سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به افزایش 25درصدی ورود گردشگران سلامت به کشور، از اقدامات وزارتخانه‌های بهداشت، خارجه و میراث فرهنگی برای رونق بیشتر گردشگری سلامت در کشور خبر داد.

 طبق اعلام معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در بهمن‌ماه 1402 در 10 ماه نخست امسال بیش از 5میلیون و 400هزار گردشگر خارجی به کشورمان سفر کردند که نسبت به سال گذشته 52درصد رشد داشته است.

نکته حائز اهمیت در ورود گردشگران خارجی به کشورمان این است که درصد قابل‌توجهی از این گردشگران علاوه‌بر قصد گردشگری و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی کشورمان، با هدف استفاده از خدمات سلامت به ایران سفر می‌کنند. بنابراین تقویت زیرساخت‌ها و فراهم‌شدن امکانی برای هدایت گردشگران سلامت، می‌تواند آثار مثبتی در صنعت گردشگری کشور داشته باشد، کمااینکه به گفته وزیر بهداشت، گردشگران سلامت در سال گذشته ارز‌آوری یک میلیارد دلاری برای کشورمان داشته‌اند.

آمار ورود گردشگر سلامت به کشور

در این رابطه سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با کیهان درخصوص آمار ورود گردشگران سلامت به کشور، اظهار داشت: در سال 1401 یک میلیون و 200هزار نفر و در سال 1402 یک میلیون 500هزار نفر گردشگر سلامت وارد کشورمان شدند و بدین‌ترتیب آمار ورود گردشگران سلامت به ایران رو به رشد بوده است.

کریمی در مورد برنامه‌های وزارت بهداشت برای رونق گردشگری سلامت در آینده گفت: با هماهنگی که بین وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد کردیم، یک سامانه ملی طراحی شده است که از طریق آن، بیمارانی که وارد کشور می‌شوند، نشان‌دار شده و مشخص شود که هر کدام از بیماران به کدام هتل، بیمارستان و مرکز درمانی می‌روند و چه خدماتی به آنها ارائه می‌شود، البته این سامانه هم‌اکنون در حال اجرا است.

افزایش مراکز صدور مجوز گردشگری سلامت

به 290 مرکز

وی افزود: تعداد مراکز IPD (مرکز صدور مجوز گردشگری سلامت) هنگام شروع به کار دولت سیزدهم 130 مرکز بود، اما اکنون 290 مرکز IPD در کشور داریم. ضمناً در کنسولگری و سفارتخانه‌های ایران نیز در کشورهایی که بیمار و گردشگر بیشتری به ایران می‌فرستند، رایزن سلامت مشخص شده است که بتوانند بیماران را از مسیر درست به کشور هدایت کنند و مسائلی مانند فعالیت دلال‌ها در این موضوع کنترل شود.

دلایل جذابیت ایران برای گردشگران سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که گردشگران سلامت، عمدتاً از کدام کشورها به ایران سفر می‌کنند، بیان داشت: بیشترین مراجعان ما کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، عمان، پاکستان و ترکمنستان هستند، البته گردشگر سلامت از کشورهای اروپایی نیز کم نداریم.کریمی در پایان درباره علل توجه گردشگران سلامت به ایران گفت: کشور ما دو ویژگی دارد، اولاً از نظر پزشکی در لبه دانش قرار دارد و همان خدمات و کارهایی که در اروپا و آمریکا انجام می‌شود، در ایران نیز ارائه می‌شود؛ ثانیاً از نظر هزینه‌های درمانی کاملاً در وضعیت رقابتی قرار داریم، به همین دلیل شاهد ورود گردشگران سلامت از کشورهایی که حتی از نظر دانشی نیز مشکلی ندارند، هستیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تمایل کشورهای جهان برای همکاری با ایران در زمینه سلامت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

سوئد کشوری برای چه جور زندگی …

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.