سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هشدار وزیر آلمانی درباره افزایش فقر در اقتصاد اول اتحادیه اروپا

هشدار وزیر آلمانی درباره افزایش فقر در اقتصاد اول اتحادیه اروپا

وزیر دارایی آلمان طی اظهاراتی در فرانکفورت هشدار داد که عدم ایجاد رشد اقتصادی، این کشور را به‌سمت فقیرتر شدن پیش می‌برد.

نقل از راشاتودی، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در یک رویداد شبکه خبری بلومبرگ در فرانکفورت هشدار داد که عدم ایجاد رشد اقتصادی، این کشور را به‌سمت فقیرتر شدن پیش می‌برد.

به‌گفته لیندنر که رهبری حزب دموکرات آزاد این کشور را نیز به‌عهده دارد، یک دوره طولانی‌مدت از رشد کم یا توقف رشد اقتصادی، به‌ناچار پیامدهایی برای اقتصاد اول اتحادیه اروپا دارد.

لیندر گفت: (اقتصاد) ما دیگر رقابتی نیست. ما در حال فقیرتر شدن هستیم زیرا رشدی نداریم. ما در حال عقب افتادن (از دیگر کشورها) هستیم.

اظهارات وی اندکی پس از آن بیان شد که سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) چشم‌انداز تیره‌ای را منتشر کرد که در آن پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد آلمان در سال جاری میلادی به نصف کاهش داد و به فقط 0.3 درصد رساند که بسیار کمتر از 2.9درصدی است که برای گروه 20 پیش‌بینی کرده و حتی کمتر از 0.6درصدی است که برای منطقه یورو پیش‌بینی کرده است.

در همین حال، انتظار می‌رود داده‌های مربوط به تولید صنعتی آلمان که قرار است در هفته جاری میلادی منتشر شود به پایین‌ترین سطح خود از سال 2008 برسد، سالی که صنعت آلمان به‌شدت تحت تأثیر پیامدهای بحران مالی جهانی قرار گرفت.

لیندر گفت: برای من غیرقابل تصور است که دولت هیچ نتیجه‌ای از این تحلیل نگرفته باشد.

وی تأکید کرد: کاملاً واضح است که تمام تعهدات اجتماعی آلمان از جمله “وضعیت موجود امنیت اجتماعی”، پروژه‌های زیست‌محیطی و ضرورت افزایش هزینه‌ها برای امنیت خارجی این کشور “تنها با رونق اقتصادی بیشتر و نه با چیز دیگر قابل تحقق است”.

داده‌های اولیه رسمی منتشرشده در ژانویه توسط اداره آمار آلمان (دستاتیس) نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 0.3 درصد کاهش یافته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فقر در میان کودکان انگلیس از کنترل خارج شده است

کودکان انگلیس

هشدار سی‌ان‌ان درباره وقوع جنگ داخلی در آمریکا / ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد

ترامپ دیوانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.