سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کمک مومنانه| از سخاوت شهدای مقاومت در بشاگرد تا تنور داغ خدمت در مناطق مرزی

کمک مومنانه| از سخاوت شهدای مقاومت در بشاگرد تا تنور داغ خدمت در مناطق مرزی

صف خدمت در رزمایش کمک مومنانه هر روز شلوغ‌تر و پررونق‌تر از روزهای قبل می‌شود؛ حماسه‌ای باشکوه در قلب ایران زمین که با دست‌های باسخاوت آغاز می‌شود و صحنه‌های غرورانگیزی را خلق می‌کند.

سرریز بخشندگی و ایثار در ایران که این روزها در قالب رزمایش کمک مومنانه و پویش همدلی رقم می‌خورد، آرام آرام می‌رود تا حماسه‌ عظیم مهربانی و نوع‌دوستی قرن را به نام خود ثبت کند. حماسه‌ای باشکوه در قلب ایران زمین که گستره آن از دست‌های باسخاوت آغاز می‌شود و صحنه‌های غرورانگیزی را خلق می‌کند.

حماسه شکوهمند کمک مومنانه با خبرهای خوش خود، زهر تلخی‌های کووید 19 را شست و از یکه‌تازی خبرهای غم‌آلود کرونا کاست. ویروسی ناشناس که در ماه‌های اخیر علاوه بر اینکه سلامت هم‌وطنان را به خطر انداخته، به‌واسطه تشدید رکود اقتصادی باعث بروز تبعات منفی در امور معیشتی خانواده‌های نیازمند و مشاغل و کسب‌وکارهای خرد شده است.

براین اساس در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، رزمایش کمک مومنانه با پیشگامی بسیج مستضعفین آغاز شد و همین گام اول کافی بود تا خیلی زود صف خدمت برای کمک‌هایی از جنس مومنانه مملو از مشتاقان شود و حماسه‌ای بزرگ و خیرخواهانه رقم بخورد.

براساس گزارش خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور رزمایش «کمک مومنانه» روز گذشته نیز مانند روزهای پیشین شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از خدمت و نوع‌دوستی بود.

آغاز به کار رزمایش «همدلی و احسان» در حرم حضرت معصومه(س)

آیین آغاز رزمایش «همدلی و احسان» با هدف اهدای یک میلیون بسته غذایی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور، به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر روز گذشته برگزار شد.

دبیر قرارگاه جهادی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قم گفت: ما در این ستاد بسیاری از گروه‌های جهادی را حمایت نقدی کردیم و بسته‌های بهداشتی را در اختیار آن‌ها گذاشتیم و از امروز توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی توسط بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در مساجد قم صورت خواهد گرفت.

 به منظور اجرای عدالت در توزیع بسته‌های حمایتی، سامانه‌ای طراحی شده که کد ملی افراد در آن وارد می‌شود تا رعایت انصاف در توزیع بسته‌ها صورت گیرد

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق مواسات و همدلی در نیمه شعبان، بر امام زمانی بودن این رزمایش تأکید کرد و افزود: به منظور اجرای عدالت در توزیع این بسته‌ها سامانه‌ای را طراحی کردیم که کد ملی افراد در آن وارد می‌شود تا به یک خانواده دو بسته اهدا نشود.

آیین آغاز این رزمایش که به دنبال فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان صورت گرفته است، به صورت هم‌زمان در پنج استان تهران، قم، مشهد، شیراز و سیستان و بلوچستان برگزار شد و قرار است یک میلیون بسته غذایی در سراسر کشور به دست نیازمندان و آسیب دیدگان بیماری کرونا برسد.

توزیع کمک «مؤمنانه» خانواده‌های شهدای مقاومت در «بشاگرد» 

جانشین سپاه ناحیه بشاگرد گفت: 200 بسته غذایی در قالب طرح مؤمنانه از سوی گروه جهادی «راه سلیمانی» و با همت خانواده‌های شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی‌ المهندس و خانواده‌های سپاه قدس به بشاگرد ارسال شد.

مجید حبشی ادامه داد: ارزش هر یک از بسته‌های توزیع شده ۳ میلیون ریال است که از طرف گروه جهادی «راه سلیمانی» و با همت خانواده‌های شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی‌ المهندس و خانواده‌های سپاه قدس به بشاگرد ارسال شد.

حبشی در پایان تصریح کرد: هم‌چنان رزمایش کمک مؤمنانه در بشاگرد جریان دارد و ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال تمام مردم نیازمند در این شهرستان را در این مواسات و همدلی پوشش خواهیم داد.

توزیع کمک‌های مؤمنانه بین کارگران هرمزگان

فرمانده سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به تشریح اقدامت انجام شده در هفته کار و کارگر، ازجمله توزیع کمک‌های مؤمنانه بین

در استان هرمزگان با توجه به بیماری فراگیر کرونا، ضدعفونی محل تجمع کارگران ساختمانی در سطح شهر با برپایی اردوی جهادی محقق گردید؛ از سوی دیگر، کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری و بین کارگران نیازمند با رعایت حفظ کرامت انسانی، توزیع شد

کارگران با حفظ کرامت انسانی آنان خبر داد.

