سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزه / شهادت جن ها بر وصایت مولا امیرالمومنین علی علیه السلام

معجزه / شهادت جن ها بر وصایت مولا امیرالمومنین علی علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

جعفر بن عبدالحمید نقل می کند: در جایی جمع بودیم، شخصی گفت: علی علیه السلام  وصیّ رسول خدا صل الله علیه واله وسلم بود. دیگران گفتند: این گونه نیست. آمدیم پیش ابوحمزه ثمالی و جریان را به او گفتیم، ابوحمزه خشمگین شد و گفت: علاوه بر انسان ها، اجنه نیز بر وصایت مولا گواهی داده اند.

ابو خیثمه تمیمی به من گفت: زمانی که قضیه حکمیت بین معاویه و مولاعلی علیه السلام  اتفاق افتاد، با خودم گفتم، نه با علی همراهی می کنم و نه علیه او کاری انجام می دهم. بالاخره به روم رفتیم. وقتی که در ساحل رود میافارقین(= شهری در دیار بکر است.) عبور می کردم، صدایی از پشت سرم شنیدم که می گفت:

یا ایها الساری بشط فارق/ مفارق للحق دین الخالق / متبع به رئیس مارق / ارجع الی وصی النبی الصادق (یعنی:ای کسی که از کنار رود فارق عبور می کنی و از دین حق کناره گرفته ای! تبعیت می شود در آن دین، رییس با نفوذ به سوی وصی پیامبر راستگو برگرد)

برگشتم ولی چیزی ندیدم پس گفتم:

انا أبوخیثمة التمیمی / لما رأیت القوم فی الخصوم /ترکت أهلی غازیاً للروم /حتی یکون الامر فی الصمیم( یعنی: من ابو خیثمه تمیمی هستم. و هنگامی که قوم خود را در دشمنی با یکدیگر دیدم. خانواده ام را ترک کردم و به روم آمدم تا این که کار آن ها اصلاح شود)

باز شنیدم که گفت:

اسمع مقالی وارع قولی ترشدا / ارجع الی علی الخضم الصیدا/أن علیاً هو وصی أحمدا(یعنی: سخنم را بشنو و به سوی علی که سخاوتمند و صاحب ملک است، برگرد. چون علی، وصیّ احمد است)

ابو خمیثه می گوید: پس پیش مولاعلی علیه السلام  برگشتم.

بحارالانوار: 39/167، حدیث 7.

 اللّهم صلّی علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزات علوی/زنده کردن بانویی که از حق امیرالمؤمنین دفاع کرد

از معجزات امیر مؤمنان علیه السلام، زنده کردن بانویی به نام أمّ فَروَة بود

امداد غیبی/ سيدحسن نصرالله و مجلس مشورتی او _۵۷

معجزات/ جنگ ۳۳ روزه نیروهای مقاومت حزب الله لبنان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.