سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / کاهش ریسک بیماری قلبی با خوردن زودهنگام وعده‌های غذایی

کاهش ریسک بیماری قلبی با خوردن زودهنگام وعده‌های غذایی

خوردن زودهنگام وعده‌های غذایی ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهد

مهاباد؛ محققان می‌گویند افرادی که اولین و آخرین وعده‌های غذایی خود را زود می‌خورند نسبت به افرادی که دیرتر در روز غذا می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند.

به گفته این محققان علاوه بر این، مدت طولانی‌تر ناشتا بودن درطول شب با خطرکمتر سکته مغزی و سایر بیماریهای عروق مغزی مرتبط بود.

نوع غذاهایی که می‌خورید، می‌تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و انواع دیگر بیماریهای قلبی عروقی را افزایش یا کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که زمان خوردن وعده‌های غذایی هم ممکن است مهم باشد.

علاوه بر این، مطالعه جدید نشان داد که داشتن زمانهای دیرتر برای اولین و آخرین وعده‌های غذایی در روز با خطر کلی بالاتر بیماریهای قلبی عروقی مرتبط است که این اثر در زنان قوی‌تر از مردان بود.

در این مطالعه، محققان ارتباط بین زمانی که افراد وعده‌های غذایی خود را در طول روز می‌خورند و خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی را بررسی کردند.

این تحقیق  در بین 103 هزار و  ۳۸۹ نفر بزرگسال شرکت کننده در فرانسه انجام شد که میانگین سنی شرکت کنندگان حدود ۴۲ سال بود و تقریباً از هر ۱۰ نفر ۸ نفر زن بودند.

محققان از سوابق غذایی که به صورت آنلاین توسط شرکت کنندگان ارسال شده بود، استفاده کردند تا تخمین بزنند که مردم چه زمانی و چند وقت یکبار در طول روز غذا می‌خورند.

آنها شرکت کنندگان را به طور متوسط حدود هفت سال دنبال کردند و دریافتند که هر ساعت اضافی در به تعویق انداختن زمان اولین وعده غذایی صبحانه با خطر بیشتر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی همراه بود.

محققان همچنین دریافتند که هر ساعت اضافی در به تأخیر انداختن زمان آخرین وعده غذایی با ۸ درصد افزایش خطر بیماری عروق مغزی مرتبط است.

آنها دریافتند افرادی که آخرین وعده غذایی خود را بعد از ساعت ۹ شب می‌خورند در مقایسه با افرادی که آخرین وعده غذایی خود را قبل از ساعت ۸ شب می‌خورند، ۲۸ درصد بیشتر در خطر ابتلاء به بیماری عروق مغزی قرار دارند.

علاوه بر این، ناشتا بودن طولانی‌تر در شب با کاهش خطر سکته مغزی ایسکمیک و سایر انواع بیماریهای عروق مغزی مرتبط بود.

همچنین، تعداد دفعاتی که افراد در طول روز غذا می‌خورند، برخطر قلبی عروقی آنها تأثیری ندارد.

محققان در این مقاله می‌نویسند: نتایج ما نشان می‌دهد که در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی، به‌جای حذف صبحانه، استفاده از الگوهای زمانبندی زودهنگام غذا خوردن و همراه کردن یک دوره ناشتایی طولانی‌تر در شب، به جای حذف صبحانه، یک مزیت بالقوه است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چند حقیقت پنهان درباره صبحانه

یک صبحانه خوب و کامل ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین است.

کبد چرب بیماری خاموش عصر جدید

تغییر سبک زندگی و اصلاح رژیم غذایی را بهترین راه مقابله با این بیماری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.