سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سرگردانی مسافران در پی اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه

سرگردانی مسافران در پی اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه

 نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، حدود ۲۰۰ هزار مسافر در فرانسه روز چهارشنبه برای رزرو سفر‌های جایگزین در تعطیلات کریسمس سردرگم شدند، چون شرکت اصلی بهره بردار راه آهن فرانسه اعلام کرد خدمات عمده این شرکت به علت اعتصاب لغو شده است.

نیکلاس راشورث، خبرنگار فرانس ۲۴ گزارش داد: ایستگاه راه آهن مونپارناس در شهر پاریس به اوج فعالیت و تکاپو رسیده است، چون در پی اعتصاب ماموران بازرسی بلیط و ماموران لغو بلیط قطعا، برخی مسافران برای بازنماندن از سفر دست به هر تلاشی که می‌توانستند زدند. دو دانشجو از غرب فرانسه تلاش کردند به صورت آنلاین بلیط‌های خود را تغییر دهند، اما در پایان متوجه شدند که نمی‌توانند برای تعطیلات کریسمس به زادگاه شان بازگردند.

یک دانشجو در ایستگاه راه آهن گفت: همه قطار‌ها پر هستند. ما اینجا آمدیم تا پول خود را پس بگیریم. ما نمی‌توانیم در جشن‌های کریسمس در منطقه “بریتانی” حضور داشته باشیم.

یک دانشجوی زن در ایستگاه راه آهن گفت: هیچ اتوبوس، تاکسی اینترنتی، قطار یا هواپیما نیست.

خبرنگار افزود: در ایستگاه راه آهن گاردلیو برخی مسافران از اعتصاب ماموران بازرسی بلیط قطار عصبانی بودند. این ماموران با اعتصاب خود خواستار افزایش حقوق به میزان بیش از رقمی هستند که درباره اش مذاکره شده است.

یک خانم گفت: با توجه به در پیش بودن کریسمس، این (اعتصاب) اصلا کار خوبی نبود. این کار یک هزینه اضافه است و من واقعا ناراحتم.

یک فرد دیگر گفت: می‌توان خواسته‌های آن‌ها را درک کرد، اما این اعتصاب الان که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند، درست نبود.

خبرنگار در ادامه گفت: اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه نیز چنین حرف‌هایی را تکرار کرد و گفت اعتصاب توجیه ندارد.

اولیویه وران گفت: آخر هفته‌ی منتهی به کریسمس را که برای اعتصاب انتخاب نمی‌کنند! این اعتصاب طبق درخواست هیچ اتحادیه کارگری نبود بلکه یک جمعیت ناشناس آن را فراخوان کرده است. آن‌ها درحالی اعتصاب می‌کنند که دستمزد‌ها طی کمتر از دو سال، دوازده درصد افزایش یافته است!

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.