سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش 3برابری جاسوسی از شهروندان در آمریکا توسط اف بی‌آی

افزایش 3برابری جاسوسی از شهروندان در آمریکا توسط اف بی‌آی

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که اف بی‌آی در سال گذشته نزدیک به ۳.۴ میلیون بررسی از پایگاه داده‌ای از اطلاعات جمع‌آوری شده بدون حکم داشته که نسبت به سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.

گزارش‌های جدید از گسترش فضای امنیتی در سراسر آمریکا حکایت دارد به طوری که بر اساس گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا که بلومبرگ آن را منتشر کرده جاسوسی از شهروندان آمریکا طی یک سال گذشته نسبت به سال 2019 میلادی سه برابر شده است. «جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش شفافیت سالانه که روز جمعه منتشر شد، اعتراف کرد، در بازه زمانی دسامبر 2020 تا نوامبر 2021 (آذر 99 تا آبان 1400) دفتر تحقیقات فدرال
(اف بی‌آی)، حدود 3 میلیون و 400هزار بررسی از پایگاه داده‌ای از اطلاعات جمع‌آوری شده بدون حکم داشته که نسبت به سال 2019تقریباً سه برابر شده است.

نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، داده‌های اف بی‌آی که به گفته دفتر مدیریت اطلاعات ملی برای اولین بار در گزارش شفافیت گنجانده شده است، شامل حدود ۱.۹ میلیون درخواست انجام شده به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد تلاش‌های مهاجمان سایبری خارجی برای به خطر‌انداختن زیرساخت‌های حیاتی، مانند نیروگاه‌های آمریکا است.
به گزارش ایسنا در این گزارش همچنین آمده است که میزان بازرسی و تحقیق و تفحص از مردم آمریکا در یک‌سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ میلادی ۱.۳ میلیون مورد بازرسی و تفحص از آمریکایی‌ها صورت گرفته بود که نسبت به سال گذشته سه برابر شده بود.بر اساس این گزارش این بررسی‌ها با ادعای هدف یافتن نشانه‌هایی از تهدیدها و تروریست‌ها در داده‌های دیجیتالی بود که به صورت قانونی و تحت قانون «نظارت بر اطلاعات خارجی» جمع‌آوری شده است.این افزایش زمانی رخ داد که پلیس اف‌بی‌آی تلاش کرد تا حملات هکری را متوقف کند، اما اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا آن را تجاوز به حریم خصوصی «در مقیاسی عظیم» خواند.
«اشلی گورسکی»، وکیل ارشد کارکنان پروژه امنیت ملی در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت: این گزارش میزان این جست‌وجوهای غیرقانونی از در پشتی را مشخص می‌کند. وقتش رسیده که کنگره وارد عمل شده و از حقوق مردم بر اساس متمم چهارم قانون اساسی آمریکا حفاظت کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شبکه تلویزیونی آمریکا: جنگ داخلی آمریکا شروع شده است

با اشاره به تقابل ترامپ و اف بی‌آی

بایدن: تحریم‌های ایران لغو نمی‌شود

جو بایدن، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت: آمریکا تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.