سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ادامه خشونت پلیس علیه خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

ادامه خشونت پلیس علیه خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

شمار بازداشت شدگان در جریان اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا به ۱۷۰۰ دانشجو رسیده است.

  نقل از شبکه تلویزیونی العالم، واشنگتن پست گزارش داد شمار بازداشت شدگان در جریان اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا به ۱۷۰۰ دانشجو رسیده است.

بازداشت شماری از تجمع کنندگان در دانشگاه نیوهمپشایر آمریکا به گزارش کانال تلگرامی شمس نیوز، نیروهای پلیس آمریکا با حمله به تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه نیوهمپشایر آمریکا، شماری از دانشجویان را بازداشت کردند.

اساتید دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در حمایت از دانشجویان معترض، دست از کار کشیدندبه گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز، اساتید دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در حمایت از برپایی چادرها برای حمایت از مردم فلسطین، دست از کار کشیدند. اساتید دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برای ابراز همبستگیِ خود با دانشجویان معترض (حامی فلسطین)، کارشان را ترک کردهاند.اقدامات اساتید در راستای ابراز همبستگی با همه دانشجویان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است که خواستار حفظ حق اعتراض کردن بیتوجه به موضوع و هر طرفی از موضوع هستند. دانشجویان فهرستی از خواستهها دارند. یکی از خواستهها این است که دانشجویان اجازه بیابند اعتراض کنند و صداهای آنها شنیده شود و اینکه به سبب اعتراض کردن، با عواقب (ناگواری) روبرو نشوند.

پلیس ضد شورش آمریکا چادرهای دانشجویان مسالمت آمیز را در محوطه دانشگاه تگزاس، به زور برچیدبه گزارش شبکه بی بی سی، پلیس ضد شورش در ایالت تگزاس با متهم کردن تظاهرکنندگان (در محل اردوی اعتراضی دانشجویان دانشگاه تگزاس) به نقض قانون تجاوز، کنترل محوطه دانشگاه را به دست گرفته است.حدود ۱۲ چادر و آلاچیق اینجا بود. مسئولان دانشگاه یادداشتی کتبی به معترضان مبنی بر این دادند که آنها دارند قانون تجاوز (حضور بدون مجوز در این مکان) را نقض میکنند و اگر چادرها را جمع آوری نکنند، چادرها به زور برچیده خواهد شد و معترضان هم دستگیر خواهند شد. بعد دیدیم که نیروهای ایالتی و نیروهای پلیس ضد شورش که بسیاری از آنها مسلح به باتوم و دستبندهای پلاستیکی بودند، به سمت جمعیت در اینجا حرکت کردند. موانعی در اینجا توسط بعضی از معترضان ایجاد شده بود که در واقع برای پلاکاردهایی بود که نصب کرده بودند. پلیس به زور از میان آن موانع رد شد و چادرها و آلاچیقها را برچید. دیدیم که حدود ۱۲ معترض دست هایشان را به یکدیگر حلقه کرده بودند و روی زمین دراز کشیده بودند، اما مأموران پلیس با توسل به زور شدید، آنها را کشان کشان از اینجا بیرون بردند. چیزی که الان شاهد هستیم، این بن بست است. اوضاع را در اینجا میبینید. معترضان هنوز اینجا هستند. اگر به سمت چپ معترضان نگاه کنید، چادرها، مواد غذایی و دیگر وسائل معترضان را میبینید که پلیس جمع آوری کرده است. هم اکنون ما با اعتراضاتی روبرو هستیم که وقتی ما اینجا رسیدیم بسیار صلح آمیز و آرام بود، اما با آمدن پلیس جو در اینجا به وضوح تغییر کرد و معترضان به شدت خشمگین شده اند. میتوانید یاس و سرخوردگی معترضان را از آنچه رخ داد احساس کنید. بعضی از شعارها در انتقاد از پلیس تگزاس و درباره این است که این اتفاق نباید میافتاد. دانشجویان خطاب به نیروهای پلیس میگفتند: «شما در (خلال تیراندازی مرگبار) یووالدی، کجا بودید؟!» (که به کمک قربانیان نیامدید) همانطور که گفتم جوِ اعتراضات در حال حاضر بسیار متفاوت (از قبل از ورود پلیس) است و حضور پلیس، موجب تشدید اعتراضات در محوطههای دانشگاهها در سراسر آمریکا شده است.

