سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / FATF دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا می‌بندد

FATF دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا می‌بندد

بسیج دانشجویی ۷ دانشگاه بزرگ تهران خطاب به روحانی تاکید کردند: FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکاست که می‌خواهد دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا ببندد و ما را در خاک خودمان زمین‌گیر کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، امام صادق(ع)، علامه طباطبایی، علم ‌و صنعت و خواجه‌ نصیرالدین طوسی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور  پیرو اظهارنظر اخیر وی در جلسه هیئت دولت در مورد تصویب و اجرای لوایح مرتبط با FATF تاکید کردند:  FATF فرصت بهانه‌جویی بیشتری را به دشمن خواهد داد. FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری است که می‌خواهد دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا ببندد و به تبع آن، ما را در خاک خودمان زمین‌گیر کند.

در ابتدای این نامه آمده است: «برخلاف اظهارات جنابعالی مبنی بر وجود منفعت در همکاری با FATF، کماکان ادله بسیاری جهت اثبات وجود عدم منفعت در همکاری با این سازمان وجود دارد. مشکلات عدیده در لوایح دولت، تنگ‌تر شدن حلقه محاصره اقتصادی، شفاف شدن اطلاعات اقتصادی کشور برای بیگانگان، کوچک شدن سفره مردم و ظهور پدیده خود تحریمی در صورت همکاری با این گروه از جمله مواردی است که ابهامات در همکاری با FATF را افزایش داده ‌است.»

این تشکل‌های دانشجویی سپس تصریح کرده‌اند: «دولت محترم باید بهتر بداند که در شرایط جنگ اقتصادی، اطلاعات و داده‌های اقتصادی حکم مهمات را برای کشور دارد که با تصویب و اجرای کنوانسیون‌های CFT و پالرمو، عملاً راه دسترسی نظام سلطه را به این مهمات باز کرده و تسلط دشمن بر اقتصادمان را مستحکم می‌سازیم.‌ ای کاش جنابعالی به‌جای توجه به توصیه دولت‌های غربی که همواره در راستای منافع خود و تضعیف جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند، قدری نیز به نظرات کارشناسی‌ جوانان نخبه و دلسوزان داخلی توجه می‌کردید.»

در ادامه این نامه می‌خوانیم: «جنابعالی در مورد مرتفع شدن زیان‌های احتمالی همکاری با FATF ادعا کردید که دولت آثار مضر و بندهایی که می‌تواند زیانبار باشد را در نظر گرفته و لوایح مرتبط را به گونه‌ای تنظیم کرده که زیان‌های احتمالی آن زدوده شده ‌است؛ در حالی‌ که حدود سه سال از همکاری ایران با FATF می‌گذرد و به اذعان وزارت امور خارجه، 37 مورد از 41 مورد برنامه اقدام اجرا شده است؛ آیا این همکاری سه‌ساله، جز آثار زیان‌بار فایده‌ای هم برای کشور داشته است؟ به علاوه این همان ادعایی است که دولت محترم در رابطه با توافقات هسته‌ای نیز بیان می‌کرد و امضای دشمنان را تضمینی برای برون‌رفت از مشکلات معرفی می‌کرد.»

این نوشتار تاکید دارد: «آنچه اهمیت دارد، میزان عملیاتی شدن ادعاهای مطرح شده توسط جنابعالی‌ است. باید بدانید که FATF فرصت بهانه‌جویی بیشتری را به دشمن خواهد داد. FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری است که می‌خواهد دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا ببندد و به تبع آن، ما را در خاک خودمان زمین‌گیر کند. در این شرایط، صحبت از توانایی زدودن تبعات منفی آن محلی از اعراب نخواهد داشت.»

در ادامه این نامه آمده است: «به نظر می‌رسد گره زدن مشکلات معیشتی مردم و حل آن به توافق با دشمنان غربی، به مذاق حضرتعالی خوش آمده‌ است و دولت محترم همان‌گونه که در ماجرای برجام، مشکلات اقتصادی را به سازش با دشمنان گره زد، اکنون نیز همان شیوه ناکارآمد را به کار گرفته و کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در تصویب و اجرای کنوانسیون‌های CFT و پالرمو معرفی می‌کند.»

دانشجویان دانشگاه‌های تهران نامه خود را با یک پرسش و یک توصیه به پایان برده‌اند: «حال سؤال این است که آیا انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده می‌شود؟ آیا تجربه برجام کافی نبود تا آقایان قدری نیز چشم از دهان دشمن بردارند و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند؟ در پایان توصیه می‌شود ریاست محترم جمهور، کمی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر در رابطه با موضوع فوق‌الذکر اطلاع پیدا کنند. به همین منظور، باری دیگر ‌اشکالات کارشناسی‌شده وارد بر تصویب و اجرای کنوانسیون‌های مرتبط با FATF که حاصل زحمات جوانان نخبه می‌باشد، به پیوست تقدیم می‌شود.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سنای آمریکا بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

کمک ۹۵ میلیارد دلاری سنا،

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

حمله نیروهای امنیتی آمریکا اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.