سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گسترش اعتراض‌های ضد صهیونیستی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تا اقیانوسیه و آفریقا

گسترش اعتراض‌های ضد صهیونیستی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تا اقیانوسیه و آفریقا

اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به دانشگاه‌های آسیا، اقیانوسیه و حتی آفریقا سرایت کرده است و امید می‌رود افزایش این اعتراض‌ها و همدردی‌ها، مرهمی بر دل ملت مظلوم غزه باشد که بیش از 200 روز است، با حمایت‌های مستقیم بزرگ‌ترین مدعیان حقوق بشر قتل‌عام می‌شوند.

ورود تمام‌قد نخبگان معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا به «مسئله فلسطین» و اعتراض عیان آنها به «نسل‌کشی اسرائیل و آمریکا در غزه» آن هم در حالی که خود را شبیه فلسطینی‌ها کرده و غالبا چفیه بر سر و دوش‌شان انداخته‌اند، اتفاق بی‌سابقه است، بی‌سابقه هم در حجم این اعتراض‌ها و هم در آن قشری که وارد این اعتراض‌ها شده‌اند.

طبق گزارش‌های متعدد، دانشجویان نزدیک به 200 دانشگاه آمریکایی که بین آنها شماری از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور دیده می‌شود، در کنار اساتید برجسته و شناخته شده این کشور، با برپایی تحصن، راهپیمایی و سر دادن شعار، خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شده و از دولتمردان خود می‌خواهند، دست از حمایت رژیم خبیثی مثل اسرائیل بردارند.

 به این نکته هم توجه کنید که، حضور این همه دانشگاه و قشر نخبه و تحصیلکرده آمریکا در تجمعات ضدصهیونیستی آن هم در حالی که بیش از 80درصد غول‌های رسانه‌ای جهان متعلق به آمریکایی‌های صهیونیست است، نشان از شکست بزرگ غرب در جنگ رسانه‌ای این جنگ

سخت است.

ماجرا آنجا جالب‌تر می‌شود که بدانید، به همان سرعتی که این اعتراض‌ها از دانشگاه‌های ییل، هاروارد و کلمبیا به 200 دانشگاه این کشور سرایت کرد، با همین سرعت قاره آمریکا را درنوردید و به دانشگاه‌های معتبر فرانسه، انگلیس، آلمان، استرالیا، مصر و تونس رسید. یعنی قاره اروپا، اقیانوسیه و آفریقا! نکته جالب دیگر این که، نیروهای امنیتی آمریکا و اف‌بی‌آی- پس از مشاهده خطر- تمام‌قد وارد معرکه شده و با گسیل لشکری از نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و استقرار تک‌تیرانداز روی پشت‌بام‌های برخی دانشگاه‌ها (مثل دانشگاه اوهایو) و صدالبته، دستگیری و ضرب و شتم گسترده دانشجویان و اساتید معترض، تعلیق، تهدید یا اخراج آنها تلاش کردند، موج گسترش این اعتراض‌ها را بشکنند اما، همین سرکوب‌ها و لشکرکشی‌ها عاملی شد برای گسترش برق‌آسای این اعتراض‌ها به

سراسر جهان!

اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، دانشجویان دانشگاه‌های هلند، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایران، تونس و مصر در کنار دانشجویان 200 دانشگاه آمریکا با برپایی تحصن، تجمع یا راهپیمایی ضمن همدردی با زنان و کودکان و ساکنان غزه، به غرب و رژیم صهیونیستی فشار می‌آورند تا با توقف نسل‌کشی در این باریکه، سران رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند. صهیونیست‌ها با سلاح‌ها و دلارها و مستشاران نظامی آمریکا و چند کشور عربی و غربی، طی حدود 200 روز نزدیک به 40هزار نفر را در غزه قتل‌عام کرده‌اند که بیش از 95درصد آنها

غیرنظامی‌اند.

آخرین گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد 15هزار نفر از این شهدا، کودک و نوزادند و تقریباً همین حدود نیز زن در میان شهدا دیده می‌شود. حدود 7هزار نفر از این شهدا هم هنوز زیر آوارها هستند. 400 شهید نیز در گورهای جمعی محوطه بیمارستان ناصر قرار دارند!

