سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حمله به ۵۴ کشتی حامی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

حمله به ۵۴ کشتی حامی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره مسائل منطقه، غزه و عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ سخنرانی کرد و گفت در عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه تاکنون ۵۴ کشتی هدف قرار گرفته است.

«سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله و شاخه مقاومت یمن، روز پنجشنبه (10 اسفند) درباره مسائل منطقه، غزه و عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ سخنرانی کرد. او با بیان اینکه در عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه تاکنون ۵۴ کشتی هدف قرار گرفته است، افزود: «به ندرت پیش می‌آید که کشتی مرتبط با دشمن از باب‌المندب عبور کند. حملات آمریکا و انگلیس به هیچ وجه بر توان نظامی ما تأثیری نداشت و برعکس، مسیر تشدید و توسعه ادامه دارد.»

آمریکای شکست خورده

سیدعبدالملک الحوثی ادامه داد: «آمریکایی‌ها هم اکنون به شکست خود در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه خود به کشورمان اعتراف می‌کنند و از قدرت ما در شگفت هستند. او خاطرنشان کرد: «آنچه امنیت ناوبری هر کشوری را در برابر هدف قرار گرفتن ما تضمین می‌کند، نرفتن به سمت رژیم اشغالگر و عدم مشارکت در تجاوز به غزه است.» سید الحوثی تأکید کرد آمریکایی‌ها و کشورهایی که آن‌ها را به سمت نظامی کردن دریای سرخ سوق می‌دهند، کسانی هستند که کشتیرانی بین‌المللی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. رهبر انصارالله یمن در پایان تاکید کرد که «عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ موثرتر ادامه و گسترش خواهد یافت.»

ابعاد جنایت رژیم صهیونیستی فراتر از تصور

رهبر انصارالله یمن با اشاره به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه در آستانه ماه ششم جنگ گفت: ادعاهای کشورهای غربی و آمریکا کاملا مغایر با ادعاهایی است که درباره فلسطین مطرح می‌کنند و در تناقض کامل با شعارهایشان درباره حقوق بشر است. سید الحوثی افزود: «ابعاد جنایت رژیم صهیونیستی که آمریکا مستقیما در آن مشارکت دارد، فراتر از هر تصوری است.»

او ادامه داد: دشمن اشغالگر تجمع مردم گرسنه غزه در اطراف کامیون‌های کمک در شمال غزه را به دامی تبدیل کرد تا آن‌ها را هدف قرار دهد. رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: «با وجود بدتر شدن مشکلات مردم و سکوت عربی، دشمن در زمینه تحقق اهداف شومش با شکست مواجه شده است.» او در ادامه گفت: «بیماری‌های واگیردار در میان نزدیک به یک‌سوم جمعیت غزه که اکثر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، شیوع پیدا کرده است و آنچه قبل از تشدید محاصره توسط دشمن اسرائیلی وارد غزه می‌شد، پاسخگوی پنج درصد نیاز مردم هم نیست که این مقدار بسیار ناچیز است.»

الحوثی با تأکید بر اینکه همه مردم غزه در حال گذراندن یک فاجعه واقعی هستند، افزود: آنچه در شمال نوار غزه می‌گذرد فراتر از حد فاجعه است و مردم مجبور به خوردن برگ درختان و علوفه حیوانات شدند. رهبر انصارالله اضافه کرد: «با وجود این قحطی و محاصره، دشمن صهیونیست از مردم شمال نوار غزه می‌خواهد برای رهایی از این معضل کوچ کنند و هر یک از مردم شمال غزه در خیابان‌هایی که دشمن برای آنان به عنوان گذرگاه امن تعیین کرده بود حرکت کردند، هدف تک‌تیراندازها قرار گرفتند.»

اهداف تحقق نیافته اسرائیل

سید الحوثی ادامه داد: با وجود تشدید فاجعه و ناامیدی اعراب، دشمن آشکارا در دستیابی به اهداف شوم و بد خود ناکام است و با وجود تمام کارهایی که دشمن اسرائیلی در کشتار، ویرانی و گرسنگی انجام داده است، نتوانسته است مردم را جابه‌جا کند. دشمن در از بین بردن مجاهدین در نوار غزه و بازگرداندن اسرایش در غزه، به طرز بدی شکست خورده است.

او با اشاره به اینکه مسیر اعراب در قبال موضوع فلسطین و مناقشه اعراب و اسرائیل مسیر انحطاط است و به مرز عادی شدن با دشمن رسیده است، تصریح کرد: موضوع فلسطین از نظر انسانی، دینی و اخلاقی به اعراب مربوط می‌شود و ارتباط کاملی با امنیت و منافع واقعی آنها دارد.

رهبر انصارالله با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اولین موضوعاتی که باید از حوادثی به این بزرگی بهره‌مند شویم، شناخت صحیح دشمن و ماهیت درگیری با آن است، خاطرنشان کرد: آنچه در میان بسیاری از مردم کشورهای منطقه حاکم است، نگاه سطحی و ساده‌لوحانه به دشمن و تعامل لحظه‌ای با آن است.