امیرارسلان شهبازی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش و کمک مؤمنانه در این ایام اشاره کرد و افزود: با توجه به بیماری فراگیر کرونا، ضدعفونی محل تجمع کارگران ساختمانی در سطح شهر با برپایی اردوی جهادی محقق شد و از سوی دیگر، کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری و بین کارگران نیازمند با رعایت حفظ کرامت انسانی، توزیع شد.

توزیع 1500 بسته معیشتی بین نیازمندان زرند

فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت: مرحله اول رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه با توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در این شهرستان آغاز شد.

اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند در این خصوص اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک‌های مومنانه به نیازمندان، خیران و شهروندان این شهرستان افزون بر یک هزار ۵۰۰  بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان آماده کردند.

فرمانده سپاه ناحیه زرند ‌بیان کرد: بسته‌های معیشتی برای آن دسته افرادی است که در جامعه هدف قرار گرفته‌اند و تا پایان ماه مبارک رمضان دو مرحله دیگر این رزمایش اجرا می‌شود و برای نیکوکارانی که در این راستا گام برداشتند نیز مایه خیر و برکت خواهد بود.

توزیع 1400 بسته حمایتی بین نیازمندان توسط خیران در سیرجان

دو نفر از خیران سیرجانی با شرکت در رزمایش مواسات یک هزار و 400 بسته حمایتی را بین جامعه هدف که خانواده‌های مستمند و بی‌بضاعت هستند، توزیع کردند.

این بسته‌ها توسط خیران قرارگاه مردمی امام حسن مجتبی (ع) و هیئت بنی‌هاشم سیرجان با اعتبار 4 میلیارد و 900 میلیون ریال تامین شده است.

توزیع ۱۱۰۰ بسته حمایتی بین آسیب‌دیدگان کرونا در سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در قالب رزمایش «کمک مؤمنانه» بین آسیب‌دیدگان کرونا در استان سمنان توزیع شد.

محسن مسعودیان‌راد خاطرنشان کرد: در قالب حمایت‌های کمیته امداد استان سمنان، تاکنون بیش از ۲۵ هزار سبد کالا و بهداشتی بین ۱۷ هزار خانوار از مددجویان استان سمنان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: اعتبار تخصصی از بنیاد مستضعفان در جامعه هدف بین نیازمندان واجد شرایط غیر تحت حمایت و ویژه ساکنان حاشیه شهرها توزیع شده و اولویت با مشاغل خردی است که دچار مشکل اقتصادی شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: نیازمندان مشمول خدمات تک و چندخدمتی و طرح اشتغال کمیته امداد که بنا به تشخیص مددکاران دچار رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری شده‌اند، از این بسته‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه در شاهرود

سرهنگ محمد خوشقدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: هفت هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در شهرستان شاهرود توزیع شد.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم، نیز هفت هزار و ۷۰۰ بسته کالایی و در مرحله سوم هم همین تعداد بسته بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در شهرستان شاهرود توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: در مجموع، ۲۰ هزار بسته کالایی تهیه و تدارک دیده شده است که بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

 کمک میلیاردی شاهرودی‌ها به نیازمندان

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود درباره رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در شهرستان شاهرود می‌گوید: مجموع کمک‌هایی که از نیمه شعبان تاکنون در این شهرستان تنها در قالب بسته‌های معیشتی انجام شده، بیش از ۱۸ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: فقط به توزیع بسته‌های معیشتی بسنده نکرده‌ایم و کمک‌ها در بخش‌های مختلف تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

مرزبانان در خط مقدم طرح مومنانه 

در راستای رزمایش کمک مومنانه مرزبانی شهرستان راسک با همکاری مرزبانی استان

مرزبانی شهرستان راسک با همکاری مرزبانی استان ایلام اقدام به برگزاری کمک مومنانه کردند و اقلامی به قصد توزیع بین اقشار نیازمند وآسیب دیده مرزنشین،  تهیه وبسته بندی شد

ایلام اقدام به برگزاری کمک خیرخواهانه کردند و اقلامی به قصد توزیع بین اقشار نیازمند وآسیب دیده مرزنشین،  تهیه وبسته بندی شده است.

فرماندار شهرستان راسک در این باره گفت: اقدام ارزشمند مرزبانان غیور منطقه راسک با مشارکت مرزبانی استان ایلام بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه این کار با مشارکت مرزبانان صورت گرفته است قابل تحسین است.

وی افزود: ملت ما مدیون جان فشانی های مرزبانان عزیز هستند که با دفاع از این مرزو بوم اجازه هیچگونه تجاوزی از سوی دشمنان را نداده و در برپایی امنیت در مرزهای مختلف کشور تاثیر بسزایی دارند و اکنون نیز در عرصه خدمات خیرخواهانه با این اقدام بزرگ یاریگر مردمان عزیز ایران هستند.

