سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  دستگیری مردان مسلمان در میانمار برای استفاده در جنگ!

 دستگیری مردان مسلمان در میانمار برای استفاده در جنگ!

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده‌اند.

در ادامه ظلم رژیم نظامی میانمار علیه مسلمانان مظلوم این کشور گزارش‌ها حاکی است ارتش این کشور از مسلمانان برای جنگ علیه شورشیان بودایی استفاده می‌کند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده‌اند. بر اساس این گزارش حکومت میانمار با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی جمع زیادی از جوانان اقلیت مسلمان روهینگیا را دستگیر و با تهدید و ضرب و شتم، آنها را به عنوان سپر بلا در خط مقدم جنگ داخلی رو در روی گروه‌های مسلح محلی قرار داده است.

این گزارش می‌افزاید ارتش میانمار قصد دارد با ایجاد اختلاف و تنش میان مسلمانان روهینگیا و گروه‌های بودایی مسلح ضد حکومت، جنگ داخلی را به کنترل خود درآورد. موضوعی که به اعتقاد کارشناسان به علت پیشینه مسالمت‌آمیز تاریخی بودائیان و اقلیت مسلمانان با شکست مواجه شده است. این گزارش می‌افزاید گروه‌های مبارز بودائی با هشیاری رفتار غیر قانونی ارتش میانمار در سربازگیری اجباری از مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند.

گفتنی است اقلیت مسلمانان روهینگیا که پس از دوران سراسر قتل و شکنجه و آزار تحت حکومت آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده حزب حاکم میانمار، آواره شدند و سرانجام عده‌ای زیادی از آنان اسیر اردوگاه‌های غیربهداشتی بنگلادش شدند. باقی مانده مسلمانان این کشور نیز امروز قربانی طرح جدید ارتش حکومت نظامیان میانمار برای حضور در نبردی ناخواسته شده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عجب تصویر با معنایی

مسیحیان اطراف آنها حلقه حفاظتی تشکیل داده اند

فهرست برخی از دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجوئی

سرکوب شدید پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.