سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / از خداوند به خاطر ماه رمضان تشکر می کنم

از خداوند به خاطر ماه رمضان تشکر می کنم

یک مسلمان وظیفه شناس باید نقش مسلمانی خود را انجام دهد. من تیاماس مسلمانم پس وقتی می توانم باید در ماه رمضان روزه بگیرم و به تمام آنچه که برای این ماه  توصیه شده احترام بگذارم.

 نشریه لرال با تیاماس انیماتور مسلمان فرانسوی مصاحبه مبسوطی داشته است؛ هنرمند مسلمانی که می گوید به دستورات اسلام عمل می کند و به خصوص ماه رمضان را دوست دارد و به آن احترام می گذارد.

این انیماتور معروف فرانسوی به عنوان یک مسلمان متعهد به خوبی از تاثیرات مثبت روزه داری آگاه است و می گوید با افتخار در کنار حرفه خود، اعمال دینی اش را هم انجام می دهد. بخشهایی ازاین گفتگو را می آوریم

چه چیز باعث شد تا  شما انیماتور بشوید؟

زمانی که سن کمی داشتم به این هنر گرایش پیدا کردم اما مهمتر از همه اینها که بخواهم به شما بگویم از زمان آشنایی با قرآن و خواندن آن بود که تصمیم گرفتم آیات قران را در قالب انیمیشن تصویرگری کنم تا فهم آن بهتر و شیرین تر شود و از این طریق افرادی که به صفحات انیمه من نگاه می کنند نکات زیبای قرآنی را دریابند  به این ترتیب هم برای خودم و هم برای  دیگران  درسهای قرآنی را یادآوری کرده باشم. من این شغل را برای تأمین نیازهای اقتصادی خانواده و مراقبت از والدینم انتخاب کردم و حالا هیچ نگرانی از کار ندارم و این کار را با همین شیوه ادامه خواهم داد.

آیا قبل از انیماتوری در جایگاه دیگری بودید ؟

قبل از آمدن به تلویزیون و تولید انیمیشن، برنامه های مختلف فرهنگی را تولید کرده بودم در افتتاحیه و اختتامیه مراسم فرهنگی شرکت داشتم تا به حال در مراسم زیادی دعوت شدم و خیلی شهرت  شهرت پیدا کردم حتی در مسابقات فرتبال هم شرکت می کردم و در تیمهای مختلفی بازی کردم به دلیل گلهای خوبی که می زدم همیشه برنده بودیم ولی با وجود همه موفقیتهایی که کسب کردم ترجیح دادم در همین کار انیماتوری کنار خانواده ام باشم زیرا آنها تنها دارایی های من هستند و ارزش بیشتری دارند من به تمام جوانان و نسل جدید سفارش می کنم به والدین خود احترام بگذارند  از آنها غافل نشوند من با تمام وجود مادرم را دوست دارم و به او احترام می گذارم.

آیا تیاماس در میان سایر انیماتورها یک الگوست؟

در هر صورت من تمام تلاش خودم می کنم تادچار انحراف نشوم و از تصویربدی از یک انیماتور مسلمان در ذهن مخاطبان ایجاد نکنم.

همیشه سعی می کنم تا یک انیماتور شایسته اسمم باشم و نمونه خوبی در این حرفه گردم مثل کار تجاری شما باید تفاوت بین رقیب و مبلغ را بدانید.

رقیب کسی است که وقتی به او کاری سفارش می دهند  شروع به کار می کند؛ درحالی که مبلغ، خودجوش است  و از طریق هنر انیمیشن خودش در توسعه جامعه مشارکت و فعالیت می کند. من رقیب نیستم بلکه مبلغ هستم. وظیفه دارم در جامعه، خودم موثر باشم. این نقشی است که خدا برای مدتی مشخص کرده و به من واگذار کرده است.

امروز انیماتورهای گذشتگان ما کجا هستند؟ آنها از دنیا رفته اند چیزی که از آنها باقی مانده اثارشان است ما نیز مانند آنها عمل خواهیم کرد.

حمایتی هم شده اید ؟

اگر هرکسی را خواستید من اسم می برم که بگویم حتی یک بار من را حمایت نکرده است به  غیر از برادرانم که در اروپا هستند  و برای محل سکونتم به من کمک کردند، این درآمدی که دارم هیچ ارتباطی به کسی یا جایی ندارد تلاش می کنم تا خانواده ام را حفظ کنم و هیچ کس به من کمک نکرد. این خانواده من است که همیشه کنار و همراهم بوده است و امروز تا جایی که به من ارتباط  پیدا کند در کنار آنها خواهم بود.

به عنوان هنرمند مسلمان چگونه در ماه رمضان  زندگی می کنید؟

خدا را شکر می کنم که من را مسلمان کرد تا دستورات اسلامی را عمل کنم. ماه رمضان را خیلی دوست دارم و مانند هر مسلمانی دیگری درست زندگی می کنم. من مسلمان متولد شده ام و با آیین  اسلام بزرگ شده ام، نام مسلمانی  دارم و مانند یک مسلمان عمل می کنم.

حتی طبیعی نیست از کسی که اسلام دارد بپرسید روزه می گیرد یا نه چون یک وظیفه دینی و اسلامی است.

هر مسلمانی باید با رسیدن به ماه رمضان خود را آماده  کند. هنگام رسیدن ماه مهمانی خدا باید تمام دستورات الهی مربوط به این ماه را انجام بدهد. ما به عنوان یک مسلمان باید جز آنچه خدا توصیه کرده است انجام ندهیم و به همدیگر احترام بگذاریم به خصوص در این ماه مبارک  بیشتر از قبل باشیم و حرمت ماه رمضان را داشته باشیم. هیچ عذر و بهانه ای هم وجود ندارد یک مسلمان وظیفه شناس باید نقش مسلمانی خود را انجام دهد.

من تیاماس مسلمانم پس وقتی می توانم باید در ماه رمضان روزه بگیرم و به تمام آنچه که برای این ماه  توصیه شده احترام بگذارم.

من وظیفه خود را انجام خواهم داد و تمام تلاشم را برای انجام یک  ماه رمضان خوب خواهم کرد و بقیه اش با خداست. او تنها کسی است که می داند آیا مسلمان ماه رمضان خوبی را گذرانده است یا نه

پیام یا توصیه ای به مسلمانان دارید؟

در ابتدا از خداوند به خاطرایجاد ماه مبارک رمضان  تشکر می کنم از همه حلالیت می خواهم و من هم از هرکس ناراحتی داشته باشم می گذرم و می بخشم؛ بعضی اوقات ما در کارمان دچار اشتباه  و سوءتعبیر می شویم باید مراقب باشیم برای اینکه وظیفه ما فقط رضایت مردم است، باید همیشه آنها را خوشحال کنیم.

بیایید به عنوان مسلمان رشد و پیشرفت خوبی درزندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم و از قضاوت و پیشداوری همدیگر بپرهیزیم این مساله تنها در اختیار خدا است؛ بیایید همدیگر را دوست بداریم و دست دردست هم متحد و همراه باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

 دستگیری مردان مسلمان در میانمار برای استفاده در جنگ!

ارتش میانمار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.