سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزات/امیرالمؤمنین صلوات الله علیه دشمنان خودرا می شناسد

معجزات/امیرالمؤمنین صلوات الله علیه دشمنان خودرا می شناسد

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

معجزات امام امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه

کلام مولا علی حکم است وحتم.

امام امیرالمؤمنین علیه السلام  با جمعی در مسجد کوفه ( پس از جنگ جمل و صفین ) نشسته بودند ، عمرو بن حریث یکی از حاضران بود .

در این وقت زن نمایی که خود را پوشیده بود و شناخته نمی شد به آن مجلس آمد و رو به روی امام امیرالمؤمنین علیه السلام  ایستاد و رو به امیرالمؤمنین علیه السلام  کرد و گفت : ( ای کسی که مردان را کشتی ، و خون ها ریختی ، و کودکان را یتیم نمودی و زنان را بیوه کردی ) .

امام امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود : ( این زن همان زن زبان دراز و بدزبان و بی شرمی است که هم شباهت به زنان دارد و هم شباهت به مردان ، که هرگز خون(عادت زنانه) ندیده است) .

وقتی که او دید هوا پس است از آن جا گریخت در حالی که سر در گریبان خود فرو برده بود تا کسی او را نشناسد .

عمرو بن حریث ، او را تعقیب کرد وقتی که به میدان رحبه رسیدند ( عمرو بن حریث از منافقین بود ، با این کار خود می خواست بداند که آیا امیرالمؤمنین علیه السلام  این نسبت ها را که به آن زن داد راست است یا نه ؟ )

عمرو بن حریث فریاد زد : ای زن سوگند به خدا آن چه امروز به این مرد ( امیرالمؤمنین علیه السلام ) گفتی خوشم آمد ، به خانه من بیا تا به تو جایزه ای بدهم و لباسی هدیه کنم . زن وارد خانه او شد ، عمرو بن حریث به کنیزان خود دستور داد تا آن زن را تفتیش کنند .او گریه کرد و التماس نمود که مرا برهنه نکنید ، من حقیقت را می گویم ،

آنگاه گفت : ( سوگند به خدا من همان اوصاف را دارم که امیرالمؤمنین علیه السلام  گفت : من در عین این که زن هستم ، نشانه های مردی در من هست ، و هرگز خون عادت ماهیانه زنانگی ندیده ام ) .

عمرو بن حریث او را از خانه بیرون کرد ، و سپس به محضر امیرالمؤمنین علیه السلام  آمد و جریان را به عرض امام امیرالمؤمنین علیه السلام  رسانید ،

امام امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود :خلیلم رسول خدا صل الله علیه واله وسلم  ، دشمنان سرکش من از مرد و زن را تا روز قیامت به من خبر داده که چه کسانی هستند.

وَ نادي أَصْحابُ الْجَنَّةِ أَصْحابَ النّارِ أَنْ قَدْ وَجَدْنا ما وَعَدَنا رَبُّنا حَقًّا فَهَلْ وَجَدْتُمْ ما وَعَدَ رَبُّکُمْ حَقًّا قالُوا نَعَمْ فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي الظّالِمينَ.أعراف44

شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 2، ص 288.

اللّهم صلّی علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسانی به منافقین می‌گفتند: «فرزندان مجاهد؟»

خطای عمدی نهضت آزادی در شب قبل از انفجار حزب جمهوری

صوت شهید ابراهیم هادی پنج روز قبل از شهادت

ويدئو/جاوید الاثر شهید ابراهیم هادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.