سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انگلیس دومین کشور «ناراحت» و «بدبخت» دنیا

انگلیس دومین کشور «ناراحت» و «بدبخت» دنیا

یک بنیاد علوم اعصاب اعلام کرد انگلیس به عنوان دومین کشور «بدبخت» و «ناراحت» جهان نام گرفته است.

بنیاد علوم اعصاب Sapien Labs اعلام کرد که سلامت روان انگلیسی‌ها از آغاز پاندمی کرونا به شدت کاهش داشته و اثری از بهبود در آن دیده نمی‌شود. چهارمین گزارش سالانه این بنیاد به نام «وضعیت سلامت روان جهان» به بررسی سلامت روان ۴۱۹ هزار و ۱۷۵ شرکت‌کننده از ۷۱ کشور در سراسر جهان و از طریق اینترنت پرداخت. این بنیاد خاطرنشان کرد، سطح رفاه در سراسر کشورهای انگلیسی زبان در دوران پاندمی کرونا کاهش داشت و این کاهش همچنان بدون بهبود، ادامه دارد. نتایج این بررسی نشان‌دهنده وضعیت ترسناک جهان انگلیسی زبان است. از ۷۱ کشور، کشورهای انگلیسی زبان انگلیس، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند در پایین جدول قرار دارند و ساکنان انگلیس فقط از ازبکستان خوشحال‌ترند. به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی، انگلیس از نظر سلامت روانی کلی جمعیت، هشت رتبه پس از یمن و ۱۲ رتبه پس از اوکراین قرار دارد. همچنین حدود ۳۵ درصد از انگلیسی‌ها به این نهاد گفتند که یا «مضطرب هستند یا در حال چالش» هستند که این رقم نسبت به سال گذشته، زمانی که این کشور در رتبه آخر رتبه‌بندی قرار گرفت، تنها ۰.۷ درصد کاهش داشت. بر اساس آنچه این مرکز منتشر کرده، جمهوری دومینیکن در رأس خوشحال‌ترین کشورهاست و مقام دوم سریلانکا و بعد ‌تانزانیا قرار دارد. تمامی ۱۰ کشور برتر، آفریقایی، آسیایی یا کشورهای حوزه آمریکای لاتین هستند.

برای تعیین سلامت روان کلی هر کشور، این بنیاد از افراد ۴۷ سؤال درباره «خلق و نگرش»، «وضعیت اجتماعی»، «محرکه و انگیزه» و «انطباق‌پذیری و انعطاف‌پذیری» و سایر سؤالات را پرسید. در حالی که بنیاد علوم اعصاب

Sapien Labs اشاره کرد که پاسخ به این سؤالات ذاتاً ذهنی است، گزارش‌های دیگر به نتایج مشابهی رسیده‌اند. این بنیاد در گزارش خود نوشته است: «این الگو نشان می‌دهد که توسعه بیشتر اقتصادی و ثروت، به سلامت روانی منجر نمی‌شود.»

در این میان، در این گزارش مشخص شد که رفاه روانی در کشورهایی که غذاهای فرآوری شده را به صورت معمول مصرف می‌کنند، کودکان از تلفن‌های هوشمند در سنین پایین استفاده می‌کنند و روابط بین اعضای خانواده‌ها بسیار کم است، پایین است. همچنین کشورهای ثروتمند و انگلیسی زبان کمترین امتیاز را در تمام این سه معیار کسب کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ اوس قربون نترس!

آمریکا و انگلیس

افشای نقش دولت انگلیس در کشتار فلسطینیان

تداوم صدور بمب و جنگ افزار به رژیم صهیونیستی درحال نسل کشی فلسطینیان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.