سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حرم امام رضا(علیه السلام) از ۱۹ کشور معتکف رجبیه دارد

حرم امام رضا(علیه السلام) از ۱۹ کشور معتکف رجبیه دارد

پذیرفته شدگان اعتکاف رجبیه امسال در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی علاوه بر ایران، زائران ۱۸ کشور دیگر از جمله کانادا، آمریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی و لبنان را شامل میشوند.

خراسان رضوی،  معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ۸۵ درصد از ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفری اعتکاف در مسجد گوهرشاد، جوانان و نوجوانان هستند.
امین بهنام افزود: معتکفان در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد به اعتکاف خواهند نشست، پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفان مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار خواهند یافت.
وی بیان کرد : سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفان خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر خواهند شد.
بهنام با بیان اینکه معتکفان امسال در سه گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال قرار دارند، افزود: گروه سنی نوجوانان معتکف، از سن تکلیف دختران و پسران تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل میشود.
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفان مطرح خواهند کرد.
آیین معنوی اعتکاف حرم مطهر رضوی هر سال در ۱۳ رجب و ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد مشهد برگزار میشود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دیشب از آقا چی خواستی که زود جوابشو گرفتی حاجی؟

حاج محمود کریمی

این آداب و مناسک در حرم رضوی ریشه شیعی ندارد

حسن رحیم‌پور ازغدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.