سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / استقبال با گوجه فرنگی از مکرون

استقبال با گوجه فرنگی از مکرون

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نخستین حضور خود میان مردم بعد از پیروزی در انتخابات با پرتاب گوجه فرنگی مواجه شد.

پاریس؛ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اولین حضور خود میان مردم بعد از پیروزی در انتخابات با پرتاب گوجه فرنگی از سوی مردم مواجه شد.

.

بر اساس آمار‌های انتخاباتی میزان آرای واقعی مکرون در دور دوم انتخابات که توسط طرفدارانش به صندوق‌ها ریخته شده کمی بیش از ۳۰ درصد بوده است.
اما لوپن هراسی باعث شد درصد زیادی از آراء دیگر احزاب به نفع مکرون مصادره شود تا او با ۵۸ و نیم درصد بار دیگر کلید دار الیزه شود؛ خود مکرون نیز در جمع هوادارانش به این واقعیت اقرار کرد و گفت: “هم وطنان زیادی به من رای دادند که با برنامه‌ها و سیاست‌های من موافق نبوده اند بلکه برای سد کردن راه پیروزی نامزد راست افراطی از من حمایت کردند”.
این در حالیست که آراء خالص و واقعی نامزد جناح راست افراطی بیش از ۴۱ درصد بوده است.
خانم مارین لوپِن نامزد حزب اتحاد ملی با وجود ناکامی در دور دوم انتخابات، مزه پیروزی را با روند افزایشی اقبال عمومی چشیده است.
عدم مشارکت ۲۸ درصدی مردم در انتخابات به خودی خود نشانگر آن است که بخش چشمگیری ازجامعه فرانسه از بازی‌های سیاسی و نمایش‌های انتخاباتی رویگردان و بی تفاوت شده اند.
بر اساس آمار‌های منتشره؛ ۴۲ درصد از طرفداران ژان لوک ملانشون از حزب فرانسه تسلیم ناپذیر، ۵۳ درصد از طرفداران خانم والری پکرس نامزد حزب جمهوریخواه و ۶۵ درصد از طرفداران محیط زیست در دور دوم برای شکست خانم لوپن اجبارا به مکرون رای داده اند.
این وضعیت نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجه شهروندان فرانسه موافق مکرون و برنامه هایش نیستند.
در حالیکه رقبای اصلی انتخاباتی آقای مکرون یعنی خانم لوپن و آقای ملانشون به دور سوم یعنی انتخابات مجلس چشم امید دوخته اند؛ مکرون و حزب جمهوری به پیش او برای به دست آوردن اکثریت حیاتی کرسی‌های مجلس با چالش‌های بسیار جدی مواجه اند.
از آنالیز آرای ریخته شده به صندوق‌ها این روز‌ها در مطبوعات فرانسه مقالات و تحلیل‌های گوناگونی منتشر می‌شود، اما نکته قابل تامل اینکه ۴۴ درصد از کارمندان خود دولت و ۳۳ درصد از کارگران در دور دوم به مکرون رای نداده اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.