سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران با رعایت اخلاق جنگ ،در تنبیه متجاوز در آینده پرچمدار تمدن اسلامی خواهد بود

ایران با رعایت اخلاق جنگ ،در تنبیه متجاوز در آینده پرچمدار تمدن اسلامی خواهد بود

ما عادت کردیم جنگ را وحشیانه ببینیم. آنقدر به کشتار کور آمریکایی – صهیونیستی توی خاورمیانه عادت کردیم که به نظرمان عجیب می آید اینکه یک دولتی اهداف نظامی مشخصی را برای حمله خودش معلوم کند و به طور دقیق فقط آنها را مورد هدف قرار بدهد.

فکر می کنیم وقتي حمله نظامی معناداری اتفاق افتاده که حتما موشکها به بیمارستان و مدرسه و محل اقامت و زندگی غیر نظامیان اصابت کند هر چند به کار بردن مفهوم غیر نظامی درباره شهرک نشینهای صهیونیست خیلی کار دقیقی نیست اما انتخاب مسئولانه فرماندهان میدانی و تصمیم گیران سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای مصون نگه داشتن محیطها و فضاهایی که به عنوان محیطها و فضاهای نظامی تعریف نشدند اقدام شایسته ای هست که باید به اون بپردازیم.

❇️ این عملیات یکی از اخلاقی ترین عملیات های تاریخ بود. جکسون هینکل نظریه پرداز و تحلیلگر سیاسی آمریکایی می گوید: ” ایران نه بیمارستانی را زد ، نه مراکز فروشگاهی را زد و نه مراکزی که انسانها حضور داشتند را زد. هیچکدام را نزد در صورتی که می تواست بزند و نقاط سخت برای یک کشور زدن مراکز نظامی است. اما ایران حاضر نشد حتی یک نفر از غیر نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.”

❇️بله،میزان وشدت خونریزی‌های، ویرانی‌ها و خسارت‌های جانی و‌ مالی در جنگ، متأثر از رویکرد اخلاقی یا غیر‌اخلاقی رهبران فکری و به تبع آن جنگجویان کشورها می‌باشد.

❇️ جمهوری اسلامی ایران با داشتن موشک های مافوق صوت و پهبادهای انتحاری می توانست مراکز جمعیتی اسرائیل رامورد هدف قرار دهد. اما بر اساس دکترین دفاعی نظام اسلامی در اوج اقتدار و دست برتر ، نظریه جنگ عادلانه را بیش از همه مورد توجه قرار داد و به امن ترین پادگان نظامی که از لحاظ ژئوپولتیک منطقه ای محافظت شده هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ نظامی محسوب می شود و از پشتیبانی گنبد آهنین و از حمایت چهار کشور صنعتی و دو کشور عربی جهت رهگیری موشکهای ایران برخوردار بود، جمهوری اسلامی ایران توانست با رعایت تئوری اخلاقِ جنگ از همانجایی که جنگنده های رژیم صهیونیستی جهت بمباران کنسولگری ایران در سوریه بلند شده بودند را مورد هدف قرار دهد.

❇️ بله اخلاق جنگ حاصل تلاش همه انسان‌هايي است كه در درجه اول خواستار جنگ نيستند، و در درجه دوم، مي‌كوشند از شدت خشونت جنگ بكاهند. به اين معنا اخلاق جنگ همواره وجود داشته است که مستند به آیات و سنت ائمه اطهار (ع)، صیانت از دین، جان و مال انسان‌ها (حتی دشمنان) را اصل و محترم می‌شمارد و می‌کوشد در ابعاد استراتژیک، تاکتیکی و رفتار جنگجویان ، موازین اخلاقی و ارزش‌های انسانی را حاکم نماید.

❇️ به اعتقاد فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز برخورداری مجاهدان از موهبت و برکات الهی منوط به رعایت این حدود اخلاقی در جنگ با دشمنان می‌باشد که شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امامین انقلاب در جنگ با داعش به رزمندگان اسلام در خصوص صیانت از جان و مال مردم توصیه می کردند.

❇️ نگارنده این متن معتقد است که جمهوری اسلامی ایران در این نبرد با رعایت اخلاق جنگ نه تنها موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامی در غرب آسیا تغییر داد بلکه گرایش قلبهای مردم خاورمیانه را به تشیع سوق داد و در آینده مردم منطقه اکثرا به تشیع گرایش پیدا خواهند کرد و جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی به سمت تمدن نوین اسلامی پرچمداری این تمدن خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

عملیات وعده صادق /پیمان نصیری قهرمان و مدال‌آور دومیدانی پارالمپیک

نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»

چگونه نگاه کنیم زیبایی برنامه خدا را نتیجه بگیریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.