سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تمایل کشورهای جهان برای همکاری با ایران در زمینه سلامت

تمایل کشورهای جهان برای همکاری با ایران در زمینه سلامت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آغاز به کار ستاد جهش تولید محصولات سلامت محور با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از اورژانس بیمارستان غدیر در مجموعه بیمارستانی شهدای تجریش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ستاد جهش تولید سلامت محور در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعال شد و شرکتهای دانش بنیان و استفاده از ظرفیت مشارکتهای مردمی در این ستاد نقش ویژهای دارد. اولویت این ستاد جهش تولید محصولات مورد نیاز سلامت محور همچون مواد اولیه دارو است.
وی گفت: از سال گذشته تجهیز بیمارستانها با تولیدات داخلی در دستور کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و به عنوان نمونه بیشتر تجهیزات بیمارستان غدیر از جمله تختهای بیمارستانی، تختهای ویژه اتاق عمل، اکسیژن سازها و نمایشگرهای تصویری تولید داخل است.
عین اللهی افزود: در سال ۱۴۰۲ به ۴۸۷ محصول سلامت محور مجوز تولید داده شده که همه این محصولات وارد بازار مصرف شدهاند. باید توجه داشت که یکی از وظایف اصلی کمیتههای تخصصی کنترل کیفیت محصولات و تجهیزات سلامت محور پیش از توزیع در بازار مصرف است، افزون بر این اولویت دیگرمان جهش تولید داروهای بیماران خاص در داخل کشور است زیرا هزینه واردات این داروها بالاست و به همین دلیل تسهیلات ویژهای برای تولید این داروها به شرکتهای دانش بنیان اختصاص داده میشود.
عین اللهی گفت: بر اساس سیاست جوانی جمعیت برای خودکفایی در تامین داروهای مورد نیاز برای درمان ناباروری در داخل کشور تلاش خواهیم کرد. حمایت از سرمایهگذاری بخش خصوصی در تولید دارو و تجهیزات سلامت محور هم در دستور کار قرار دارد و دولت نیز در این زمینه تمهیدات جدیدی را در نظر خواهد گرفت تا بخش خصوصی بیشتر در این زمینه فعال شود.
وزیر بهداشت افزود: با همکاری وزیر صمت به روز رسانی تجهیزات کارگاهها و کارخانههای تولید دارو و تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار میگیرد، اکنون صدور مجوز تولید دارو و تجهیزات پزشکی  هم الکترونیکی است اما تایید محصول حضوری انجام می شود و تمهیداتی در نظر گرفته شده تا بخش تایید محور یا همان ارزشیابی و حضوری تایید مجوز و صدور پروانه تسریع شود.
وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آیین نامههای جدید از امسال بسیاری از فرایندهای سلامت محور برون سپاری خواهد شد. در زمینه خدمات نظام سلامت هم در خدمات پرستاری برونسپاری خواهیم داشت به گونهای که بخشی از خدمات دولتی به بخش خصوصی و مردم واگذار خواهد شد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت بسیاری از کشورهای جهان در زمینه سلامت تمایل به همکاری با جمهوری اسلامی ایران را دارند. به عنوان مثال در اجلاس اخیر شانگهای ۹ کشور آمادگی خود را برای استفاده از محصولات سلامت محور جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. ما باید در گسترش فعالیتهای بین المللی نظام سلامت ایران بیش از پیش بکوشیم تا محصولات کشورمان را به دیگر کشورها صادر کنیم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

افزایش حیرت‌انگیز هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

جنگ

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

مردم در فرانسه، اردن، مغرب و تونس در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.