آرمان صهیونیست‌ها چیست؟

او تأکید کرد هیچ راه نجاتی برای مسلمانان وجود ندارد، مگر اینکه در این منازعه، موضع قرآن کریم و جایگاه اسلام را دنبال کنند و با این موضوع برخورد مسئولانه داشته باشند. الحوثی افزود: یهودیان جاه‌طلب می‌خواهند نهادی ایجاد کنند که مستقیما از نیل تا فرات کنترل می‌شود و می‌خواهند از آنچه که تحت کنترل خود می‌گیرند، برای کنترل بقیه منطقه و و ثروت آن اقدام کنند.

رهبر انصارالله تصریح کرد: تخریب مسجدالاقصی و جایگزینی آن با معبد ادعایی همچنان هدف اصلی یهودیان و اشغال بسیاری از مناطق عرب‌نشین است. همچنین کشتارهای نسل‌کشی و جنایات فجیع در فلسطین حقیقت نفرت آن‌ها از مسلمانان به ویژه اعراب را آشکار می‌کند.

سید عبدالملک الحوثی ادامه داد: ما باید آگاهانه به یهودیان نگاه کنیم و آن‌ها را همان‌طور که هستند درک کنیم، نه اینکه احمق‌ها سعی در ارائه دیدگاهی توهمی و خیالی از آن‌ها داشته باشند. بینش یهودیان بینشی وحشیانه است و بقیه بشریت را تحقیر می‌کند و انسانیت دیگران را به رسمیت نمی‌شناسد.

توطئه‌ها علیه ایران

به دلیل ایستادگی مقابل صهیونیسم

آن‌طور که ایسنا نوشته است، رهبر جنبش انصارالله یمن، در بخش دیگری از سخنرانی خود، گفت: «جمهوری اسلامی ایران حرکت کرد و از مواضع عربی حمایت کرد و در مقابله با دشمن صهیونیستی ایستاد. جمهوری اسلامی ایران بدون شک هدف قرار گرفته است و توطئه‌ها علیه آن در همه اشکال وجود دارد.»

حزب‌الله

جبهه‌ای آتشین مقابل اسرائیل ایجاد کرده

الحوثی با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید از غفلت خود بیدار شود و بر اساس مسئولیت خود با آگاهی و بصیرت حرکت کند تا مورد عنایت الهی قرار گیرد، تصریح کرد: ایستادگی مجاهدان غزه، وارد کردن خسارت‌های جانی و مالی به دشمن و انسجام در مقابله با دشمن، برای همه مسلمانان درس و عبرت است؛ همان‌گونه که مقاومت حزب‌الله از بدو پیدایش و کارآمدی آن بوده و اکنون جبهه‌ای بسیار سوزان و آتشین در مقابل دشمن اسرائیلی قرار گرفته و سرمشق و درس بزرگی برای همه ملت است. همچنین اثربخشی، نفوذ و قدرت جبهه یمن که دشمنان به آن اذعان دارند، درس روشنی برای همه مسلمانان است.

سید الحوثی با اشاره به حمایت همه‌جانبه آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی گفت: رئیس‌جمهوری مانند بایدن و مقامات انگلیس و اروپا به دیگران لاف می‌زنند که صهیونیست هستند. وابستگی رؤسای جمهور آمریکا و مقامات غربی به صهیونیسم به این معناست که آن‌ها دیدگاهی بسیار خصمانه علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه دارند.

رهبر انصارالله با بیان اینکه اکثر کشورهای عربی و اسلامی دیگر چیزی مهم در ارتباط با تهدید صهیونیستی-یهودی علیه ملت ما ندارند، افزود: دشمن صهیونیست تلاش کرد تا موضوع فلسطین و الاقصی را از رسانه‌ها، سیاست‎‌ها و جریان‌ها و از دایره توجه جهانیان خارج کند. دشمنان ملت را در نزاع، درگیری، بحران و تفرقه فرو برده‌اند و عده‌ای را به تعامل و پاسخگویی وادار کرده است.

او با بیان اینکه فتنه تکفیری‌ها، لطمات بسیار شدیدی به ملت وارد کرده و می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر رفتار برخی کشورها تفرقه‌افکنانه باشد با جدیت و تلاش تمام با آن همکاری خواهند کرد، اما اگر موضوع موضع‌گیری در برابر دشمنان ملت باشد، آن‌ها اصلا آماده هیچ‌گونه تحرکی نیستند.

راهپیمایی گسترده مردم یمن

خبرهای دیگر آن‌که راهپیمایی گسترده مردم یمن در حمایت از فلسطینیان مظلوم نوار غزه صبح روز جمعه در شهر صعده با شعار «شما تنها نیستید، محکم در کنار غزه ایستاده‌ایم» برگزار شد. همزمان با این راهپیمایی، ۱۳ راهپیمایی دیگر در سایر شهرهای استان صعده برگزار شد و صدها هزار تن از شهروندان این کشور با به اهتزاز در آوردن پرچم‌های فلسطین و یمن، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه ابراز کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها شعارهایی را علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا سردادند و خواستار حمایت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از مردم مظلوم غزه و مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

آمریکا مسئول ادامه جنایات

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایات خود صبح پنج‌شنبه به جمعیت فلسطینی که در خیابان الرشید شهر غزه در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند حمله کرد که ۱۱۲ شهید و حدود ۱۰۰۰ زخمی برجای گذاشت جهان همچنان این جنایت را محکوم می‌کند. در ادامه محکومیت این جنایت، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه بامداد جمعه، شهادت ده‌ها فلسطینی در جریان توزیع کمک‌های بشردوستانه در شمال نوار غزه را شدیداً محکوم کرد و خواستار افشای «حقیقت» آنچه اتفاق افتاده و تحقق «عدالت» برای قربانیان شد.

