سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

زمزمه ها درباره «قریب الوقوع» بودن حمله به رفح- پرجمعیت ترین و متراکم ترین نقطه جهان- که 60درصد جمعیت کل غزه در آن پناه گرفته اند، بالا گرفته است. به نظر می رسد آمریکا چراغ سبز حمله به این شهر یک میلیون و 400هزار نفری را به صهیونیست های وحشی داده است. کل غزه 2میلیون و400هزار نفر جمعیت دارد!

بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، اگر فقط در یک نقطه «اشتراک نظر» وجود داشته باشد، آن نقطه این است که، بدون حمایت های آمریکا، اسرائیل تمام شده بود. این را هم صهیونیست ها به کرات گفته اند هم فلسطینی ها. واقعیت هم همین است.

همین چند روز پیش رسانه ها به نقل از منابع عبری نوشتند، آمریکا از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 350 هواپیما و 50 کشتی سلاح به اسرائیل رسانده است. دیروز هم یکی از رهبران حماس تاکید کرد، اگر آمریکا نبود، کار اسرائیل در همان روز 7 اکتبر(15 مهرماه سال گذشته) و با عملیات طوفان الاقصی تمام شده بود. صهیونیست های دیگری هم روی این «واقعیت» تاکید کرده اند.

مثلا یکی از این روزنامه های عبری چندی پیش نوشته بود، اگر آمریکا به ما سلاح و کمک نمی رساند، باید با چوب و چماق به جنگ حماس می رفتیم.

اظهارات رهبر جنبش مقاومت لبنان سیدحسن نصرالله هم همین واقعیت را تایید می کند. به گفته این سید محبوب، صهیونیست ها نمی خواهند جنگ طولانی شود چون از تبعات هولناک آن آگاهند.

آنکه باعث شده این جنگ طولانی شود، آمریکاست و این دولت بایدن است که اجازه پایان این جنگ را نمی دهد.

باید توجه داشت این حمایت ها و فشارها و دستورها، همه جانبه بوده و در همه حوزه ها وجود دارد. همین دیروز روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «تل آویو در جنگ غزه به شدت به ایالات متحده متکی است.

در سه ماهه چهارم 2023 وزارت دفاع اسرائیل به دلیل جنگ غزه معاملات غیرمنتظره ای به ارزش 4.8میلیارد دلار انجام داده که بیش از 2میلیارد دلار از آن مربوط به قرارداد تسلیحاتی با آمریکاست و بقیه آن مربوط به شرکت های اسرائیلی است.» اما هدف از نوشتن این چند پاراگراف بالا چیست؟

اعتراض های دانشگاه های آمریکا به کجا رسید؟

در این میان، اعتراض های دانشگاهی در آمریکا و سایر کشورها جهان علیه نسل کشی اسرائیل در غزه همچنان ادامه دارد.

پلیس آمریکا هم به رغم حضور گسترده تاکنون نتوانسته است تحصن و تجمعات را بشکند، اگرچه طبق آخرین گزارش ها، شمار اساتید و دانشجویان بازداشتی در آمریکا از مرز 2500 نفر عبور کرده اما این خشونت باعث نشده، دانشجویان و اساتید، ملت مظلوم غزه را رها کنند. در صورت حمله صهیونیست ها به رفح نیز به نظر می رسد باید شاهد موج جدید چنین اعتراض هایی بود. باید به این نکته توجه داشت که، دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا و اروپا، در حالی پای کار مانده اند که شمار زیادی از آنها تعلیق، اخراج و زندانی شده اند و ممکن است برای همیشه از داشتن یک زندگی ساده محروم شوند!

دیروز وزیر کار پیشین آمریکا و استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره برخورد پلیس این کشور با دانشجویان معترض در دانشگاه های این کشور تصریح کرد: اتفاقات اخیر، جز تکرار سرکوب دانشجویان در دهه 1960 میلادی در مخالفت با جنگ ویتنام نیست.

«رابرت رایش» این را هم اضافه کرد که «هرچند جنبش های اعتراضی اغلب تحت تاثیر مسائل مختلفی است و مجموعه ای از افراد با انگیزه های متفاوت را جذب می کند اما یک مسئله محوری در آن وجود دارد؛ خشم اخلاقی از قتل عام و کشتار ده ها هزار نفر از مردم بی گناه در غزه که اکثر آنها را زنان و جوانان تشکیل می دهند.»

شمار شهدا به 34هزار و 735 نفر رسید

دیروز اما وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی 24ساعت، 5 کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است و بدین ترتیب شمار شهدای جنگ علیه غزه تا دیروز به 34هزار و 735 نفر و شمار مجروحان نیز به 78هزار و 108 نفر رسیده است.

. از سرنوشت 7هزار شهید نیز اطلاعات درستی در دست نیست و صرفا گفته می شود زیر آوارها هستند.

نفاق اردوغانی

اما درست دو روز پس از این که دولت ترکیه اعلام کرد، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تمام روابط تجاری اش با رژیم اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است، خبر رسیدن کشتی های تجاری این کشور به بنادر ترکیه، برجسته شد!

اردوغان گفته بود: «به دلیل جنایاتی که اسرائیل در غزه مرتکب می شود، فشار بر اسرائیل را افزایش می دهیم… ما به حمایت از برادران خود در فلسطین و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه ادامه خواهیم داد… ما متعلق به تمدنی هستیم که اساس آن انسانیت است و این میراث را حفظ خواهیم کرد… صادرات و واردات با «اسرائیل» به طور کامل متوقف شده است.»

هنوز این جملات در رسانه ها در حال دست به دست شدن بود که ناگهان خبر رسید «کشتی کانتینربر ترکون استانبول (TURKON ISTANBUL) با پرچم ترکیه و حامل 21هزار و 92 تن کالا روز 16 اردیبهشت ماه، از بندر اسکندرون به سمت بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی حرکت کرد… مقامات ترکیه اخیرا اعلام کرده بودند که تمامی مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از جمله صادرات و واردات به اراضی اشغالی را متوقف کرده اند اما کشتی های ترکیه ای همچنان به ارائه کالا به اسرائیل ادامه می دهند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

سرکوب تحصن مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.