600 دانشجوی آمریکایی در زندان

طبق آخرین گزارش‌های منتشرشده، چیزی بالغ بر 600 دانشجو و استاد دانشگاه آمریکایی در همین چند روز گذشته، به شکلی وحشیانه و خشن از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

تصاویری نیز از دانشجویان این کشور در فضای مجازی منتشر شده است که می‌گویند، برایشان ایمیل‌هایی آمده مبنی بر این که از دانشگاه اخراج یا تعلیق شده‌اند. تصاویر یک دانشجوی آلمانی هم، در حالی که دو پلیس او را دستگیر کرده و می‌برند منتشر شده است که فریاد می‌زند: «یادتان باشد، من در اعتراض به نسل‌کشی در غزه دستگیر شدم.»(!)

پرواز صهیونیست‌ها به عربستان

در بحبوحه اعتراض‌های جهانی و افزایش بی‌سابقه فشارها به رژیم صهیونیستی و آمریکا ناگهان خبر رسید، هواپیمای حامل برخی مقامات رژیم صهیونیستی در عربستان فرود آمد! عربستان از جمله کشورهای عربی است که در کنار بحرین و امارات به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بود، اما هم جرأت نمی‌کرد و هم دنبال برخی امتیازهای خاص از آمریکا و رژیم صهیونیستی بود تا شاید تن به این ریسک بزرگ بدهد! این طرحِ «عادی‌سازی» و «سازش» که به آن «آبراهام» می‌گویند، با شروع عملیات تاریخی «طوفان‌الاقصی» در 15 مهرماه سال 1402 متوقف شد و در کنار ضربه نظامی بی‌سابقه‌ای که صهیونیست‌ها از جوانان فلسطینی خوردند، یک ضربه سیاسی «کاری» به طرح آبراهام وارد شد.

صهیونیست‌ها که جنگ را هم در میادین نظامی غزه، هم افکار عمومی جهان و هم در رسانه باخته‌اند، معتقدند اگر بتوانند عربستان را راضی به سازش کنند، احتمالاً بتوانند ورق را به نفع خود برگردانند. انتشار خبر «پرواز مقامات صهیونیست به عربستان» در چنین شرایطی، می‌تواند ناظر به این باشد که صهیونیست‌ها حاضر شده‌اند، امتیازات بزرگی به سعودی‌ها بدهند.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد: این هواپیما از فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان رفته و آنجا فرود آمده است. اما سازش با رژیمی که هیچ‌گاه این‌قدر در میان ملت‌ها «منفور» نبوده، به هر قیمتی به نفع آل‌سعود نیست. سعودی‌ها در شرایطی که جبهه بزرگ مقاومت به شکل توأمان مشغول درهم کوبیدن صهیونیست‌ها هستند، کم‌عقلی است که خود را در جبهه‌ای بازنده قرار دهند. به نظر می‌رسد روزهای آینده هم برای اسرائیل، هم برای آل‌سعود و هم برای انقلابیون یمن، روزهای حساسی خواهد بود.

این احتمال هم وجود دارد که صهیونیست‌ها تهدیدِ «حمله به رفح» را به عنوان یک برگ، برای مذاکره با سعودی‌ها برده باشند. بدین شکل که، اگر عادی‌سازی صورت بگیرد، ضمن توقف حمله به رفح، از غزه عقب‌نشینی خواهند کرد! تا بدین ترتیب ضمن کسب افتخار «آتش‌بس» آن را به افکار عمومی بفروشند و از سعودی‌ها هم یک قهرمان بسازند. پشت‌پرده هرچه باشد، سعودی‌ها باید متوجه باشند به آنچه وعده داده شده، نخواهند رسید!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

محبت واقعی به رهبر انقلاب اسلامی

ويدئو/ شیعه امام خامنه ای

چفیه، نماد مقاومت جهانی جنبش حلال زادگان

ويدئو/ شاید ما افق دید رهبر انقلاب را نمی‌دیدیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.