سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  موشک قاره‌پیمای انگلیس  هنگام آزمایش منهدم شد

 موشک قاره‌پیمای انگلیس  هنگام آزمایش منهدم شد

موشک بالستیک قاره‌پیمای انگلیس با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای- سری «ترایدنت»- که پرتاب و آزمایش آن توسط زیردریایی اتمی نیروی دریایی سلطنتی در اواخر ژانویه (بهمن) و در سواحل فلوریدای آمریکا شکست خورد، سوژه‌ برخی از رسانه‌ها شده است تا توان نظامی انگلیس را دست بگیرند.

البته این دومین شکست این آزمایش است؛ پیش از این نیز آزمایش این سامانه توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در سواحل آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز با شکست مواجه شده بود. در این میان توجیه وزیر دفاع انگلیس نیز مورد طعنه برخی از رسانه‌ها قرار گرفته است.

«گرانت شاپس» تلاش کرد شکست آزمایش موشکی اخیر انگلیس را کم‌اهمیت جلوه دهد و گفت «موشک‌های اصلی انگلیس که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، خطا ندارند.»

اظهارات روز سه‌شنبه (15 اسفند؛ 5 مارس) شاپس در مصاحبه با نشریه متعلق به پارلمان انگلیس در پی این مطرح می‌شود که روزنامه انگلیسی سان اواخر فوریه (اوایل اسفند) گزارش داد که نتیجه آزمایش سیستم موشکی اتمی ترایدنت انگلیس بار دیگر ناموفق بوده و موشکی که از زیر دریایی شلیک شده، درنهایت، در نزدیکی همان زیردریایی در اقیانوس سقوط کرده است.

شاپس در این باره گفت: «من ۱۰۰ درصد مطمئنم روسیه درک می‌کند که ما از توانمندی هسته‌ای برخورداریم، یعنی بازدارندگی ما ۱۰۰ درصدی است.» گفتنی است،

بنا بر ادعای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، موشک «ترایدنت» می‌تواند به سمت اهدافی تا فاصله چهار هزار مایلی شلیک شود و در سریع‌ترین حالت می‌تواند با سرعت بیش از ۱۳ هزار مایل در ساعت حرکت کند. این موشک‌ها ۱۳ متر طول و۵۸۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و برای اینکه به سطح آب شلیک شوند باید توسط یک گاز پرفشار از زیردریایی خارج شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ پاسخ تنبیهی

کارتونیست: سیدمحمدرضا موسوی

کاریکاتور/ نگاه هنرمندان عربی

کارتونیست: اسامه حجاج

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.