سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اعتصاب در فرانسه و آلمان برج ایفل را تعطیل و هواپیمایی لوفت‌هانزا را زمینگیر کرد

اعتصاب در فرانسه و آلمان برج ایفل را تعطیل و هواپیمایی لوفت‌هانزا را زمینگیر کرد

به دنبال اعتصاب بخشی از کارکنان برج ایفل به دلیل نارضایتی از حقوق‌های پایین خود، بازدید از یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی فرانسه متوقف شد. در آلمان نیز اعتصاب گسترده کارکنان، هواپیماهای لوفت‌هانزا را زمینگیر کرد.

فرانسه و آلمان طی دیروز و امروز شاهد اعتصاب گسترده در بخش توریستی و حمل و نقل بود. در فرانسه اعتصاب کارکنان برج ایفل بازدید از برج ایفل را متوقف کرد. به

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دیوو»، عضو اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه که نماینده تعداد زیادی از کارکنان برج ایفل است، هدف از این اعتصاب را افزایش حقوق کارکنان، متناسب با درآمد حاصل از فروش بلیت و همچنین بهبود نگهداری این بنای تاریخی که متعلق به شهرداری پاریس است، اعلام کرده است. برج 300 متری ایفل در مرکز پاریس، اخیرا و در آستانه بازی‌های المپیک ٢٠٢٤‬ شاهد افزایش آمار بازدیدکنندگان بوده است. برج ایفل، بلندترین سازه موجود در پایتخت فرانسه محسوب می‌شود که معمولا ۳۶۵ روز سال به روی گردشگران باز است. بر اساس این گزارش این جاذبه محبوب گردشگری پیش از این نیز در ماه دسامبر(دی) به دلیل اعتصاب کارکنان، برای یک روز کامل در طول تعطیلات کریسمس بسته شده بود.

اعتصاب کارکنان لوفت‌هانزا

در آلمان نیز به دنبال اعتصاب روز سه‌شنبه کارکنان شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت‌هانزا» در 7 فرودگاه اصلی این کشور‌، از هر 10 پرواز تنها یک پرواز صورت گرفت. به گزارش فارس روزنامه «نشنال» نوشت، بیش از 100 هزار مسافر تحت تاثیر اعتراضات فراخوان اتحادیه کارگری آلمان قرار گرفتند. اعتصاب‌کنندگان خواهان افزایش قابل توجه دستمزد هستند.

این دومین اعتصاب کارکنان شرکت معروف لوفت‌هانزا در این ماه است. لوفت‌هانزا اعلام کرده است که تنها می‌تواند 10 درصد از پروازهای برنامه‌ریزی شده را در فرودگاه‌های آسیب دیده، از جمله بزرگ‌ترین فرودگاه کشور در فرانکفورت، مونیخ،‌ هامبورگ، برلین، دوسلدورف، کلن و اشتوتگارت انجام دهد.

این شرکت هشدار داد تنها کسانی که پروازهایشان لغو نشده است باید به فرودگاه سفر کنند، زیرا خدمات به مشتریان در فرودگاه‌ها به شدت محدود شده است. «ماروین رشینسکی» سخنگوی اتحادیه کارگری «وردی» گفت: «اگر لوفت‌هانزا متوجه نشود، اعتصاب‌های طولانی‌تر ادامه خواهد یافت».

اقدام اعتصابی مشابه در این ماه منجر به لغو بیش از 900 پرواز از 1000 پرواز برنامه‌ریزی صورت گرفته شد و حدود 100 هزار مسافر را تحت تاثیر قرار داد. آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا با تعدادی از اعتصابات سراسری که بر سفرهای هوایی، راه‌آهن و حمل‌ونقل عمومی تاثیر می‌گذارد، ضربه خورده است، زیرا کارگران خواستار دستمزد بیشتر در راستای افزایش تورم هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.