سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / سخنان به‌یادماندنی شهید صدر درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها،)

سخنان به‌یادماندنی شهید صدر درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها،)

فاطمه زهرا سلام الله علیها، یک اسوه در اسلام بود، در جهاد برای اسلام و در صبر بر مصائب اسلام، کنار پدرش بود، در همه سختی‌‌هایش؛ همراه پدرش در جنگ‌‌ها شرکت می‌‌کرد، زخم‌‌هایش را مداوا می‌‌کرد و غصه‌‌هایش را برطرف می‌ساخت.

  شهید صدر در جمع بانوان عراقی در ماه رجب ۱۳۹۹ هجری قمری سخنانی به‌یادماندنی دارد که درباره صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام گفته است.

آنچه در ادامه می‌بینید، صدای شهید صدر است به‌همراه متن این سخنان که ترجمه متن این سخنرانی در کتاب بارقه‌های شهید صدر در صفحه ۵۷ منتشر شده‌ است.

فاطمه زهرا سلام الله علیها، یک اسوه در اسلام بود، در جهاد برای اسلام و در صبر بر مصائب اسلام، کنار پدرش بود، در همه سختی‌‌هایش؛ همراه پدرش در جنگ‌‌ها شرکت می‌‌کرد، زخم‌‌هایش را مداوا می‌‌کرد و غصه‌‌هایش را برطرف می‌ساخت، همواره کنارش بود و رسول خدا(ص) در سختی‌‌هایش با بودن او آرامش می‌‌گرفت؛ در لحظات بسیار طاقت‌‌فرسا با او قوت می‌‌گرفت. او یک زن مسلمان مجاهد به‌‌معنای حقیقی کلمه بود.

فاطمه زهرا سلام الله علیها، به‌‌‌پا خاست؛ به‌سوی مسجد به‌‌پا خاست وقتی تکلیف اقتضا کرد که به مسجد برود، و آن خطبۀ باعظمت را خواند؛ خطبه‌ای که از عهده‌اش برنمی‌آیند مگر بزرگان علما، بلاغت و فصاحت و حکمت از کلماتش سرازیر می‌‌شد، همچون سیلی که از دریا سرازیر می‌‌شود، درحالی‌ که چند سال داشت؟ عمر شریفش کمتر از بیست سال بود، اما به علما آموخت و به حکما درس داد و الگوی والایی ارائه کرد که زن اروپایی تا امروز به آن نرسیده است.

این فاطمه زهراسلام الله علیها،است که توانست در تاریخ اسلام ثابت کند که علم با دین جمع می‌‌شود و فرهنگ حقیقی با ایمان به خدا همراه است و با تمسک به اسلام و با التزام به حجاب و عمل به شعائر دین همراه است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آواهنگ/ با نور تو جان دوخته بر مهر وفایت

جان ها همه قربان تو من هم به فدایت

ویژگی‌های خاص شهید صیاد شیرازی

 امیر سرتیپ احمد آرام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.