سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / زندان‌های فرانسه پر شد

زندان‌های فرانسه پر شد

وزارت دادگستری فرانسه اعلام کرد: ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و دیگر جایی در زندان‌های این کشور برای زندانیِ جدید باقی نماینده است.

زندان‌های فرانسه پر شده است، این را گزارش وزارت دادگستری فرانسه می‌گوید. وزارت دادگستری فرانسه می‌گوید: تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل(13 فروردین) به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

بر اساس گزارش «فیگارو» طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

گفته می‌شود در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶درصد افزایش یافته است. گزارش فیگارو نشان می‌دهد از اول آوریل(13 فروردین)، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴درصد می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از فیگارو در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان‌های فرانسه، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس(اسفند 1402) ابراز کرد.

مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان، اقداماتی را انجام داده‌اند که از جمله می‌توان به ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی اشاره کرد. شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طور جدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب باز کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.