سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صوت / قرآن کریم / حافظ کل قرآن _کوثر عاصم آبادی

حافظ کل قرآن _کوثر عاصم آبادی

قم- «کوثر عاصم آبادی» دختر ۱۱ ساله قمی و حافظ کل قران کریم را به دلیل آنکه تسلط بسیار خوبی بر آیات الهی دارد می توان یکی از نوابغ قرآنی کشور نام برد.

کوثر عاصم آبادی، دختر ۱۱ ساله قمی است که در سن ۷ سالگی توانسته حافظ کل قرآن کریم شود و اجرای او در برنامه قرآنی محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، برای بسیاری از بینندگان جالب توجه بود و فیلم آن در فضای مجازی بازنشر زیادی پیدا کرد.

تسلط کامل او به قرآن کریم به گونه‌ای است که می‌تواند حتی سوالات شخصی که از پرسیده می‌شود را با استفاده از آیات قرآن کریم پاسخ دهد.

کوثر را می‌توان یکی از نوابغ قرآنی کشور نام برد و او علاوه بر حفظ کامل قرآن؛ مسلط به شماره آیات، شماره صفحه و آیات موضوعی و مفاهیم آیات است.

او همچنین قادر است بیش از ۴۰ ضرب المثل ایرانی را به آیات الهی ارجاع دهد و به روش‌های مختلفی قرآن کریم را از بر دارد.

تعجب میزبانان برنامه محفل از قرآن خاص کوثر

کوثر وقتی در برنامه محفل، کتاب قرآن خود را که شرایط خاصی داشت و نشاندهنده استفاده مکرر آن بود به حاضران نشان داد؛ موجب تعجب همگان و البته تشویق اساتید قرآنی این برنامه قرار گرفت و استاد ابوالقاسمی در این زمینه گفت که قرآن‌ها باید اینگونه باشند و چنین قرآنی که ممکن است، پاره هم شده باشد از قرآن‌های داخل منازل که حتی باز هم نمی‌شوند بسیار با ارزش تر است.

این دختر نوجوان قمی برای حفظ کردن قرآن، نقاشی کردن بعضی آیات و رنگ‌آمیزی کردن آیات با روشی خاص همراه با علامت زدن‌های متعدد جهت ماندگاری بیشتر در حافظه را در پیش گرفت و همین روش را هم به شاگردان امروزی خود می‌آموزد.

 

این نابغه قرآنی در کنار حفظ قرآن کریم خواندن و نوشتن را هم آموخت و در برهه از دوره حفظ، خودش با کمک قلم قرآنی حفظ را دنبال می‌کرد.

کوثر عاصم آبادی : در کودکی وقتی قبل از اذان برخی از سوره‌های کوچک قرآن که از تلویزیون پخش می‌شد را گوش می‌کردم؛ توانستم آنها را حفظ کنم و وقتی خانواده ام از این موضوع مطلع شدند موجب شد تا به صورت جدی موضوع حفظ قرآن کریم را دنبال کنم.

او گفت: از چهار سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کردم و طی دو سال توانستم حافظ کل قرآن شوم و در طی این مدت روزانه ۲ صفحه را حفظ می‌کردم و حدوداً ۴ ساعت در طول روز برای برنامه‌های حفظ و مرور در منزل وقت می‌گذاشتم.

علت تسلط بسیار خوب کوثر عاصم آبادی بر کلام الله مجید

کوثر با اشاره به علت تسلط خود بر کلام الله مجید می‌گوید: در مراکز مختلفی از جمله امامزاده ابراهیم و امامزاده جعفر شهید (ع) در قم برای نوجوانان تدریس دارم و در کنار آن هر روزی سه جز از قرآن را مرور می‌کنم و از طرفی هم برای برنامه‌های مختلف قرآنی دعوت می‌شوم و پرسش و پاسخ‌های زیادی دارم که این موارد موجب شده تا بتوانم تثبیت حفظ خوبی داشته باشم.

کوثر عاصم آبادی

مادر کوثر عاصم آبادی  می‌گوید: اگر خانواده‌ها خودشان نسبت به قرآن کریم علاقمند باشند در این صورت فرزندان نیز در این مسیر قرار خواهند گرفت و نمی‌شود خانواده‌ای اهل قرآن نباشد، اما انتظار داشته باشد که فرزندش حافظ قرآن شود.

وی بیان کرد: در سال‌هایی که کوثر مشغول حفظ قرآن کریم بود مشوق‌ها و جوایزی برای او در نظر می‌گرفتیم که این امر انگیزه‌ای برای ادامه مسیر حفظ در او ایجاد می‌کرد.

 

وعده دیدار با رهبر معظم انقلاب انگیزه‌ای برای ادامه حفظ قرآن

وی اضافه کرد: کوثر علاقه بسیاری به مقام معظم رهبری داشت و به او گفته بودیم که اگر بتواند روزی یک صفحه قرآن حفظ کند به دیدار حضرت آقا می‌رود و همین انگیزه موجب شد تا با سرعت بیشتری قرآن را حفظ کند که البته تاکنون این شرایط فراهم نشد تا به دیدار مقام معظم رهبری برود او بسیار علاقمند است تا این دیدار فرا برسد.

مادر کوثر عاصم آبادی گفت: کوثر دارای مدرک حفظ کل قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است و در حال حاضر دارای مدرک سطح کارشناسی است و کلاس‌های حفظ برای سنین نوجوانان دارد و در هر کلاس ۱۵ نفر از بچه‌ها حضور دارند و با همان روشی که خودش موفق به حفظ قرآن شده آن را به شاگردانش یاد می‌دهد.

حافظ کل قرآن خانم کوثر عاصم آبادی 11 ساله با قرآن منحصر بفرد در برنامه محفل  1402

لیلا نورالهی مربی حفظ کوثر عاصم آبادی در خصوص روش حفظ این نوجوان قرآنی  گفت: کوثر در طرح تخصصی کاتبان وحی که با همکاری اداره کل اوقاف استان قم اجرایی شده شرکت می‌کرد که از جمله خصوصیات این طرح را می‌توان به نقاشی کشیدن بر مبنای تصور و برداشت کودکان و نوجوانان از مفاهیم قرآنی اشاره کرد که موجب شده از کودک ۴ ساله تا نوجوانان مشتاق شرکت در آن باشند.

این مربی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه نخستین بار است که حفظ قرآن از طریق نقاشی و خوشنویسی آموزش داده می‌شود گفت: یکی از نوجوانان حاضر در این طرح، ۳۰ جز کلام وحی را به خط خودش نوشته و نقاشی بعضی آیات و رنگ‌آمیزی کردن آیات با روشی خاص به ماندگاری بیشتر در حافظه بسیار کمک می‌کند.

نورالهی با اشاره به گنجاندن درس تفسیر روایی در این طرح تخصصی عنوان کرد: نکات تفسیری بر اساس کتاب‌های تفسیری معتبر به شرکت‌کنندگان در طرح تخصصی کاتبان وحی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: مکالمه قرآنی از دیگر بخش‌های تخصصی است که در این دوره گنجانده شده و کوثر عاصم آبادی در این زمینه از تسلط بالایی برخوردار است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روز ارتش، روز مردم است… امروز ارتش، ارتش طاغوتی نیست، ارتش محمدی است

روح الله الموسوی الخمینی

نجات جنین در شکم مادر در بیمارستان نمازی شیراز

دکتر حمیرا وفایی جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.