سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رژیم صهیونیستی باید از کمیسیون مقام زن اخراج شود

رژیم صهیونیستی باید از کمیسیون مقام زن اخراج شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران، خواستار لغو عضویت رژیم تروریستی اسرائیل از این کمیسیون هستم.

، انسیه خزعلی روز دوشنبه به وقت محلی، در سخنانی در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: امروز انتظار آزادگان جهان این است که رژیمی که مسئول چندین دهه آوارگی، تجاوز و قتل میلیون‌ها زن و کودک است، در کمیسیون مقام زن سازمان ملل جایگاهی نداشته باشد. از این‌رو به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران و یکصدا با زنان مقاوم و صلح‌دوست جهان، خواستار لغو عضویت رژیم تروریستی اسرائیل از این کمیسیون هستم.

خزعلی افزود: نشست کنونی ما بر محور رفع فقر از زنان تشکیل شده است ولی همزمان سازمان ملل نسبت به بروز قحطی در غزه هشدار می‌دهد. طبق گزارش رسمی این سازمان، بیش از ٨٢درصد از زنان مورد سؤال اظهار کرده‌اند که میزان غذای خانواده‌هایشان نصف غذایی است که قبل از جنگ از آن بهره‌مند بودند و عنوان کردند که در هفته گذشته برخی از اعضای خانواده ناچار بودند بعضی از وعده‌های غذایی را حذف کنند و در ٩٥درصد این‌گونه موارد این مادران بودند که گرسنه می‌ماندند تا کودکان‌شان غذا داشته باشند، آنچه در سازمان ملل ثبت شده یکی از بی‌سابقه‌ترین آمار انسان‌هایی است که به دلیل گرسنگی در آستانه مرگ هستند، علاوه‌بر تصاویر دردناک اخیر که این روزها از تیرباران کودکان تجمع کرده برای دریافت غذا شاهد آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز، در حالی دور هم جمع شده‌ایم تا گزارش پیشرفت زنان را به اشتراک بگذاریم که زنان فلسطین در حال مبارزه برای بقا در جریان یک نسل‌کشی مداوم مستند. تنها در حدود پنج ماه گذشته، بیش از 30هزار فلسطینی از جمله 22هزار زن و کودک به قتل رسیده‌اند، حدود سه‌هزار زن بیوه و هزاران کودک یتیم شده‌اند. بر اساس گزارش زنان سازمان ملل، به طور متوسط در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می‌شوند؛ همچنین بیش از ۱۲۶ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای به قتل رسیده‌اند.

پیشرفت سریع زنان ایرانی

در سال‌های پس از انقلاب اسلامی

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش دوم سخنم گزارشی است از ایران عزیز که با وجود تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه زنان قدرتمند ایران توانسته‌اند قدم‌هایی بزرگ برای رفع محرومیت بردارند و شاهد پیشرفت سریع ایشان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی هستیم.

خزعلی ادامه داد: به یمن این استقلال و خودکفایی است که امروز در وطنم میزان مرگ و میر

مادران ناشی از عوارض بارداری به ۲۳ مورد در هر 100هزار نفر کاهش یافته است، همه زنان باردار و شیرده ایرانی و فرزندان زیر ٧ سال از بیمه رایگان برخوردار شده‌اند و مسائل بهداشتی و درمانی در سطح عالی نه فقط برای زنان کشورم که برای زنان مهاجر به وفور عرضه می‌شود، به‌گونه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی ما در زمره کشورهای نخست این‌گونه خدمات قرار گرفته است.

افزود: همچنین عدالت جنسیتی در آموزش تا ۹۷درصد رشد یافته است. ۶۰درصد معلمان و ۴۰درصد پزشکان متخصص ما را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین مجوزهای کسب‌وکار خانگی و وام‌های اشتغال برای زنان تنها در دو سال گذشته ۲۵ برابر شده است و در سال گذشته دو درصد به فرصت‌های شغلی زنان اضافه شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در پایان بر نگاه الهی و انسانی جهان‌شمول، برای اقدام فوری جهت رفع فقر و گرسنگی زنان مظلوم فلسطین تاکید می‌کنم و یادآور می‌شوم که وفاداری زنان به مقاومت پایان‌ناپذیر است اما اعتماد آنان به مجامع بین‌المللی به سرعت در حال پایان است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفکر یک یهودی زاده، حامی اسرائیل

ويدئو/

تفکرصهیونیستی بایدن در ۴۰ سال قبل

ويدئو/ بایدن ناتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.