سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  فرانسه و آلمان و لهستان ائتلافی جدید برای ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین تشکیل دادند

 فرانسه و آلمان و لهستان ائتلافی جدید برای ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین تشکیل دادند

در بحبوحه شکست‌های میدانی اوکراین در مقابل روسیه، سران فرانسه،آلمان و لهستان ائتلافی جدید برای ارسال تسلیحات دوربرد به کیف تشکیل دادند.

شکست‌های سنگین اوکراین در جبهه میدانی مقابل روسیه سران اروپا را به تکاپو انداخته است تا مانع شکست کامل کیف مقابل مسکو شوند.

طی هفته‌های اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درصدد تشکیل ائتلافی برای ارسال نیروی زمینی به اوکراین بود هدفی که البته وی در آن شکست خورد اما نشریه فرانسوی «ماریان» فاش کرد که نگرانی از سقوط کیف علت اصرار ماکرون برای اعزام نیرو به اوکراین بوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم عصر پنج‌شنبه در واشنگتن در اظهاراتی درخصوص جنگ روسیه و اوکراین، گفت:« نتیجه این جنگ در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد. » وی و دبیرکل ناتو در اظهارات جداگانه‌ای خواستار افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین شدند.

روز جمعه نیز صدراعظم آلمان از تشکیل ائتلافی برای ارائه تسلیحات دوربرد به اوکراین خبر داد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «دونالد تاسک»، نخست‌وزیر لهستان در برلین گفت: در چارچوب گروه تماس برای دفاع از اوکراین موسوم به گروه رامشتاین، ما تشکیل یک ائتلاف جدید برای قابلیت‌های توپخانه‌ای- موشکی دوربرد را اعلام می‌کنیم.

صدراعظم آلمان بر اتحاد آلمان، فرانسه و لهستان در این ائتلاف تاکید کرد.شولتس تأکید کرد: از هم اکنون، ما سلاح‌های بیشتری را در سطح کل بازار جهانی برای اوکراین خریداری خواهیم کرد و تولید تجهیزات نظامی در اروپا گسترش خواهد یافت. وی تأکید کرد کمک به اوکراین در چارچوب اتحادیه اروپا تقویت خواهد شد و از خرید تسلیحات به نفع کیف حمایت مالی خواهد شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز پیش از نشست سه جانبه کشورش با مقامات ارشد آلمان و لهستان بر تداوم حمایت از اوکراین تأکید کرد و اظهار داشت: امنیت اروپا در خطر است. به گزارش ایرنا رئیس‌جمهور فرانسه چندی پیش در نشست سران کشورهای اروپایی از پیشنهاد خود درخصوص اعزام نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به کیف رونمایی کرد؛ پیشنهادی که با خشم و انتقادات فراوانی از سوی رهبران اروپایی مواجه شد.

فعالیت 95 درصد شرکت‌های غربی در روسیه

در حالی که مواضع سیاسی اروپا و آمریکا روز به روز علیه روسیه تندتر می‌شود اما ظاهراً شرکت‌های غربی چندان توجهی به این تنش‌ها ندارند. در همین رابطه وزیر خارجه اتریش اعلام کرد 95 درصد شرکت‌های غربی همچنان در روسیه فعال هستند.

«الکساندر شالنبرگ» روز جمعه گفت که با وجود اعلام خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، اکثر شرکت‌های غربی همچنان به فعالیت در روسیه ادامه می‌دهند. او در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن در وین اذعان کرد که شرکت‌های اتریشی هم در روسیه و هم در اوکراین به شدت فعال هستند.

وی گفت که «بله، شرکت‌های اتریشی هم در روسیه حضور داشتند و تا حدودی هنوز هم حضور دارند، چیزی حدود 95 درصد کل شرکت‌های غربی». شالنبرگ در ادامه گفت که محدودیت‌های بین‌المللی اعمال شده علیه مسکو باید کاملاً رعایت شود و استثنایی وجود نداشته باشد.

بسیاری از شرکت‌های خارجی با وجود اعمال تحریم‌های گسترده غربی علیه روسیه در دو سال گذشته، ترجیح داده‌اند در این کشور باقی بمانند و برخی از آن‌ها مالکیت یا نام تجاری خود را تغییر داده‌اند.

در ماه فوریه(بهمن) «دنیس مانتوروف» معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که حدود 20 درصد از شرکت‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی بازار روسیه را ترک کرده‌اند، اما سایرین کسب‌وکار خود در روسیه را حفظ کرده و برخی در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌ هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!

اوکراین چهارمین قدرت اتمی دنیا بود.

 مسلمانان با تخصص‌های بالا فرانسه را ترک می‌کنند

فرانسوا بورگا ، متفکر فرانسوی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.