سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 300 هزار سوری تحت محاصره نیروهای مورد حمایت آمریکا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند
حدود پانصد هزار کودک سوری تحت محاصره زندگی می کنند

300 هزار سوری تحت محاصره نیروهای مورد حمایت آمریکا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند

یک رسانه مخالف دولت دمشق اعلام کرد که حدود 300 هزارغیرنظامی ساکن «رقه» با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

شبه ‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت‌ حمایت آمریکا قرار دارند، مهر سال 1396 بر شهر«رقه» در شرق سوریه، یا همان پایتخت خود خوانده «داعش»، مسلط شدند. مناطق مسکونی رقه در زمان پیشروی شبه نظامیان کرد، توسط هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به شدت بمباران و صدها غیر نظامی کشته شده‌اند.

اما، این پایان درد و محنت مردم رقه نبوده است و از آن زمان تا کنون نیز این مردم با مین‌های به جا مانده از زمان داعش دست و پنجه نرم می‌کنند و کسی هم به این قضیه توجهی ندارد. به عبارت دیگر، نه‌اشغالگران آمریکایی و نه کردهای مسلح تحت حمایت آنها، اهمیتی به این قضیه نمی‌دهند.

پایگاه خبری مخالفان موسوم به «بلدی»، به بررسی وضعیت نابسامان ساکنان این شهر در سایه سیطره شبه‌نظامیان کُرد پرداخت و نوشت: به خاطر وجود هزاران مینی که گروه داعش از خود بر جای گذاشته و با توجه به بی‌توجهی نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف بین‌المللی آمریکا، بیش از 300 هزار غیر نظامی در رقه، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

رقه هر روز شاهد انفجار مین است؛ یکی از جوانانی که یک چشم و شش انگشت خود را بر اثر انفجار از دست داده، گفت که در انفجار مذکور، کودک چهار ساله خود، دختر برادر، برادرش و همسر برادر خود را از دست داده است.

این جوان سوری به خبرنگاران گفت: وقتی در بیمارستان بودم، خبر شهادت پسر پانزده ساله‌ام را هم شنیدم، او نیز بر اثر انفجار مین کشته شد.

«ابوهاشم» یکی دیگر از ساکنان رقه، اظهار داشت، پس از مشاهده یک شئ عجیب دارای سیم مسی، قضیه را به شبه‌نظامیان کُرد اطلاع داده است، ولی آنان هیچ توجهی به این مسئله نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش، حدود نیمی از آمار قربانیان شهر رقه، به خاطر انفجار مین‌هایی است که داعش کار گذاشته و بیشتر قربانیان نیز، کودکان هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سنای آمریکا بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

کمک ۹۵ میلیارد دلاری سنا،

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

حمله نیروهای امنیتی آمریکا اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.