تصاویری دیگر از ادامه تجمع صدها دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای آمریکاکانال تلگرامی یونیوز تصاویری از ادامه تجمع صدها دانشجو در محوطه دانشگاه کالیفرنیا با هدف محکومیت نسل کشی در نوار غزه و درخواستها برای خارج کردن سرمایهها از سرزمینهای اشغالی فلسطین منتشر کرد.

نیروهایی از یگانهای مختلف امنیتی آمریکا در محوطه دانشگاه کالیفرنیا حضور گسترده دارندمراد هاشم خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مستقر در مقابل دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس آمریکا گزارش داد نیروهایی از یگانهای مختلف امنیتی و در راس آنها پلیس اندلس در این محل مستقر هستند.مراد هاشم افزود نیروهای امنیتی اینجا نزدیک محل تحصن مستقر شده اند. شمار نیروهای امنیتی زیاد است. نیروهای امنیتی فعلا در مرحله آمادگی برای سرکوب تحصن قرار ندارند. به نظر میرسد هنوز لحظه یورش به تحصن کنندگان فرا نرسیده است هرچند که منابع مختلف اشاره دارند به این که عملیات سرکوب تحصن در دانشگاه کالیفرنیا ظرف چند ساعت اندک آینده انجام میشود. الان ساعت یک بامداد است و تعداد کسانی که بیرون دانشگاه برای پیوستن به تحصن کنندگان به اینجا آمده اند بسیار بیشتر از افرادی است که در داخل تحصن کرده اند. همانطور که میبینیم صدها نفر از معترضان و تظاهرکنندگان با هدف حمایت از تحصن دانشجویی به اینجا آمده اند. تا از اقدام پلیس برای سرکوب تحصن جلوگیری کنند. اندکی قبل شعارهایی سردادند و از پلیس خواستند محل را ترک کند. تظاهرکنندگان خطاب به نیروهای پلیس گفتند ما اینجا را ترک نخواهیم کرد و همین جا باقی خواهیم ماند. شعارهایی علیه مدیریت دانشگاه کالیفرنیا سردادند علیه سرمایه گذاریها و شراکتی که دانشگاههای آمریکایی با اسرائیل دارند. در بخش شرقی و غربی این میدان ما شاهد حضور گسترده تظاهرکنندگان هستیم. هنوز دقیقا مشخص نیست مقامات چه زمانی دستور سرکوب این تحصن و تظاهرات را صادر میکنند.

پلیس آمریکا برای سرکوب تحصن دانشجویی وارد محوطه دانشگاه کالیفرنیا شدبه گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، پلیس آمریکا وارد محوطه دانشگاه کالیفرنیا به منظور مقدمه یورش برای سرکوب تحصن دانشجویی در این دانشگاه در لس انجلس شد. تحصن کنندگان خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه هستند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکاکانال تلگرامی شهاب تصاویری از تظاهرات حمایت از فلسطین و غزه در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا منتشر کرد.

نصب چادرهای اعلام همبستگی با فلسطین در دانشکده لینکلن دانشگاه فوردهام آمریکاکانال تلگرامی قدس فید تصاویری از دانشجویان دانشکده «لینکلن» در دانشگاه فوردهام در شهر منهتن امریکا منتشر کرد که در حال نصب چادرهای خود در این دانشکده به منظور اعلام همبستگی با غزه و فلسطین هستند.این اقدام دانشجویان لینکن، یک روزپس از اقدام نیروهای پلیس آمریکا در پایان دادن به تجمع دانشجویان در دانشگاه های کلمبیا و نیویورک صورت گرفت

حمله نیروهای پلیس آمریکا به چادرهای دانشجویان در دانشگاه تگزاسبه گزارش کانال تلگرامی قدس فید، نیروهای پلیس امریکا با حمله به چادرهای دانشجویان در دانشگاه تگزاس در شهر دالاس این کشور که در اعلام همبستگی با فلسطین نصب شده اند، ۱۸ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند.

حضور نیروهای اداره پلیس لس آنجلس در محوطه دانشگاه یو سی ال ایتصویر منتشر شده در شبکه ایکس از حضور نیروهای اداره پلیس لس آنجلس در محوطه دانشگاه یو سی ال ای همزمان با بالا گرفتن تنش ها در نزدیکی محل تحصن دانشجویان حکایت دارد.بسیاری از ماموران پلیس، لباس ضد شورش به تن دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

دشمن هیچ گزینه‌ای ندارد آتش‌بس کند شکست خورده، نکند شکست می‌خورد

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.