ای را برای زیبا کردن وجهه خود به دلیل محاصره ظالمانه سوریه به راه‌انداخته است و ادعا می‌کند که تحریم‌هایش مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به سوریه بعد از زلزله‌ای که به کشته شدن بیش از ۳۵۵۰ نفر منجر شد، نمی‌شود! در حالی که غرب فقط پیام‌آور قتل، ویرانی، گرسنگی و فروپاشی است.

«عبدالباری عطوان»، سردبیر مشهور روزنامه رأی‌الیوم که از لندن به‌روز‌رسانی می‌شود در تحلیلی به ماجرای هولناک تحریم زلزله زدگان سوری از سوی آمریکا پرداخته و نوشت: «گرفتن چنین تصمیمی از سوی وزارت خارجه آمریکا [در به راه‌انداختن کارزار تبلیغاتی برای تطهیر خود] یک اذعان به جنایت محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که آمریکا میزان خشم جهان عربی و اسلامی از این تحریم‌ها را که به بهانه ممانعت از تعامل کشورهای اهدا‌کننده با دولت سوریه اعمال می‌شود فهمیده است. اما این کارزار رسانه‌ای گمراه‌کننده نتیجه‌ای نخواهد داشت به این دلیل که میلیون‌ها عرب و مسلمان در مقابل دروغ‌های آمریکا می‌ایستند و دیگر فریب دادنشان راحت نیست. قدرت حاکم در سوریه در زیر آوارها مدفون نیست.»

آن‌طور که ایسنا از این نویسنده مشهور عرب نقل کرده که: «دولت‌های آمریکایی چه جمهوری خواه و چه دموکرات که عراق، لیبی، افغانستان، یمن و سوریه را به نابودی کشاندند زمانی که موضوع درباره اعراب و مسلمانان باشد در فرهنگ خود چیزی به نام انسانیت و ارزش‌های عدالت، برابری و دلسوزی ندارند. چراکه آنها از چشم دولت اشغالگر اسرائیل و امنیت و منافع اقتصادی‌اش به این‌ها نگاه می‌کنند و متأسفانه برخی دولت‌های عربی برای تبلیغ دروغ‌هایشان داوطلب می‌شوند و این سیاست‌های نژادپرستانه و جنایتکارانه را تبلیغ می‌کنند و امپراتوری و شاخه‌های رسانه‌ای خود را در خدمت این آمریکا که حدود یک سوم خاک سوریه را اشغال و منابع نفتی و گازی و غذایی آن در شرق و شمال فرات را سرقت کرده است و از جنبش‌های جدایی‌طلب حمایت می‌کند ملت سوریه و رنج و مشکلاتش برایش مهم نیستند همان‌طور که تمام ملت‌های عربی دیگر برایش مهم نیستند. تحریم‌ها را با هدف گرسنه نگه داشتن و به زانو درآوردن لبنان، اردن، سوریه و سودان اعمال می‌کنند….شما سوریه را نه به دلیل نقض‌های حقوق بشر بلکه به خاطر دموکراسی محاصره می‌کنید. آن را محاصره می‌کنید به این دلیل که تسلیم عادی ‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی نشد و از مقاومت در عراق علیه اشغالگری شما حمایت کرد و فلسطینی‌ها و مقاومت لبنان را به موشک‌های ضد‌تانک مجهز کرد. تمام هم پیمانانتان که در نابودی آن شرکت کردند کارنامه خوبی درباره حقوق بشر ندارند. ما کودن نیستیم که کالای فاسد شما را خریداری کنیم. فلسطین چه ضرری به آمریکا زده که با آن دشمنی کند و از دشمن اشغالگر و جنایت‌هایش برای بیش از ۷۴ سال حمایت کند. ملت عراق مرتکب چه اشتباهی شده‌اند که شاهد چنین محاصره بی‌سابقه‌ای در تاریخ بوده‌اند که منجر به شهادت بیش از یک میلیون عراقی شده که بیشترشان از کودکان و زنان هستند و بعد از آن نیز یک میلیون نفر دیگر را به قتل برساند.»

او در پایان نیر نتیجه گرفته که: «این زلزله‌ای که بیش از ۲۵ هزار قربانی در سوریه و ترکیه داشت آمریکا و دولت‌ها و رسانه‌های همدست با آن را رسوا کرد. همان‌طور که دولت‌هایی را رسوا کرد که سوریه در زمان حمله عراق در کنار آنها ایستاد. این زلزله اتحادیه نفاق عربی را در زیر آوارهای ساختمان‌های ویران شده‌اش دفن کرد و چهره انسان دوستانه اعراب شریف و مسلمانی را که از سوریه حمایت کردند نشان داد. تاریخ کسانی را که در این فاجعه در کنار سوریه نبودند محاکمه خواهد کرد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قتل خواهر و برادر در روز سوم شکنجه

۱۹ فروردین چهل و چهارمین سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدباقر و سیده آمنه بنت‌الهدی صدر

۲ درس بزرگی که شهید محرابی به نویسنده کتابش داد

شهید مدافع حرم حسین محرابی به روایت مرضیه بلدیه همسر شهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.