توزیع ۱۰۰۰ بسته سبد کالا در رزمایش «ضیافت همدلی» همدان

رئیس  اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از توزیع ۱۰۰۰ بسته سبد کالا طی مرحله دوم «ضیافت همدلی» در همدان خبر داد و گفت:  این مرحله از رزمایش روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در حسینیه سید الشهدای آرامستان موقوفه شهر همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید حسن رضوی با بیان اینکه در مرحله اول این رزمایش ۵۰۰ سبد کالا در شهر همدان توزیع شد گفت: در مرحله دوم نیز تقریبا یک‌هزار سبد کالا در این شهرستان توزیع خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اینکه بسته‌ها برای امرار معاش یک ماهه خانوار پنج نفره تدارک دیده شده است بیان کرد: دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در دستور کار اداره اوقاف قرار گرفته و تا پایان این بیماری در کنار مردم خواهیم ایستاد.

وی تصریح کرد: بسته‌های تهیه شده بین نیازمندانی توزیع می‌شود که در حوزه کرونا آسیب دیدند و هماهنگ با سازمان‌های فعال در این زمینه پیش رفتیم تا موازی‌کاری نشود و تعداد بیشتری از مستحقان این بسته‌ها را دریافت کنند.

توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان سیستان و بلوچستان

بیش از ۵۰ بسته مواد غذایی در رزمایش کمک های مومنانه بین نیازمندان و کسانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند به همت حوزه صاحب الزمان (عج)، ادارات کل و بسیج کارمندان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

جمع‌آوری 300 میلیون تومان «کمک‌ مومنانه» توسط بهزیستی کرمانشاه

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در دهه اول ماه مبارک رمضان تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 58 میلیون و 250 هزار ریال از سوی خیرین در قالب کمک‌های مومنانه جمع‌آوری شده است.

فاطمه رضوان‌مدنی گفت: از میزان مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده مبلغ یک‌میلیارد و 402 میلیون و 250 هزار ریال به‌صورت نقدی و مبلغ یک‌میلیارد و 656 میلیون ریال نیز غیرنقدی بوده است.

کمک پنح میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به نیازمندان البرز 

استاندار البرز گفت: بنیاد مستضعفان کشور پنج میلیارد تومان اعتبار به منظور کمک به نیازمندان و اجرای طرح «کمک مومنانه» در استان البرز تخصیص داده است.

عزیزاله شهبازی افزود: مقام معظم رهبری بر راه اندازی پویش‌های بخشش ایرانیان با بهره گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران برای کمک به محرومان و اقشار آسیب دیده در شیوع کرونا در کشور تاکید دارند و این اقدام نیز در البرز اجرایی شد.

توزیع 49.5 میلیارد ریال بسته حمایتی سپاه بین نیازمندان کردستان

فرمانده سپاه کردستان گفت: به منظور اجرای رزمایش کمک مومنانه و مواسات، 19 هزار و 820 خانوار نیازمند و آسیب‌دیده غیر تحت‌پوشش نهادهای حمایتی شناسایی

در استان کردستان به منظور اجرای رزمایش کمک مومنانه، 19 هزار و 820 خانوار نیازمند و آسیب‌دیده غیر تحت‌پوشش نهادهای حمایتی شناسایی شدند که تا این لحظه 15 هزار و 720 بسته معیشتی به ارزش 49 میلیارد و 500 میلیون ریال در بین این خانواده‌ها توزیع شده است

شدند که تا این لحظه 15 هزار و 720 بسته معیشتی به ارزش 49 میلیارد و 500 میلیون ریال در بین این خانواده‌ها توزیع شده است.

سردار سیدصادق حسینی  از صرف 120 میلیون تومان در راستای پرداخت کمک‌های نقدی به تعدادی از نیازمندان در سطح استان خبر داد و گفت: سپاه تمام امکانات خود را برای خدمت به مردم در شرایط کنونی بسیج کرده و تا آخرین لحظه و شکست کامل کرونا ویروس در کنار مردم خواهد بود.

توزیع بیش از یک هزار بسته مواد غذایی در نیشابور، مه‌ولات و تربت حیدریه

رزمایش همدلی در شهرستان‌های خراسان رضوی در حالی ادامه دارد که بیش از یک هزار بسته مواد غذایی در میان نیازمندان شهرستان‌های نیشابور، مه‌ولات و تربت حیدریه توزیع شد.

همزمان با روزهای بافضیلت و ایام پربرکت ماه مهمانی خدا، ماه ایثار و همدلی با نیازمندان و محرومان، به همت خیرین نیک‌اندیش، مشارکت و کمک‌های مردمی با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه  نیشابور، در طرح «ضیافت همدلی» این شهرستان، یک هزار و ۴۵۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال تهیه، بسته‌بندی و بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا، در نیشابور توزیع می‌شود.

این کمک‌ها با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) عشق‌آباد، تکیه ابوالفضلی(ع) و قدمگاه رضوی نیشابور صورت گرفت.

گفتنی است فاز نخست «کمک مومنانه» به صورت سراسری از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید.

و

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اجتماع اندیشمندان چینی در حمایت از مردم فلسطین

استادان، متفکران و مسلمانان چینی خواستار توقف جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین شدند.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

مردم در فرانسه، اردن، مغرب و تونس در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.