سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / غزه چطور آمریکایی‌ها را شیفته قرآن کرد؟!

غزه چطور آمریکایی‌ها را شیفته قرآن کرد؟!

 

تصویر اسلام برایشان چیزی جز جنگ و خونریزی نبود. دینی که هر کجا پا بگذارد دست‌هایش به خون آلوده می‌شود و ویرانی با خودش به سوغات می‌آورد. اسلام در نگاه‌شان مقصر تمام خون‌های بی‌گناهی بود که بر زمین ریخته شد، مقصر آدم‌هایی که زنده زنده سوزانده شدند و جنین‌هایی که با چاقو از شکم مادر بیرون کشیده شدند. البته این تفسیری بود که سال‌ها گروهک‌های تروریسی و داعش با جنایت‌هایی که به اسم اسلام رقم زدند برای مردم دنیا ساختند. تصویر و تفسیری خشن، ترسناک و آلوده به خون!اما مردم غزه با شروع طوفان الاقصی و در روزهای سخت جنگ، زیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، زخم به تن خریدند و این نقاب دروغین از چهره اسلام انداختند. مسلمانان مظلوم غزه که در محاصره شدید دشمن حتی از آب و غذا هم محروم شدند از همین جغرافیای کوچک دریچه‌ای بزرگ به سوی اسلام باز کردند دریچه‌ای که پیامبر و راهنمای بسیاری از مردم در سراسر جهان شد!

اخبار غزه این دختر مسیحی را مسلمان کرد!

روزی که برای اولین بار اخبار اتفاقات غزه را پس از شروع طوفان الاقصی خواند اصلا فکرش را نمی‌کرد قرار باشد مسیر زندگی‌اش به دست همین مردم رنج دیده و مصیبت کشیده تغییر کند. صحبت از «اَبی» زن جوان مسیحی آمریکایی است که جنایت‌های اسرائیل باعث شد او تبدیل به یکی از حامیان سرسخت فلسطین شود و صفحه مجازی‌اش رسانه‌ای باشد برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه به جهان.
هربار که او پدری را می‌دید که تکه‌های پیکر خانواده‌اش را از زمین جمع می‌کند، یا مادری که نوزاد کفن‌پیچ شده‌اش را به دست گرفته است، یا کودکان کم سن و سالی که به یک‌باره داغ تمام خانواده به دلشان نشسته است، کنجکاو بود بداند ایمان مردم غزه چیست که نمی‌گذارد در این سیاهی محض کمر خم کنند و باز خدایشان را شکر می‌کنند و او را ناظر می‌دانند.
همین کنجکاوی‌ها ابی را با قرآن آشنا کرد و او در کمال تعجب در فضای مجازی‌اش اعلام کرد پاسخ سوالاتی که سال‌ها در ذهن او بوده و هیچ‌وقت برای آن‌ها جوابی پیدا نکرده را در قرآن یافته است.
شگفتی‌ و منطق قرآن‌ اَبی را حسابی تحت‌تاثیر قرار داد تا آنجا که خودش را «دختر مسیحی که قرآن می‌خواند» معرفی می‌کرد، اما پس از مدتی اعلام کرد که مسلمان شده است و شهادتین گفته است.
اَبی گاهی با حجاب مقابل دوربین حاضر می‌شود، در حال تمرین نماز خواندن است و می‌گوید: گرچه هنوز اشتباهاتی دارد و دین او کامل نیست اما در تلاش است که به یک مسلمان واقعی تبدیل شود. نظرات پست‌های اَبی در اینستاگرام و تیک‌تاک پر شده از کاربرانی که از یکدیگر نحوه پیدا کردن قرآن به زبان‌های مختلف را می‌پرسند.
این زن آمریکایی، بسیاری از غیرمسلمانان را نیز مشتاق کرد تا در فهم آیات قرآن کاوش کنند و برای سوالات ذهن خود به سراغ آن بروند

زوج آمریکایی رمضان را همراه مردم غزه روزه می‌گیرند

البته اَبی تنها کسی نیست که به واسطه وقایع اخیر و حمایت از غزه، با قرآن و اسلام آشنا شده است. در آغاز ماه رمضان، خداوند در این ماه مهمانی، دو مهمان تازه داشت.
«جفری شان کینگ» نویسنده و فعال رسانه‌ای آمریکایی که به دلیل حمایت از مردم فلسطین و مواضع ضداسرائیلی خود مشهور است، با انتشار ویدئویی از مسلمان شدن خود و همسرش همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.
جفری شان کینگ در صفحه مجازی‌ خود نوشت:« در مسجد شهادتین را گفتیم و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به اسلام مشرف شدیم. با شما مسلمانان نماز می‌خوانیم، این صبح همراه با بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، روزه را شروع می‌کنیم.»‌
این فعال آمریکایی تمام حسابهای رسمی خود در شبکه های اجتماعی را برای به اشتراک گذاشتن جنایات ارتش اشغالگر در غزه اختصاص داده است و به همین خاطر بارها تهدید به قتل شده است.
برخی از کاربران دلیل این استقامت را جستجو کرده‌اند و مانند این کاربر برای پیدا کردن قوت قلب مسلمانان در برابر مشکلات، به سراغ قرآن رفته‌اند. کاربری در شبکه اجتماعی از گرایش خود نسبت به قرآن خواندن می‌گوید. این کاربر اروپایی به خاطر مسلمان شدن خود بسیار خوشحال است و درباره این احساس توضیح می‌دهد
کاربر دیگری از حس کنجکاوی خود به دین اسلام می‌گوید. وی درباره قانع نشدن از دین خود یعنی مسیحیت توضیح می‌دهد. این کاربر می‌گوید: مگر می‌شود کسی نزدیکان خود را از دست داده و باز هم «الحمدلله» بگوید؟ من باید بفهمم در اسلام چه خبر است؟!
یک آمریکایی در خلال راهپیمایی در حمایت از مردم غزه، از یک مسلمان می‌خواهد که نحوه مسلمان شدن را به او آموزش دهد. این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بارها توسط کاربران دیده شده است
کاربری به‌نام «مگان رایس» تیک‌تاکر آمریکایی می‌گوید وقتی دانسته که راز پایداری و مقاومت مردم غزه در برابر نسل کشی اسرائیل، آموزه‌های قرآنی است، به اسلام گرویده است. وی در صفحه خود از یک کاربر مسلمان می‌خواهد تا نحوه مسلمان شدن را به او بیاموزد.
برخی از کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده زیادی دارند، آنها هم داستان مسلمان شدن خود را به صورت کلیپ منتشر می‌کنند. همانند این کاربر که زندگی قبل از مسلمان شدن و زندگی بعد از مسلمان شدن خود را اینگونه بازگو می‌کند
در دانمارک تعدادی از ادانشجویان به مسجدی در کپنهاگن، مرکز این کشور رفته‌اند و از روحانی مستقر در آنجا می‌خواهند تا آنها را به دین اسلام دریباورند.
علت این اقدام را اتفاقات غزه و استقامت مردم فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی عنوان می‌کنند.
 .
.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چند دلیل وحشت صهیونیست‌ها از خیزش دانشجویان آمریکا

انقلاب دانشجویی در آمریکا سیطره صهیونیسم بر رسانه جهانی را از بین برده

شرکت در اعتراضات هزینه بسیار بالایی برای دانشجویان و اساتید آمریکایی دارد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل آمریکا،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.