سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جلوگیری از خروج ارز با تولید باتری های لیتیومی در کشور

جلوگیری از خروج ارز با تولید باتری های لیتیومی در کشور

وزیر دفاع گفت: سالم سازی محیط، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین از این دستاوردهای بهرهبرداری از ­خط تولید باتریهای لیتیومی خواهد بود و از خروج ارز نیز جلوگیری میشود.

  امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: در راستای استمرار رونماییها و ارائه دستاوردهای وزارت دفاع و توسعه اقتصاد دانش بنیان، دو طرح تولید باتریهای سیلد و باتریهای لیتیومی به بهرهبرداری رسید که ثمره تلاش متخصصان وزارت دفاع و مرکز توسعه منابع انرژی است.
وی گفت: بهرهبرداری از این دستاوردها در صنایع مختلف از جمله مخابرات حمل و نقل برق گوشیهای همراه و نیروگاههای برق و پالایشگاهها و سایر مجموعهها کاربرد دارد.آقای آشتیانی گفت: تلاش ما این است درباره سالمسازی محیط، کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش مصرف بنزین از این دستاوردها بهرهبرداری کنیم، ما چند هدف را در این کار دنبال میکنیم از جمله اینکه قیمتها رو کاهش دهیم، با افتتاح این طرح، قیمت تمام شده محصول ۱۵ درصد کاهش یافت و از خروج ارز نیز جلوگیری میشود.
گفتنی است؛ از باتریهای لیتیومی در پکهای مخابراتی، طیف وسیعی از پکهای نظامی، پکهای ESS (سامانههای ذخیره انرژی الکتریکی)، طیف وسیعی از پکهای تجاری و پکهای موتور سیکلت برقی استفاده میشود که احداث و راهاندازی این خط تولید، باعث کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تولید میشود.
باتریهای صنعتی سیلد اسید کاربردهای مختلفی از جمله تامین و ذخیره انرژی در شبکه مخابراتی کشور، در نیروگاههای تولید برق، پالایشگاهها، UPS (منابع تغذیه بدون وقفه) شبکه بانکی و موسسات مالی کشور، حمل و نقل الکتریکی و … دارد که احداث و بهره برداری از خط تولید اتومات انواع باتریهای صنعتی سیلد باعث جلوگیری از واردات و خروج ارز، توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی و ایجاد توانمندی در صادرات خدمات مهندسی میشود.
با ایجاد این خط، علاوه بر تکمیل سبد محصولات مورد نیاز کشور (از ۳ آمپر ساعت تا ۳۰۰۰ آمپر ساعت) ظرفیت تولید انواع باتریهای صنعتی سیلد، ۳۵٪ افزایش یافته است و عملا کشور بینیاز از واردات اینباتریها خواهد بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حتی یک دلار هم ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم

بانک مرکزی

دست دلالان امسال چطور از بازار ارز اربعین کوتاه شد

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: تخصیص ارز اربعین به صورت دینار موجب شد اربعین امسال نقش واسطه‌ها و دلالان بازار ارز بسیار کمرنگ‌تر از سال‌های گذشته شود و تامین ارز برای زوار تسهیل شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.