سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نخستین بانوی مومن اسلام

نخستین بانوی مومن اسلام

…هزاران بار از زلیخای یوسف زیباتر بود … خداوند اراده فرموده بود او در پرده عفاف و گمنامی مستور و پوشیده بماند… آنگاه که نگاه … محمد به او افتاد تمام تارهای قلبش لرزید و زلیخای مکه نیز از کرسی که بر آن نشسته بود بر زمین افتاد و تمام بدنش لرزید و در کلمات بریده از او پرسید محمد امین که می گویند تویی؟

سر گشته خیابان و بازار نشد آن گونه که زلیخای یوسف خود را رسوا کرد… کوتاه ترین راه را برگزید… زیرک بود و هوشیار … پرسید محمد چرا همسری اختیار نمی کنی؟ و بعد با گریه گفت. محمد ! جمال زیبا و نورانی تو خواستگارانی دارد… اشک بیقرار کارش را کرده بود… شد همسر محمد…

بانوی شهر بود و بازرگان برجسته در حجاز و شام و قحطان، تمام غرورش را به پای یتیم عبدالله… چوپان مکه ذبح کرد… از کاخش به خانه گلی محمد پناه برد.

آنگاه که محمد از حرا برگشت و گفت پیامبر خدایم. درنگ نکرد و نخستین زنی شد که فرمود اشهد ان لا اله الا الله و اشهد و اَنَّ محمد رسول الله… و خانه محمد را به غایت نیکو اداره کرد، تاریخ شهادت داد که این خانه از یکسو چنان پاک و طاهر ماند که جبرائیل امین بر این خانه فرود می آمد و از سوئی دیگر این خانه پناهگاه یتیمان و سیلی خوردگان عالم شد. سلمان، بلال، اباذر، و عمار به این خانه پناه آوردند.

آنگاه که دختر محمد (صلی الله علیه و آله) از دامنش طلوع کرد و جهان مات و مبهوت جمال و کمال او شدند. خدای محمد به احترام دخترش فاطمه (سلام الله علیها) سوره ای از قرآن به او هدیه کرد بنام کوثر…

آنگاه که دعوت خاتم انبیای الهی آشکار شد پس از سه سال پنهان ماندن… نهراسید و همراه معشوقش به کعبه آمد و چون شیری غران از آیین نو بنیاد رسول خدا صلوات الله علیها دفاع کرد و با محمد صلی الله علیه و آله نخستین نماز را در برابر نگاه بهت زده مشرکین مکه اقامه کرد.

آنگاه که معشوقش محمد صلوات الله علیها به حصر در شعب ابی طالب گرفتار آمد، همراهی کرد در حالی که فاطمه  (سلام الله علیها)، سه ساله را در آغوش داشت… دوران سخت حصر را جانانه در کنار یوسف خود به سر برد.

🤲 بر محمد و آل محمد علیهم السلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها، صلوات خالصانه هدیه فرمایید./د

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنان به‌یادماندنی شهید صدر درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها،)

فاطمه زهرا علیها السّلام یک اسوه در اسلام بود، در همه سختی‌‌هاو همراه پدرش در جنگ‌‌ها شرکت می‌‌کرد

مباهات خدا به حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.