حملات آمریکا و انگلیس

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شامگاه پنج‌شنبه مجددا مناطقی از شمال استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داد. آمریکا و انگلیس شامگاه پنج‌شنبه در چهار نوبت، دو منطقه «راس‌عیسی» و «الکویزی» در استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند. روز جمعه نیز گزارش داد، حمله‌های ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن همچنان ادامه دارد و این ائتلاف بخش‌های مختلف این کشور را مورد هجوم قرار می‌دهد.

امتناع عربستان

از انجام حملات به یمن از خاک خود

وبگاه آمریکایی المانیتور نوشت که دولت جو بایدن به دنبال حمایت بیشتر از سوی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است تا از «حمله یمن» به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی جلوگیری کند. وبگاه المانیتور گزارش داد که دولت

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای توقف «حمله‌های ارتش یمن» به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی، به دنبال حمایت بیشتر از سوی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

حملات اسرائیل به سوریه

خبرگزاری روسی نوشت پدافند هوائی سوریه با موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت جنوب دمشق مقابله و بیشتر آن‌ها را ساقط کرد.‌ خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه ناشی از مقابله سامانه‌های پدافند هوائی سوریه با تعدادی اهداف متخاصم خبر داد. همچنین، رسانه‌های سوریه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی از شهر «بانیاس» در سواحل جنوبی سوریه خبر دادند. جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد روز جمعه اهدافی را در بانیاس در سواحل جنوبی این کشور بمباران کردند.

حزب‌الله: سرنگونی هرمس

هیبت پوشالی اسرائیل را نابود کرد

خبر دیگر از مقاومت لبنان است. شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم تشییع پیکر یکی از شهدای راه قدس در مقاومت لبنان اعلام کرد که هیچ یک از تجاوزات و ترورهای دشمن، هرگز موضع مقاومت را در حمایت و یاری دادن به غزه تغییر نخواهد داد. وی با اشاره به اینکه حزب‌الله با ساقط کردن پهپاد هرمس ۴۵۰ هرآنچه از هیبت پوشالی ارتش رژیم صهیونیستی مانده بود را نابود کرد گفت که تصمیم مقاومت یکپارچه بوده و تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه از تقابل با اشغالگران دست نمی‌کشیم.

حزب‌الله پهپاد رژیم اسرائیل را سرنگون کرد

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این جنبش یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان سرنگون کرده است. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه اول خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف آن، امروز جمعه یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را در وادی العزیه واقع در جنوب لبنان هدف قرار داده و آن را سرنگون کرده است. تا زمان تنظیم این خبر مقاومت اسلامی لبنان جزئیات این پهپاد را منتشر نکرده است.

حمله به منطقه «الغجر»

در شمال سرزمین‌های اشغالی

روستای «الغجر» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی و راکتی قرار گرفت. منابع خبری اعلام کردند که روستای «الغجر» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی و نزدیک مرز لبنان و فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی و راکتی قرار گرفته است. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیر هشدار در روستای «الغجر» و منطقه‌های «المطله»، «سهل الحوله» و مزارع اشغالی شبعا نزدیک مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان به صدا درآمده است.

حملات اسرائیل

خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد در پی حملات هوائی چهارشنبه شب رژیم اسرائیل به شهرهای کفرا و صدیقین در جنوب لبنان در نزدیکی مرز با اسرائیل دست کم دو نفر شهید و ۱۴ تن زخمی شدند. ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل نیز حمله به جنوب لبنان را تأیید و اعلام کرد که «جنگنده‌های اسرائیل زیرساخت‌های حزب‌الله را در مناطق کفره و صدیقین در جنوب لبنان بمباران کردند و منطقه حوله نیز با آتش توپخانه هدف قرار گرفت.» حزب‌الله لبنان پنج‌شنبه شب از شهادت ۲ عضو دیگر خود در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.

خبر دیگر آن‌که مقامات دولتی و اطلاعاتی آمریکا نگران هستند رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به لبنان در ماه‌های آینده در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای عقب راندن حزب‌الله از مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران با رعایت اخلاق جنگ ،در تنبیه متجاوز در آینده پرچمدار تمدن اسلامی خواهد بود

کشتار کور آمریکایی - صهیونیستی

رژیم غاصب خبیث صهیونیستی، این سگ هار…

فرهنگ غرب، تمدن غرب ،باطن یک سگ هار، یک گرگ خونخوار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.